Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- روز گذشته در سالروز ميلاد امام حسن عسكري (ع) با مساعدت رئيس رسانه ملي براي رفع موانع توليد، ساخت سريال حضرت موسي(ع) وارد مرحله پيش توليد شد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری میزان ؛ به نقل از روابط  عمومی صدا وسیما ، دکتر علی عسکری در نشست عوامل ساخت سریال فاخر حضرت موسی (ع) برای رفع موانع ورود این سریال به مرحله پیش تولید دستور داد تا هزینه مورد نیاز این بخش پرداخت و این سریال به یمن میلاد خجسته امام حسن عسکری (ع) وارد مرحله پیش تولید شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست که با حضور معاون منابع مالی و سرمایه انسانی، معاون سیما، رئیس سیما فیلم و جمال شورجه کارگردان، میر اعلایی تهیه کننده و مدیر تولید این سریال برگزارشد، دکتر علی عسکری در جریان کامل مراحل پیش تولید و نیاز‌های این سریال قرار گرفت.

رئیس رسانه ملی در این نشست بر اهمیت توجه به کیفیت تولید سریال‌های عظیمی، چون حضرت موسی (ع) که مخاطبی جهانی دارد تأکید کرد و گفت: با توجه به موضوع این سریال که داستان زندگی یکی از پیامبران الهی است و در دنیا پیروان زیادی دارد باید با بهترین کیفیت و در بالاترین تراز سریال‌سازی در دنیا ساخته شود. وی با اشاره به جذابیت داستان حضرت موسی (ع) در قرآن کریم و جاذبه‌های آن تأکید کرد: تمام جنبه‌های این داستان باید ملموس و اثر گذار باشد.

رئیس سازمان صداوسیما با بیان اینکه ساخت با کیفیت این سریال، تراز کار سریال سازی در دنیای اسلام را تعیین می‌کند گفت: معجزات فراوان حضرت موسی و اینکه چطور سرنوشت قوم برتر ایشان طبق آیات قرآن به سرگردانی و افول کشیده شد از پیچدگی‌ها و ظرایف این سریال است که باید هنرمندانه با آن‌ها پرداخته شود.

دکتر علی عسکری با تأکید بر اینکه در طول تمام مراحل ساخت این سریال الف. ویژه ناظر رسانه ملی باید بر تمام جنبه‌های کیفی کار نظارت داشته باشد تصریح کرد: همه گروه تولید باید روی کیفیت کار از طراحی صحنه و لباس و نور تا بازی بازیگران و جلوه‌های ویژه و تصویربرداری بهترین کارشان را در ترازی بالا ارائه دهند رسانه ملی نیز در انجام چنین مجموعه عظیمی به طور همه جانبه از طرح حمایت می‌کند.

معاون سیمای رسانه ملی نیز در این نشست با اشاره به گشوده شدن گره ده ساله ساخت سریال حضرت موسی (ع) گفت: سریال‌هایی مثل حضرت موسی (ع) یا سلمان فارسی نیاز به پشتیبانی ویژه دولت و مجلس و سرمایه گذاری جدی دارد و امیدواریم با درک بهتری از نیازمندی‌های این آثار گرفتاری‌های مالی برطرف شود تا کار‌های مشابه دیگر نیز آغاز شود.

جمال شورجه کارگردان نیز با بیان اینکه ساخت چنین سریال‌هایی کاری راهبردی است گفت: دنیا امروز از جمهوری اسلامی ایران انتظار ساخت چنین سریال‌هایی با مضامین دینی و فراملی دارد.

شورجه با اشاره به پیشنهاد رئیس رسانه ملی درباره ساخت جهانی سریال‌های ایرانی و اختصاص درصدی از فروش آن برای عوامل گفت: این پیشنهاد به بالا رفتن کیفیت سریال‌ها کمک می‌کند آن‌هم در شرایطی که برخی کشور‌ها از جمله عربستان برای بایکوت رسانه‌ای کشور ما تلاش می‌کنند.

میراعلایی تهیه کننده سریال نیز در این نشست گزارش‌هایی را از مکان‌هایی که برای لوکیشن‌های متعدد این سریال نیاز دارند و تجهیزات تخصصی برای تصویربرداری و جلوه‌های ویژه ارائه داد.

وی گفت: برای ساخت سریال حضرت موسی باید به خارج از کشور می‌رفتیم، اما تصمیم گرفتیم از ظرفیت‌ها و فضای استان‌های مختلف کشور استفاده کنیم و در جنوب کشور، اصفهان و دیگر نقاط تصویربرداری خواهیم داشت.

تهیه کننده سریال موسی (ع) اعلام کرد: مرحله پیش تولید حدود ۱۸ ماه است که از ماه نهم آن هم زمان تولید هم آغاز می‌شود. وی افزود: مرحله تولید بیش‌از ۴۰ ماه زمان نیاز دارد.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حضرت موسی شورجه سلمان سریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۴۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سریال‌های جایگزین نون خ و اژد‌ها چیست؟

سریال «بدل» به کارگردانی علی مشهدی که قرار بود در کنداکتور ایام نوروز باشد که به هر دلیلی این اتفاق نیفتاد قرار است بعد از «هفت سر اژدها» سر از شبکه سه درآورد. کارگردان این سریال در تازه‌ترین اظهارات خود اعلام کرده است که «بدل» در مراحل پایانی تدوین و صداگذاری است و ۱۰۰ درصد بعد از «هفت سر اژدها» به روی آنتن شبکه سه سیما خواهد رفت. شهرام قائدی، هادی عامل هاشمی، داریوش سلیمی، اصغر حیدری، ساعد هدایتی، اشکان اشتیاق از جمله بازیگرانی‌اند که در سریال تلویزیونی «بدل» بازی می‌کنند. همچنین چند بازیگر جدید هم در این سریال معرفی می‌شوند که از جمله آن می‌توان به فرزانه سهیلی و پریسا مقتدی اشاره کرد.
علی مسعودی معروف به علی مشهدی همچون کار‌های دیگر خودش «بدل» را هم به نگارش درآورده و در ۲۶ قسمت آماده پخش خواهد شد. او که بازیگر و نویسنده مجموعه‌های طنز است در چند سال اخیر بیشتر خودش کارگردان آثار و نوشته‌هایش بوده است. او در این سریال هم به ایفای نقش پرداخته است.

«بدل» در فضایی طنز به تحول انسان پرداخته است.

علی مشهدی کارگردانی سریال‌های «آخرخط» و «نوروز رنگی» را در کارنامه دارد و همچنین نویسندگی سریال‌های کوچه اقاقیا، سه دونگ سه دونگ، ساعت خوش و سه در چهار را بر عهده داشته است. حمد معظمی به‌تازگی در گفت‌وگویی با تسنیم اعلام کرد که تصویربرداری سریال «هشت پا» که در سکوت خبری اتفاق افتاد به پایان رسیده است. مدتی پیش سردار سعید منتظرالمهدی، سخنگو و معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس از پشت صحنه این مجموعه دیدن کرد و در سخنانی اهمیت ساخت فیلم‌های پلیسی و تأثیر آن در بالا رفتن آگاهی خانواده‌ها در خصوص برخی موضوعات که جوانان و فرزندان آنها را تهدید می‌کند (اشاره به بلای خانمان‌سوز مواد مخدر، اعتیاد و برخورد پلیس با سوداگران مرگ) پرداخت و به فیلم‌سازان با توجه به نیاز‌های جامعه و استقبال بسیار زیاد مردم از ژانر‌های پلیسی، در خصوص ساخت فیلم‌های هنری فاخر تاکید کرد.

سردار منتظرالمهدی همچنین از ساخت چندین سریال دیگر از جمله؛ ناریا، ازازیل، هشت‌پا، دفتر یادداشت، غریبه و بازنده خبر داد و گفت: ژانر‌های پلیسی دارای جذابیت‌های خاصی است از این رو مخاطبان بسیاری خصوصا بزرگسالان را به سمت خود سوق داده است، بنابراین باتوجه به اهدافی که داریم، باید با ساخت فیلم‌های پلیسی، شرایطی فراهم کنیم تا خانواده‌ها با استقبال بیشتری به تماشای ژانر‌های پلیسی بپردازند. خنه سریال جدید کارگردان «بچه‌مهندس»

علی غفاری این روز‌ها کارگردانی سریال «رخنه» را برعهده دارد، یک درام معمایی با محوریت هوافضاست که سال گذشته کلید خورد. داستان این سریال به اقتدار موشکی ایران برمی‌گردد که بازیگران مختلفی در آن به ایفای نقش می‌پردازند و مهدی شفیعی، تهیه‌کنندگی آن را بر عهده دارد. امیرحسین صدیق، خسرو شهراز، نادر فلاح، سپیده خداوردی، مریم کاویانی رامتین خداپناهی، علیرام نورایی، از جمله بازیگرانی‌اند که در این سریال به ایفای نقش پرداخته‌اند. علی غفاری پیش از این فیلم و سریال‌های مختلفی را به تولید رسانده که «بچه‌مهندس» از جمله آنها است.

منبع: رکنا

tags # سریال ، تلویزیون ، صدا و سیما سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • پیش تولید «پایتخت۷» آغاز شد
  • پیش‌تولید «پایتخت ۷» آغاز شد
  • آغاز پیش تولید «پایتخت ۷» / تصویربرداری قصه‌های خانواده معمولی از مرداد
  • پیش تولید «پایتخت ۷» آغاز شد
  • پیش تولید «پایتخت۷» آغاز شد؛ تصویربرداری قصه‌های خانواده معمولی از مرداد
  • پیام تسلیت حجت الاسلام سید موسی موسوی در پی درگذشت ماموستا فخری
  • آغاز پیش تولید «پایتخت۷» / تصویربرداری قصه‌های خانواده معمولی از مرداد
  • حضرت نجمه خاتون علیهاالسلام، مصداقی برای آیه شریفه تطهیر است
  • سریال‌های جایگزین نون خ و اژد‌ها چیست؟
  • فیلم| ساخت یکی از ۴ پروژه‌‌ برتر جهان توسط مهندسان ایرانی