Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله سید مصطفی موسوی اصفهانی، نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری و رئیس حوزه‌های علمیه استان همدان، در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان اظهار کرد: وحدت حوزه و دانشگاه به عنوان یکی از تأکیدات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در جهت رهبری مسائل مادی و معنوی افکار عموم مردم در راستای سعادت بشر مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: حکومت و نظام این کشور، اسلامی است لذا ملت آن نیز باید در دو بعد مادی و معنوی سعادتمند باشند در همین راستا در جهت تحقق این امر مهم در زمان امام خمینی(ره) اتحاد بین حوزه و دانشگاه رقم خورد.
نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: در این راستا هر ساله همزمان با شهادت دکتر مفتح جلسات و نشست‌هایی در سطح حوزه‌های علمیه استان با حضور اساتید دانشگاه‌ها انجام می‌گیرد.
آیت‌الله موسوی اصفهانی عنوان کرد: در راستای تحقق وحدت حوزه و دانشگاه فعالیت‌هایی صورت پذیرفته است، اما آنگونه که باید این اتحاد از ابعاد مختلف در میان اساتید، طلاب، دانشجویان و حوزویان تحقق یافته باشد صورت نگرفته به گونه‌ای که پس از گذشت حدود 40 سال از انقلاب هنوز هیچ مقاله مشترکی بین این دو مجموعه به چاپ نرسیده است.
وی با اشاره به اینکه یکی از نمود‌های وحدت حوزه و دانشگاه، اسلامی شدن کتب دانشگاهی است، گفت: فعالان این دو نهاد بزرگ علمی در حال تلاش و پیگیری جهت اسلامی نمودن کتب دانشگاهی هستند همچنین حضور اساتید دانشگاهی در حوزه و عکس آن جهت تدریس از دیگر دستاورد‌های اتحاد حوزه و دانشگاه است.

استفاده از اساتید حوزه در دانشگاه‌ها؛ از ثمرات وحدت حوزه و دانشگاه
آیت‌الله موسوی اصفهانی گفت: راه اندازی برخی علوم حوزوی در دانشگاه‌ها و عکس آن و همچنین استفاده از اساتید حوزه در ابعاد مختلف به ویژه امر تبلیغ تخصصی، در دانشگاه‌ها از دیگر ثمرات وحدت حوزه و دانشگاه پس از پیروزی انقلاب اسلامی است.
رئیس حوزه‌های علمیه استان گفت: حضور روحانیون در مقام نهاد رهبری در سطح دانشگاه‌ها و برگزاری کلاس‌های حوزوی در سطح دانشگاه‌ها برای بهره‌مندی دانشجویان از دروس حوزه در کنار تحصیل دانشگاهی خود از دیگر نمود‌های وحدت بین حوزه و دانشگاه است.
وی ابراز کرد: هرچند که اساتید بزرگی همچون، آیت‌الله مطهری، دکتر مفتح و باهنر، آیت‌الله علامه جعفری و ... تحولی در دانشگاه‌ها از منظر علمی و تقوایی ایجاد نمودند اما اتحاد بین این دو مجموعه در آنچه مورد تأکید امام راحل و مقام معظم رهبری مبنی بر اسلامی نمودن علوم دانشگاهی است آنگونه که باید مورد توجه قرار نگرفته است.
آیت‌الله موسوی اصفهانی گفت: علوم دانشگاهی از علومی است که در شرح مقدس اسلام از آن به عنوان واجب کفایی یاد شده است لذا برهمگان واجب است آن علوم را تحصیل و تدریس نمایند.
نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان ابراز کرد: صنایع دفاعی و استقلال در صنعت دفاع کشور و همچنین مسائل طبابت و تربیت پزشک از واجبات کفایی است که دانشگاه‌ها متکلف به آموزش این علوم به نسل جوان و رفع نیاز جامعه هستند.
وی بیان کرد: برای اداره کشور اسلامی باید علوم آن نیز اسلامی باشد، اسلامی بودن علوم به معنای هدفمند شدن آن علوم است به گونه‌ای که آن از علوم به نفع اسلام و مسلمین استفاده شود.
آیت‌الله موسوی اصفهانی ادامه داد: دانش پزشک هسته‌ای اسلامی، علوم پایه و صنعت دفاعی اسلامی به معنای عدم استفاده از این دانش در جهت نابودی انسان و آفریده‌های پرودگار است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا همدان وحدت حوزه و دانشگاه حوزه علمیه دانشگاه اسلامی کردن علوم آیت الله موسوی اصفهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۴۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش بی وقفه برای توسعه و ترویج دانش در حوزه وب پژوهی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علم و فرهنگ دهمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی امروز ۵ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در دانشگاه علم و فرهنگ آغاز به کارکرد و تا ۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ادامه دارد.

دکتر مهدی باصولی رییس دانشگاه علم و فرهنگ گفت: از علل تداوم برگزاری کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی این بود که باهدف درستی انتخاب شده و مسیر درستی را طی کرده است.

رییس کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی در ادامه خاطرنشان کرد: موضوع وب پژوهی مسئله‌ای به‌روز بوده که سرعت رشد بالایی دارد و این نکته‌ای مهم، برای ادامه دارشدن این کنفرانس است.

وی تأکیدکرد: دانشگاه علم و فرهنگ علاوه بر اقداماتی که در این حوزه انجام داده است، نشریه‌ای را راه‌اندازی کرد که علاوه بر مجوز ISC، رتبه «ب» پژوهشی وزارت علوم را نیز کسب کرده است. همچنین خبر خوب که نشریه وب پژوهی از امسال به‌صورت فصلنامه منتشر می‌شود و این اقدامی مبارک است و امیدواریم این نشریه، محلی برای تعامل اهالی علم باشد.

وی گفت: این کنفرانس تلاش‌های بی‌وقفه‌ای برای توسعه و ترویج دانش در حوزه وب پژوهی انجام می‌دهد و با تلاش مشترک اساتید و دانشجویان، امیدواریم به رشد و پیشرفت بیشتری دست یابیم.

باصولی خاطرنشان کرد: این کنفرانس یک کنفرانس تخصصی و بین‌رشته‌ای است و خوشحالیم که هرسال تعداد افرادی که در حوزه‌ فناوری اطلاعات در این کنفرانس حضور دارند، بیشتر می‌شوند و به جز پنل‌های تخصصی پنل‌هایی در حوزه‌های علوم‌انسانی، جامعه‌شناسی و… نیز مرتبط با این حوزه و جود دارد.

وی افزود: این کنفرانس تلاش‌های بی‌وقفه‌ای برای توسعه و ترویج دانش در حوزه وب پژوهی انجام می‌دهد و با تلاش مشترک اساتید و دانشجویان، امیدواریم به رشد و پیشرفت بیشتری دست یابیم.

جایزه پرفسور کامبیز بدیع اهدا خواهد شد

محمدجواد شایگان فرد دانشیار دانشگاه علم و فرهنگ و دبیرکنفرانس بین المللی وب پژوهی با اشاره به اهمیت برگزاری این رویداد بین‌المللی، به شرح گزارش مختصری از دوره‌های قبل پرداخت.

وی در خصوص انتخاب محورهای این کنفرانس خاطرنشان کرد: کمیته علمی کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی ۱۵ محور اصلی را برای کنفرانس انتخاب کرد که از جمله آنها می‌توان به یادگیری ماشین، یادگیری عمیق در وب، وب‌کاوی، وب معنایی و تحلیل وب، اینترنت اشیا، بازیابی اطلاعات، شبکه‌های اجتماعی، سکوهای ابری، انبوه و توزیع شده، بلاک‌چین و رمزارز، تعامل انسان و رایانه، کیفیت وب، سکوها و ابزارهای نرم‌افزاری وب، کسب‌وکار و بازاریابی الکترونیکی، امنیت وب، تحلیل رفتار و شخصی‌سازی، پردازش تصویر در وب، رسانه و ارتباط‌شناسی وب، وب و جامعه اشاره کرد.

دبیر کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی در ادامه افزود: ما در این کنفرانس به‌ تمامی موضوعاتی که مربوط به حوزه وب می‌شد نیز توجه کردیم و صرفاً به دنبال ابعاد فناوری آن نبوده و نویسندگان حوزه علوم‌انسانی و… را نیز تشویق کردیم تا در این حوزه ورود کنند.

شایگان فرد در ادامه افزود: ۱۴۲ مقاله پذیرش شده است که ۴۵ مورد شفاهی است، البته نکته حائز اهمیت این است که هر مقاله دو داور داشته و بعد اعلام نتایج شده است.

وی عنوان کرد: مقالات و پژوهش‌هایی متعددی به زبان‌هایی فارسی و انگلیسی به دبیرخانه کنفرانس ارسال شده است که آثار پذیرفته شده در پایگاه‌هایی معتبر علمی داخلی نظیر SID و ISC و خارجی نظیر IEEE Xplore نمایه شده است. گفتنی است امسال حدود ۷۵ درصد مقالات به زبان انگلیسی بوده است و این نشان از تمایل پژوهشگران به تعاملات بین‌المللی است.

دانشیار دانشگاه علم و فرهنگ همچنین تأکید کرد: از ۱۳ کشور دنیا نیز به این کنفرانس مقاله ارسال کرده‌اند که بیشترین آن از استرالیا و بیشترین مقالات داخلی از دانشگاه علم و صنعت بوده است.

شایگان فرد همچنین از برگزاری و اهدای جایزه پرفسور کامبیز بدیع در سال آینده خبر داد. این جایزه به برترین مقاله حوزه وب پژوهی اهدا خواهد شد که نشان از تشویق به توسعه و پیشرفت در این زمینه دارد.

وی تاکیدکرد:سال آینده کمیته علمی با بررسی مقالات و تأکید بر مقالات حوزه وب پژوهی جایزه پرفسور کامبیز بدیع را به برترین مقالات در حوزه «وب هوشمند» اهدا خواهد کرد.

کد خبر 6087816

دیگر خبرها

  • حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) بیانیه مشترک صادر کردند
  • بیانیه مشترک حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) در حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب
  • موزه‌ها روایتگر هویتی ملت‌ها هستند
  • رتبه دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی قابل توجه است
  • تلاش بی وقفه برای توسعه و ترویج دانش در حوزه وب پژوهی
  • حضور دانشگاه بوعلی سینا در رتبه‌بندی نیچر ایندکس ۲۰۲۴
  • ارائه ۵۰ بسته سیاستی بسیج اساتید برای حل مشکلات کشور
  • برگزاری ۱۷۳ کرسی نقد و نظریه پردازی/ارائه طرح‌های ملی عفاف و حجاب
  • فراخوان مقاله اولین کنفرانس بین المللی انقلاب علوم انسانی اسلامی
  • دانشگاه آزاد با ارائه راهکارهای تحول‌آفرین به حل مسائل استان کمک کند