Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، نیم فصل نخست رقابت‌های لیگ برتر والیبال با قهرمانی شاگردان رحمان محمدی راد در شهرداری ورامین به پایان رسید.

شهرداری ورامین که ستاره‌هایی همچون آرش کشاورزی، پوریا فیاضی، مسعود غلامی و علی اصغر مجرد را در اختیار داشت موفق شد با ۱۰ پیروزی و مجموع امتیاز ۳۰ در صدر جدول رده بندی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم پیکان تهران نیز با هدایت محمد ترکاشوند نزدیک ترین رقیب شهرداری در جدول بود و موفق شد با ۹ پیروزی و ۲۷ امتیاز در جایگاه دوم قرار گیرد. پیکان هفته های پر فراز و نشیب بسیاری داشت و شاید نتیجه‌ای که کمتر هوادار والیبال پیش بینی می کرد شکست این تیم مقابل شهرداری تبریز در هفته دوازدهم رقابت‌ها آن هم در خانه بود که شاگردان ترکاشوند با نتیجه ۳ بر یک مقابل شهرداری تبریز شکست خوردند. شاگردان بناکار در هفته یازدهم نیز مقابل تیم سایپا نشان داده بودند که پتانسیل برد را دارند و نباید دست کم گرفته شوند.

تیم شهرداری تبریز در اواخر رقابت‌ها نشان داد که توانایی شکست هر تیمی را دارد و اینطور به نظر می رسد که نیاز به  هماهنگی بیش‌تر داشته است. این تیم بدون تردید در نیم فصل دوم رقابت‌ها با قوای بیش تری در مسابقات حاضر خواهد شد و باید منتظر نتایج بهتری از این تیم باشیم.

از نکات مثبت و قابل تامل در رقابت‌های این فصل می توان به حضور تیم‌های جوان و با انگیزه اشاره کرد. تیم‌هایی مانند پیام خراسان و شهروند اراک که با دست خالی و با پشتوانه بازیکنان جوان گام به رقابت‌های سوپر لیگ گذاشتند اما فراتر از انتظار عمل کردند. شاگردان جبار قوچان نژاد با کسب ۸ پیروزی از ۱۲ پیروزی و قرار گیری در جایگاه چهارم جدول رده بندی در حد یک تیم مدعی قهرمانی ظاهر شدند و زنگ خطر را برای سایر تیم‌های با سابقه در لیگ به صدا در آورند. پیام خراسان در ساعات پایانی آغاز رقابت‌ها، سید محمد موسوی را به خدمت گرفت و به همراه سایر بازیکنان بومی و جوان خود وارد میدان رقابت با مدعیان شد.

شهروند اراک نیز با هدایت اکبر خداوردی و با تکیه بر بازیکنان بومی و بدون پشتوانه مالی وارد آوردگاه رقابت با تیم های بزرگ شد و با ۷ پیروزی و مجموع ۲۰ امتیاز در رده ششم جدول رده بندی قرار گرفت. در بدو ورود این تیم به سوپر لیگ شاید کسب یک یا دو پیروزی برای شهروند اراک پیش بینی می‌شد و تلاش این تیم برای بقا در لیگ هدف بود اما ورق برگشت و شهروند اراک نشان داد با نیروی جوانی و انگیزه به مصاف رقبا می‌رود. اعضای این تیم در هفته دوازدهم در حالیکه به دلیل مشکلات مالی و عدم دریافت قرار داد، تمرینات خود را لغو کردند اما موفق شدند تیم پر مهره و پر ستاره سایپا تهران را با نتیجه  سه بر یک شکست دهند. اراک نشان داده پتانسیل خوبی در والیبال دارد و می تواند ستاره‌های آینده داری به والیبال ایران معرفی کند به شرطی که مسئولان شهر از این تیم حمایت و شرایط لازم را برای ادامه کار برای بازیکنان و کادرفنی فراهم کنند.

دو نماینده ارومیه در نیم فصل نخست مسابقات نیز انتظارات هواداران ارومیه‌ای خود برآورده نکردند و در قعر جدول رده بندی قرار گرفتند. تیم شهرداری ارومیه پس از کسب نتایج ضعیف در ابتدای فصل دستخوش تغییراتی شد و پیمان رضایی و ناصر شهنازی به ترتیب به عنوان مدیر عامل و سرمربی تیم  معرفی شدند اما در ادامه شرایط تغییری نکرد و تیم عملکرد ضعیفی به نمایش گذاشت. از طرف دیگر  نیز تیم دورنا ارومیه بدون کسب حتی یک پیروزی و با ۱۲ شکست و مجموع ۳ امتیاز قعرنشین شد و باید دید وکیلی به همراه شاگردان نوجوان خود در ادامه راه چه خواهد کرد.

یکی از نتایج  دور از انتظار  در نیم فصل نخست را شاگردان پیمان اکبری در تیم سایپا تهران رقم زدند؛ تیمی پر ستاره که تنها ۶ پیروزی کسب کرد و با ۲۰ امتیاز در مکان هفتم جدول رده بندی قرار گرفت. تیمی که در اوج مسابقات فرهاد سال افزون، پاسور اصلی خود را نیز از دست داد و ممکن است در ادامه مسیر و در نیم فصل دوم نیز مهره‌های دیگری را نیز از دست دهد. 

نیم فصل نخست سوپر لیگ علی رغم رقابتِ نزدیک تیم‌ها و رقم خوردن نتایج دور از انتظار که باعث افزایش کیفی مسابقات و جذابیت رقابت‌ها شده بود اما نکات منفی نیز داشت. از جمله حواشی که درباره داوری‌ها مطرح شد و نبود ویدئو چک این حواشی را نیز دو چندان کرد. در هفته سوم رقابت‌ها از ویدئو چک ایرانی رونمایی شد تا حداقل بازی‌هایی که به میزبانی تهران برگزار می‌شود کمتر دستخوش حواشی از سوی داوری شود و تیم های شهرستانی نیز در صورت پرداخت اجاره از این وسیله استفاده کنند. اما نه تنها شهرستان ها بلکه تهران نیز از استفاده از این وسیله محروم بود و همین عاملی شد تا در برخی از بازی‌ها شاهد درگیری بازیکنان و کادرفنی با داور و ناظر بازی  باشیم.

اشتباه داوری غیر قابل انکار است و حتی در معتبرترین رقابت‌های جهان نیز شاهد آن هستیم و در چنین مواقعی ویدئو چک خیال همه را راحت می کند. برای برگزاری دیدارهایی به دور از حاشیه و جنجال استفاده از ویدئو چک در سوپر لیگ به شدت احساس می ‌شود و باید دید برنامه فدراسیون والیبال و سازمان لیگ برای نیم فصل دوم رقابت‌ها که حساسیت بیش تر می‌شود چه خواهد بود.

*جدول رده بندی رقابت‌های لیگ برتر والیبال در پایان نیم فصل نخست:

کد خبر 4487318 ساناز سلیمان آبادی

منبع: مهر

کلیدواژه: فدراسیون والیبال لیگ برتر والیبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۴۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی تیم والیبال شهرداری ارومیه بر شهداب یزد با حمایت هواداران

تیم والیبال شهرداری ارومیه در دومین دیدار دور رفت نیمه نهایی لیگ برتر والیبال تیم شهداب یزد را بر نتیجه ۳ بر ۲ شکست داده و کار تعیین فینالیست دوم لیگ را به دیدار سوم بکشاند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، دومین دیدار دور رفت نیمه نهایی لیگ برتر والیبال کشور امروز _چهارشنبه هشتم فروردین_ بین تیم‌های والیبال شهرداری ارومیه و شهداب یزد برگزار شد.

در این دیدار که در ورزشگاه آزادی تهران و با قضاوت امید فولادی‌وند ترتیب یافته بود ست اول را تیم شهداب با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ به نفع خود به پایان رساند.

دومین ست این دیدار با برتری اورموی‌ها ادامه داشت و تیم شهرداری توانست با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ برتری خود را در بازی دیکته کرده و نتیجه را در ست شماری به تساوی بکشاند.

سومین ست این دیدار همانند ست دوم با برتری شهرداری ارومیه و با نتیجه ۲۶ بر ۲۴ به پایان رسید تا ارومیه امیدوار به پیروزی در این دیدار در ست دوم باشد.

چهارمین ست این دیدار جذاب برخلاف ست‌های دوم و سوم همانند ست اول به نفع شهداب به پایان رسید و تیم یزدی توانست با نتیجه ۲۵ بر ۱۹ شکست دهد تا کار به ست پنجم کشیده شود.

پنجمین ست این دیدار در هیاهو و تشویق بی‌امان تماشاگران و هواداران ارومیه شروع شد و شهرداری از همان ابتدا توانست برتری خود را در بازی حفظ و در این ست حساس تفاوت امتیازات را به پنج رسانده و نتیجه ۹ بر ۴ شود.

در ادامه تیم شهرداری ارومیه در امتیازات ۱۰ بر ۶ و ۱۲ بر ۷ فاصله خود را با تیم یزدی حفظ کرد و در نهایت توانست با نتیجه ۱۵ بر به نفع خود به پایان رساند.

شهرداری ارومیه با پیروزی در این ست توانست در ست شماری نتیجه را سه بر دو به نفع خود به پایان رسانده و کار تیم صعود کننده به دیدار سوم دو تیم در تاریخ دهم فروردین کشیده شود.

به گزارش ایمنا، پیش از این تیم فولاد سیرجان ایرانیان با پیروزی برابر پیکان تهران راهی فینال لیگ برتر والیبال مردان شده است.

کد خبر 739786

دیگر خبرها

  • سوپر لیگ غرب آسیا| پیروزی مقتدرانه شهرداری گرگان مقابل پلیس عراق
  • ایتالیا: با اعزام نیروی ناتو به اوکراین مخالفیم
  • انگیزه سرمربی ایرانی الشمال مقابل الاهلی
  • ارومیه با پیروزی کار را به بازی سوم کشاند
  • پیروزی تیم والیبال شهرداری ارومیه بر شهداب یزد با حمایت هواداران
  • آغاز مرحله نخست تمرینات تیم ملی تکواندو بانوان در سال جدید
  • لیگ برتر والیبال؛ صعود فولاد به فینال با کامبک مقابل پیکان
  • صعود فولاد سیرجان به مرحله نهایی لیگ برتر والیبال
  • کامبک و صعود دراماتیک شاگردان عطایی به فینال لیگ برتر والیبال
  • لیگ برتر والیبال| صعود فولاد به فینال با کامبک مقابل پیکان