Web Analytics Made Easy - Statcounter

سمیه عزیزی، معاون فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، از برگزاری جشنواره قرآن و عترت ویژه طلاب بانوی استان خبرداد و گفت: سیزدهمین جشنواره قرآن و عترت مدارس علمیه خواهران با توجه به رویکرد مدرسه‌محوری به مدارس علیمه واگذار شده و مرحله استانی و کشوری این مسابقات حذف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به این‌که این مسابقات قرآنی در رشته‌های قرائت ترتیل و تحقیق، حفظ، تفسیر و مباحث تخصصی قرآن‌کریم برگزار می‎شود، افزود: در لرستان استقبال خوبی از طرف طلاب بانو در رشته‌های قرائت ترتیل و تحقیق و همچنین حفظ و تفسیر قرآن داشته‌ایم.
عزیزی با بیان این‌که این جشنواره قرآنی به‌مناسبت گرامی‌داشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، دهه فجر در مدارس علمیه خواهران لرستان برگزار می‎شود، ادامه داد: منتخبان مرحله مدرسه‌ای این جشنواره قرآنی نیز دهه فجر امسال طی مراسمی تجلیل می‎شوند کمااینکه در نظر است هر مدرسه‌ای در قالب یک ویژه‌نامه فعالیت‌های قرآنی مدارس طراحی و معرفی شود.

شرکت 221 بانوی طلبه لرستانی در دوزدهمین جشنواره قرآن و عترت
معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران لرستان از اجرای طرح قرآنی بشارت «1452» با محوریت حفظ جزء 30 قرآن خبرداد و گفت: سال گذشته در دوازدهمین جشنواره قرآن و عترت مدارس علمیه لرستان 221 طلبه بانو شرکت داشتند که از این تعداد 22 نفر به مرحله استانی راه یافتند.
عزیزی یادآور شد: در جشنواره دوازدهم قرآن و عترت طلاب بانو، خدیجه بیرانوند نفر برتر رشته قرائت تحقیق و سیده فرشته موسوی نفر اول در بخش آثار هنری این جشنواره شدند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۴۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان از طرح نور فراجا

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، طلاب، اساتید و کادر مدیریت حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان در بیانیه‌ای حمایت خود را از طرح نور فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی اعلام کردند.

متن پیام بدین شرح است:

"بسم الله الرحمن الرحیم"

«وَ لْتَکُنْ مِنْکُمْ أُمَّةٌ یَدْعُونَ إِلَی الْخَیْرِ وَ یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ یَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ أُولئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ»؛

و باید از میان شما گروهی باشند که مردم را به نیکی فراخوانند و آنان را به کار پسندیده وادارند و از کار زشت و نکوهیده نهی کنند، اینانند که نیکبخت خواهند بود. (آیه ۱۰۴ سوره مبارکه آل‌عمران)

یکی از ضروریات دین مبین اسلام مسئله عفاف و پوشش اسلامی و حجاب است که قرن‌ها به‌ عنوان یک هنجار ارزشمند و فرهنگ متعالی در جامعه ایرانی وجود داشته است، حفظ و حراست از این فرهنگ دینی در همه زمان‌ها به‌ویژه در شرایط امروزی که دشمن از حربه‌ تهاجم فرهنگی استفاده می‌کند، حقیقتا امری واجب و لازم است.

یقیناً نظام جمهوری اسلامی درصدد آن نیست که کسانی را به‌ زور وادار به دین‌داری کند، امّا در مقابل هنجارشکنی دینی هم وظیفه دارد و مسئولین و آحاد مردم و آمرین به معروف و ناهین از منکر، در این زمینه وظیفه‌ خودشان را باید به بهترین نحو ممکن انجام بدهند.

فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران همواره حافظ امنیت و نظم اجتماعی کشور بوده و در بزنگاه‌های حساس همراه و حامی مردم بوده است، همچنان که در مقابل هنجارشکنی برخی افراد سهل‌انگار یا احیاناً بی‌بندوبار با اجرای «طرح نور»، بر حفظ کیان فرهنگی و عرضی کشور مبادرت ورزید.

پلیس انتظامی در کشور ما همچون خود نظام اسلامی مظلوم ولی مقتدر است و نباید در هیچ سطحی اقتدار پلیس زیر سؤال رود، نباید همه نگاه‌ها معطوف به پلیس باشد و برای اجرای این قانون باید همه مردم چه زن و مرد و چه مسئول و غیرمسئول، با پلیس همگام بوده و به میدان آیند و در اجرای هرچه بهتر طرح نور کمک کنند.

ما طلاب، اساتید و کادر مدیریت حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان، این عملکرد مؤمنانه و مقتدرانه نیروهای خدوم انتظامی را ارج نهاده و از خداوند متعال برای آنان توفیق در این امر خطیر را مسألت می‌نماییم، همچنین خواستار و مطالبه‌گر استمرار و دوام این موضوع حیاتی و همراهی و هماهنگی‌ مردم در این موضوع بسیار مهم اجتماعی از سوی همه عوامل مرتبط قضایی و امنیتی و اجرایی هستیم.

والسلام علیکم و علی عبادالله الصالحین

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان از طرح نور فراجا
  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت (ع) دانشجویان اعلام شد
  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور اعلام شد
  • طرح دخترانه «سدنا» در مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب(س) میناب برگزار می‌شود
  • جهانی شدن تنها از طریق قرآن ممکن خواهد بود
  • آغاز پذیرش حوزه‌ های علمیه خواهران در لرستان
  • رقابت‌های منطقه‌ای قرآن، عترت و نماز مدارس دلیجان
  • اعلام راهبردهای مدیریت حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان در سال جدید
  • پروانه فعالیت ۵ موسسه فرهنگی قرآن و عترت در سنندج صادر شد
  • نخستین جشنواره قرآن و عترت دانشجویی در مازندران