Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@04:57:49 GMT

شیوه برخورد امام عسکری(ع) با نماینده خطاکار

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۹۳۸۱۴

شیوه برخورد امام عسکری(ع) با نماینده خطاکار

حجت الاسلام اعتمادی با اشاره به روایتی از شیوه برخورد امام حسن عسکری (ع) با فردی که به دروغ اظهار نیاز و فقر کرد، گفت: ایشان معجزات علمی بسیار داشتند و بر احوال شیعیان و نمایندگان خود آگاه بودند.

خبرگزاری شبستان، گروه مهدویت و غدیر: برنامه «گفت و گوی فرهنگی» رادیو گفت و گو ویژه ولادت امام حسن عسکری (ع) با موضوع جایگاه و ویژگی های اخلاقی- تربیتی شاگردان و با حضور حجت الاسلام «زین العابدین اعتمادی»، کارشناس مسائل فرهنگی و استاد دانشگاه به روی آنتن رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حجت الاسلام اعتمادی بیان کرد: امام حسن عسکری (ع) به دلیل محبوس شدن در زندان و قرار گرفتن در محاصره لشکریان بنی عباس به شدت در محدودیت قرار داشتند و به طور مستقیم تحت نظر بودند.

 

کارشناس مسائل فرهنگی در ادامه افزود: ارتباط حضرت(ع) با شیعیان به دلیل به خطر نیفتادن جان آنها و زمینه سازی غیبت صغری و کبری امام زمان (عج) بسیار محدود بود، به گونه ای که با خواص و غیر خواص هم از پشت پرده مرتبط می شدند و در حقیقت با این کار مردم را برای غیبت امام زمان (عج) آماده می کردند.

 

این استاد دانشگاه تصریح کرد: در چنین شرایطی، شیعیان به نشانه هایی از امام(ع) نیاز داشتند و حضرت(ع) هم برای ارائه آثار امامت خود، بدون اینکه مراجعان سوال کنند، پاسخ را به آنها داده و حتی از نیت افراد هم خبر می دادند.

 

کارشناس مسائل فرهنگی تاکید کرد: امام حسن عسکری (ع) یک بار نامه ای توبیخی به یکی از یاران خود به اسم اسحاق بن اسماعیل نیشابوری می فرستند که این شخص با امام هادی (ع) هم در ارتباط بوده است. حضرت(ع) در این نامه می نویسند ما از کارهایی از شما خبر دار شدیم که به این کار راضی نیستیم و خوب است که بیشتر دقت کنید. این نشان دهنده معجزات علمی و آگاه بودن ایشان از احوال شیعیان و نمایندگان خود بود.

 

حجت الاسلام اعتمادی با اشاره به ویژگی های اخلاقی امام حسن عسکری(ع) یادآور شد: روایات متعددی از اعمال و رفتار امام حسن عسکری (ع) وجود دارد؛ از جمله اینکه درخواست هر شخصی را که به ایشان مراجعه می کرد پاسخ می دادند و کمک می کردند. حضرت(ع) به شکل های عادی و معجزه وار نیازهای شیعیان و حتی غیرشیعیان و اهل سنت را برطرف می کردند. یک بار شخصی در مسیر حضرت(ع) قرار گرفت و اظهار نیازمندی کرد. امام(ع) به او فرمودند که تو دروغ می گویی و از این کارت دست بردار. حضرت(ع) با اینکه می دانستند این شخص فقیر نیست و دروغ می گوید اما 100 سکه به او دادند و این یکی از نمونه های بزرگواری حضرت(ع) و کمک ایشان به مردم است.

 

 

 

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: بیرجند ایران دولت خراسان جنوبي مجلس خبرگزاری شبستان هرمزگان تجلیل از پژوهشگران آران و بیدگل پاییز امام عسکری علیه السلام سبک زندگی منتظرانه سبک زندگی اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۳۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | سبب غائب شدن امام زمان(عج) کیست؟

به گزارش «مبلغ»، یکی از مسائل مهم دنیای امروزی بحث از منجی عالم بشریت است. کسی که انسان‌ها را از چنگال ظلم و ستم رهانیده و جهان را پر از عدل و داد می‌کند. ادیان و مذاهب مختلف برای پاسخ به این خواسته درونی، تمام تلاش خود را کرده‌اند تا با معرفی آن شخص، امید را به پیروان خود هدیه کنند. شیعیان نیز با اعتقاد به منجی موعود، با ادله‌ای محکم بر این باورند که آن شخص یازدهمین فرزند امیرالمؤمنین علیه‌السلام و حضرت زهرا سلام الله علیها، حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897806

دیگر خبرها

  • علل انتخاب حضرت عبد العظیم حسنی (ع) برای وکالت در ری
  • ویژه برنامه‌های حرم رضوی به مناسبت وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)
  • برنامه‌های حرم رضوی به مناسبت شهادت حمزه سیدالشهدا(ع)
  • نشست تحلیل ریشه های دشمنی امویان با حضرت حمزه(س) برگزار می شود
  • اجرای برنامه پیشگیری از خودکشی در گچساران/ غربالگری سلامت روان
  • جمع کردن کتب ضلال، گاهی اثر عکس دارد!
  • ببینید | سبب غائب شدن امام زمان(عج) کیست؟
  • برنامه عزاداری ۲۰ هیأت در سالروز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)
  • دین و حجاب امروز آماج حمله دشمنان است
  • جشنواره حضرت خدیجه (س) در کردستان برگزار می‌شود