Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، محمد راستاد در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی دریایی ایران اظهار داشت:‌ تحریم‌ها نمی‌تواند ظرفیت بزرگ دریایی ایران را حذف کند پیش از این هم ما تجربه تحریم‌ها را داشتیم و توانستیم به خوبی نیاز کشور را برای واردات و صادرات حفظ کنیم.

وی ادامه داد:‌ ناوگان نفتکش ما همواره رتبه‌های اول تا سوم دنیا را داشته است و  کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران هم رتبه سیزدهم دنیا را دارد و اینها همه ظرفیت بزرگی است که حذف آنها از قابلیت دریایی جهان فقط توهم برخی کشورهای منطقه و فرامنطقه‌ای است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: ما به واسطه توان داخلی بالا، از تحریم‌های اخیر هم عبور می‌کنیم، در این مرحله تحریم‌ها مراجع بین‌المللی هم با آمریکا همراه نیستند، در همین اجلاس اخیر سازمان جهانی دریانوردی، اعمال تحریم‌ها درباره فعالیت‌های دریایی کشور در واقع نوعی مخالفت با روح کنوانسیون‌های دریایی اعلام شد. 

راستاد ادامه داد: امیدواریم بخش دریایی کشور هر چه بیشتر بتواند از توان داخلی بهره ببرد.

وی بیان کرد: به تازگی سازمان بنادر و دریانوردی توانسته است با اتکا به شرکت‌های دانش‌بنیان، طراحی‌ و تولید سیستم «تصمیم بار کشتی» را اجرا کند که از نمونه خارجی مدرن‌تر و ارزان‌تر است و مشاور خوبی برای ورود و خروج ایمن و مناسب کشتی‌ها به بنادر است. 

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: روز چهارشنبه هفته جاری در مراسمی تفاهم‌نامه یا قرارداد ۱۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر تجاری کشور منعقد می‌شود. 

وی افزود: همچنین در آخرین مراحل انعقاد قرارداد احداث بزرگترین پایانه تمام‌مکانیزه مواد معدنی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بندر شهید رجایی هستیم.

راستاد با تأکید بر اینکه ما پاسخگوی نیازهای کشورهای پیرامونی هم هستیم، افزود: در این باره می‌توان به موافقتنامه دالان ترانزیتی ایران - هندوستان - افغانستان اشاره کرد که شورای هماهنگی آن برگزار شد و کمیته پیگیری آن در بندر چابهار برگزار خواهد شد. همچنین در بستری در قالب تفاهم‌نامه منعقد شده است که کشورهای دیگر هم به این دالان ملحق شوند. 

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: ظرفیت بندر چابهار از ۲ میلیون تن به ۸.۵ میلیون تن در سال ارتقا یافت و در ۸ ماه امسال ۴۰ درصد رشد فعالیت در این بندر نسبت به مدت مشابه سال قبل داشتیم. 

وی گفت: در دو هفته اخیر شاهد ورود بزرگترین کشتی که تاکنون به بندر چابهار وارد شده بود هستیم؛ کشتی با ظرفیت ۷۳ هزار تن محموله فله ذرت وارد بندر چابهار شده است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: تجهیز پایانه کانتینری بندر شهید رجایی و گنتری‌کرین‌های آن با ۱۰۴ میلیون یورو و ترانس‌تینرها با ۲۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری انجام و نصب شد. 

وی اظهار داشت: در بندر چابهار کشتی با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن امکان ورود به این بندر را دارد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۴۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن ورود کشتی های روسی به بنادر آمریکا را برای یک سال دیگر ممنوع کرد

به گزارش ایسنا، بایدن در بیانیه‌ای در این باره گفت: من وضعیت اضطراری درباره فدراسیون روسیه و قوانین اضطراری مربوطه در رابطه با مقررات لنگرگیری و جا به جایی شناورهای مرتبط با روسیه در بنادر آمریکا را به مدت یک سال تمدید می‌کنم.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: جو بایدن: رهبران اروپایی ترامپ را به موسولینی تشبیه می‌کنند جو بایدن خطاب به ترامپ: بزرگ شو و توئیت کردن را تمام کن

دیگر خبرها

  • ابلاغ منشور اهداف و برنامه های عملیاتی HSE سازمان بنادر و دریانوردی
  • ◄ یک فروند کشتی با ظرفیت 40 TEU کانتینر یخچالی در بندر شهید باهنر پهلوگیری شد
  • بایدن ورود کشتی های روسی به بنادر آمریکا را برای یک سال دیگر ممنوع کرد
  • ساخت ۳ فروند شناور رو-رو مسافری و اسکله راهیان نور در ۱۴۰۳
  • جهش تولید و رونق حمل‌ ونقل دریایی ارتباط مستقیم دارند
  • لزوم راه اندازی دهکده لجستیکی در بندر بوشهر
  • فعالیت بنادر مسافری هرمزگان متوقف شد
  • بنادر مسافربری هرمزگان تعطیل شدند
  • دورخوردگی از نوع ایرانی!
  • هوشمند‌سازی عملیات بندری وسایل نقلیه در بنادر شرق هرمزگان