Web Analytics Made Easy - Statcounter

دهرویه گفت: رویکرد نظام جمهوری اسلامی به عنوان ام القری جهان اسلام ایجاد اتحاد و امنیت پایدار در کشورهای منطقه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گرگان و به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، مهدی دهرویه در همایش اشتغال اتباع خارجی که با حضور ادارات متولی اقامت، اشتغال و تامین اجتماعی برگزار شد، گفت: ما در ساماندهی اتباع خارجی علاوه بر تاکید بر ورود، خروج، اقامت و اشتغال قانونی سعی بر بازگشت تدریجی و داوطلبانه و کاهش آمار آنان در استان داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی گلستان تصریح کرد: ساماندهی و اخراج اتباع غیرمجاز از ناتوانی جمهوری اسلامی ایران نیست بلکه بدلیل عدم وجود شرایط زندگی امن و پایدار در برخی از کشورهای همسایه و رافت اسلامی، انسداد کامل مرزها امکان پذیر نمی باشد ولی این بدان معنا نیست که با اشتغال غیرمجاز برخورد نشود.

 

وی اظهار داشت: انتظار ما از متولیان اشتغال بویژه تیم های بازرسی اشتغال غیرمجاز اتباع خارجی این است تا با اثربخشی بازرسیها، ناامن کردن حوزه اشتغال غیرمجاز و اعمال قانون کارفرمایان متخلف راه بر سوء استفاده های تعدادی افراد سودجو بسته شود.

 

دهرویه افزود: با توجه به شرایط استان امکان افزایش رشد نامتعارف جمعیتی و کلونیهای پنهان اقوام اتباع خارجی، برخورد قانونی یکی از راهکارهای مقابله با رشد و نفوذ افکار سلفی و تکفیری در استان خواهد بود و رویکرد نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان ام القری جهان اسلام ایجاد اتحاد و امنیت پایدار در کشورهای منطقه است.

 

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان نیز در بیان مشکلات و معضلات اشتغال غیرمجاز، گفت: عدم رعایت استانداردها در اشتغال اتباع خارجی می تواند تبدیل به معضلی در حوزه اشتغال شود، مجوز اشتغال به منزله شناسنامه کاری فرد است چرا که تبعه خارجی دارای مجوز اشتغال با دریافت بیمه تامین اجتماعی می تواند علاوه بر استفاده از مزایای تعریف شده، از سوء استفاده برخی از کارفرمایان سودجو که بدنبال کارگر ارزان هستند جلوگیری کند. 

 

مازندرانی افزود: در آینده ای نزدیک با موجی از تحصیلکردگان خارجی نیز روبرو هستیم که در صورت عدم رعایت و اصلاح قوانین دچار بحران اشتغال خواهیم شد.

 

مدیرکل تامین اجتماعی استان نیز با تاکید بر آمادگی جهت پوشش حداکثری اتباع خارجی در استان از امکان حضور مامورین تامین اجتماعی در تیم های بازرسی اشتغال اتباع خارجی خبر داد و اظهارامیدواری کرد: با تعامل و همکاری بین دستگاهها و ادارات متولی، اشتغال قانونمند و بیمه در میان آحاد مردم بویژه کارفرمایان تبدیل به فرهنگ شود.

 

پایان پیام/83

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان بیرجند مجلس هرمزگان نماز جمعه استان بوشهر ایران خراسان جنوبي تجلیل از پژوهشگران نظام اتحاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۴۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید از اداره اتباع استان گلستان

معاون سازمان ملی مهاجرت در اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی گلستان حاضر و از این اداره بازدید به عمل آورد.

در این بازدید که امروز پنج شنبه ۱۳ ثور انجام شد دودانگه در دیدار با مدیر کل و مسئولین قسمت های مختلف اداره کل امور اتباع استان گلستان ضمن تقدیر از تلاشهای استاندار محترم گلستان در اجرای موفق طرح سرمایه گذاری، به تشریح سیاست های سازمان ملی مهاجرت پرداخته و موضوعاتی از قبیل طرح سرمایه گذاری ، اشتغال ، دستگیری ترخیص و طرد اتباع غیرمجاز، صدور و توزیع کارت هوشمند، کارت بانکی اتباع و... مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

مدیرکل اتباع خارجی گلستان گزارشی از اقدامات و فعالیت های انجام شده در حوزه ساماندهی اتباع مجاز و غیرمجاز در استان ارائه نموده و اذعان داشت: برابر برنامه های ابلاغی سازمان ملی مهاجرت تمامی تلاش ما بر اجرای قوانین و دستورالعمل ها با استفاده از تمامی ظرفیت این اداره کل میباشد. 

درادامه از اردوگاه مراقبتی گرگان بازدید به عمل آمد. در بازدید از اردوگاه نیز علاوه بر تاکیید بر بازگشت موثر و با احترام اتباع خارجی غیر مجاز نیازها و تجهیزات لازم جهت تداوم روند موجود اعلام گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • رژیم اسرائیل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • چگونگی نقش‌آفرینی دولت‌های مسلمان در برخورد با جنگ غزه در تاریخ ثبت خواهد شد
  • مصائب فلسطینیان خواهد گذشت، اما چگونگی نقش‌آفرینی دولت‌های مسلمان در تاریخ ثبت می‌شود
  • «قطع روابط» و «تحریم عملی» نقش مهمی در توقف جنایات رژیم صهیونیستی دارد
  • امیرعبداللهیان: رژیم اسرائیل ریشه ناامنی و دشمن مشترک است/ گذشت زمان به قدرت اشغالگر مشروعیت نمی‌بخشد
  • متن سخنرانی امیرعبداللهیان در اجلاس گامبیا
  • وزیر امور خارجه در پانزدهمین نشست سران اسلامی: رژیم اسرائیل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • رژیم اسراییل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • امکان تامین نهاده دام و طیور با کشت فراسرزمینی/می توان هاب غذایی منطقه شد
  • بازدید از اداره اتباع استان گلستان