Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - گچساران - ايرنا- مدير کل امور عشاير کهگيلويه و بويراحمد گفت: 300 کيلومتر از راه هاي عشايري درجه يک پرتردد اين استان نيازمند اعتبار براي انجام عمليات زيرسازي و آسفالت است.

مجيد علي پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: انجام هر کيلومتر زيرسازي و آسفالت در مناطق عشايري کهگيلويه و بويراحمد سه ميليارد و 500 ميليون ريال اعتبار نياز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به اينکه راه هاي مناطق عشايري اين استان با هر بارندگي مسدود مي شوند، اظهار داشت: جاده هاي عشايري براساس اولويت تردد به درجه يک تا چهار تقسيم شده است که از مسئولان انتظار مي رود براي آسفالت راه هاي عشايري پرتردد درجه يک اعتبار مورد نياز پيش بيني شود.
مدير کل امور عشاير کهگيلويه و بويراحمد ابراز داشت: تاکنون 60 کيلومتر راه عشايري پرتردد در مناطق زيلايي، طسوج و چاروسا زيرسازي و آسفالت شده است.
علي پور تصريح کرد:680 کيلومتر از راه هاي عشايري مناطق قشلاقي اين استان که بر اثر بارندگي و بروز سيل در پاييز امسال مسدود شده بود بازگشايي شد.
مدير کل امور عشاير کهگيلويه و بويراحمد گفت: يک هزار کيلومتر از راه هاي عشايري مناطق قشلاقي اين استان همچنان مسدود است که تلاش مي شود هر چه زودتر بازگشايي شود.
وي بيان کرد: 12 دستگاه ماشين آلات امور عشاير و بخش خصوصي براي بازگشايي راه هاي ارتباطي مناطق قشلاقي اين استان ساماندهي شده است.
ايل راه هاي کهگيلويه و بويراحمد بيش از 9 هزار کيلومتر طول دارد.
عشاير اين استان با توليد 54 درصد گوشت قرمز، 37 درصد شير و توليد سالانه ميزان قابل توجهي صنايع دستي نقش مهمي در توليدات کشاورزي و دامي کهگيلويه و بويراحمد دارند.
12 درصد از جمعيت استان کهگيلويه و بويراحمد در قالب 11 هزار خانوار با جمعيتي معادل 70 هزار نفر عشاير هستند.
کهگيلويه و بويراحمد با 713 هزار نفر جمعيت در جنوب غربي ايران قرار دارد.
8143/6110
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۴۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید استاندار کهگیلویه و بویراحمد از مناطق سیل زده استان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهکیلویه و بویراحمد، سید علی احمدزاده در بازدید از محدوده آبشار یاسوج گفت: تجاوز به حریم مسیل‌ها در آبشار یاسوج مشکلاتی را ایجاد کرد به نحوی که کانال‌ها جوابگوی حجم سیلاب نبود، اما شهرداری اقدامات لازم را انجام داد و اجازه نداد تفرجگاه‌های اطراف آبشار دچار تخریب شود.
وی با بیان اینکه بارش‌های شدید روز گذشته موجب قطع راه ارتباطی بسیاری از روستا‌های استان شده است افزود: تنها در شهرستان بویراحمد ۱۰۰ روستا دچار خسارت در جاده و پل شدند.
استاندار اضافه کرد: بارش شدید باران خسارات زیادی به برخی ازمزارع پرورش ماهی نیز وارد کرده است.
احمدزاده همچنین افزود: بارش‌ها موجب قطعی برق در مناطق دشت‌روم و سپیدار بویراحمد و ناپایداری برق در سایر مناطق استان شد که با تلاش مجموعه شرکت توزیع نیروی برق، شب گذشته برق همه مناطق پایدار شد.
وی با اشاره به اینکه مخزن سد کوثر صد درصد پر شده است افزود: سد چمشیر نیز دو میلیارد و سیصد میلیون متر مکعب مخزن آب دارد که تاکنون ۵۶۵ میلیون متر مکعب آن پر شده است.
وی ادامه داد: ظرفیت سد شاه قاسم نیز ده میلیون متر مکعب است که تاکنون شش و نیم میلیون متر مکعب آن پر شده است.
معتمدی ریس جهاد کشاورزی نیز در این بازدید گفت: بیش از ۷۰ طرح شیلات استان دچار خسارت شدند که این خسارت‌ها به زودی برآورد و به ستاد بحران کشور اعلام می‌شود.

دیگر خبرها

  • ۱۰ اردیبهشت ، زمان رسمی کوچ عشایر به مناطق ییلاقی استان
  • بازدید استاندار کهگیلویه و بویراحمد از مناطق سیل زده کهگیلویه و بویراحمد
  • بازدید استاندار کهگیلویه و بویراحمد از مناطق سیل زده استان
  • خسارت سیل به ۳ هزار کیلومتر راه عشایری کهگیلویه و بویراحمد
  • قطعی برق در برخی مناطق کهگیلویه و بویراحمد
  • خسارت سیل به ۵۰کیلومتر راه عشایری در پلدختر
  • خسارت سیل به ۳۰۰۰ کیلومتر راه عشایری کهگیلویه و بویراحمد
  • راه ۹۰ روستای شهرستان بویراحمد به دنبال بارش های سیل آسا قطع شد
  • استقبال بیش از ۷۴ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد
  • ایجاد شبکه‌های دامپروری عشایری یکی از نیازهای تحقق شعار سال در خراسان شمالی