Web Analytics Made Easy - Statcounter

محققان مرکز تحقیقات پزشکی هسته ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد با همکاری سازمان انرژی اتمی کشور موفق به تولید دارو در درمان سرطان پروستات مقاوم به درمان شدند.   به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، کامران آریانا عضو هیات علمی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد محقق این طرح گفت: داروی لوتیشیوم تششع کننده اشعه بتا است و با توجه به خصوصیات مناسبی که این دارو دارد امروزه در درمان تومورهای مختلف از آن استفاده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: در حال حاضر از این دارو دردرمان تومورهای نوراندکرین گرید پایین و سرطان پروستات مقاوم به درمان استفاده می شود.
آریانا با اشاره به اینکه اساس درمان در سرطان ها این است که از خواص طبیعی بدن استفاده شود؛ بدین ترتیب که هورمون زمانی که ترشح می شوند به گیرنده ها می چسبند و سپس وارد سلول می شوند اظهارداشت: در زمان استفاده از لوتیشیوم دارو همانند هورمون ها عمل کرده و با ورود به داخل سلول به گیرنده های تومورال متصل شده و سلول را تحت تاثیر قرار می دهد.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه زمانی که دارو وارد سلول می شود اشعه بتا را ساطع و موجب تخریب DNA، مرگ سلول و کنترل رشد سلول های سرطانی می شود افزود: خاصیت این دارو بدین شکل است که به سلول های تومورال و سرطانی می چسبد و کمتر سلول های سالم را مورد هدف قرار می دهد.
استادیار پزشکی هسته ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه این دارو از آبان سال ۹۵ برای نخستین بار در خاورمیانه مورد استفاده قرار گرفت اظهار کرد: تا کنون ۴۲ بیمار با استفاده از این دارو تحت درمان قرار گرفته اند و مقالات متعددی نیز از نتایج اثر بخش آن در مجلات داخلی و خارجی منتشر شده است.
وی ادامه داد: نتایج این دارو موجب افزایش طول عمر بیماران، افزایش کیفیت زندگی و در بسیاری از بیماران پسرفت بیماری شده است.
عضو هیات علمی گروه پزشکی هسته ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه زمان ارجاع بیماران در استفاده از این دارو بسیار مهم است تصریح کرد: کاربرد این دارو در درمان تومورهای نورواندکرین زمانی است که متاستاز گسترده داده باشد و به دیگر راهکارهای درمانی مقاوم شده است.
وی با بیان اینکه داروی لوتیشیوم بسیار گرانقیمت است و در کشورهای اروپایی هر دوره درمان حدود ده هزار یورو هزینه دارد ادامه داد: در حال حاضر استفاده از این روش درمانی در کشور برای بیماران ۱۲ تا ۱۳ میلیون تومان هزینه دارد که تفاوت چشمگیری از نظر هزینه با کشورهای اروپایی دارد.
آریانا با بیان اینکه از حدود ماه پیش تولید پیش صنعتی داروی لوتیشیوم در سازمان انرژی اتمی آغاز شده است گفت: بر اساس برنامه ریزی امیدواریم تا دو الی سه ماه آینده تولید انبوه این دارو آغاز شده و در اختیار مراکز هسته ای کشور که امکان بستری بیمار را دارند قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه با تولید انبوه این دارو هزینه های درمان بیماران به نصف کاهش پیدا می کند تصریح کرد: با تولید این دارو که در حال حاضر تنها در دو الی سه کشور جهان در حال تولید است علاوه بر افزایش خدمات به بیماران مبتلا به سرطان، زمینه های صادرات دارو به کشورهای منطقه فراهم میشود.
انتهای پیام//آ.ف
تولید دارو در کشور، کمک به اقتصاد جامعه و بیمار

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی بهداشت و درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۴۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوابگاه دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله تکمیل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این  خوابگاه که برای اسکان  دانشجویان بین الملل دانشگاه استفاده خواهد شدپیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی دارد و به زودی قابل بهره برداری است.

دکتر علیرضا مسلم  افزود: این طرح از مه پارسال با  زیربنای ۳هزار و ۶۰۰ متر مربع آغاز شده و  در ۴ طبقه، همکف و طبقه منهای یک شامل بخش‌های مدیریتی، پانسیون همراهی، نمازخانه، سلف سرویس، سالن مطالعه، سالن ورزش و اتاق‌های دانشجویی در حال آماده سازی است.

وی گفت: برای این طرح  اعتباری حدود ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است

معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در طبقه همکف خوابگاه سناباد پانسیون‌های همراهی نیز  در مواقع حضور خانواده دانشجویان بین الملل پیش بینی شده است گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال ۱۴۰۳ سال جهش تولید با مشارکت مردم نیز دراجرای منویات مقام معظم رهبری و برای ارائه خدمات سلامت به مجاوران و زائران مضجع شریف رضوی (ع) تلاش خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • ثبت بیش از ۲۰ هزار حیوان گزیدگی در خراسان رضوی
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد
  • قم کمبود پزشک متخصص و عمومی دارد
  • برگزاری آیین تکریم و معارفه سرپرست بیمارستان شهید جلیل یاسوج
  • خوابگاه دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله تکمیل
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد
  • رژیم غذایی DASH در کاهش خطرات پس از درمان سرطان سینه موثر است
  • تزریق ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی
  • افزایش چشمگیر آمار سرطان در استان
  • روزانه ۳ نفر در کهگیلویه و بویراحمد به سرطان مبتلا می شوند