Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-03@22:31:58 GMT

7 درد کشنده مردانه ای که نباید نادیده گرفت!

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۹۴۶۰۷

7 درد کشنده مردانه ای که نباید نادیده گرفت!

رکنا: 7 درد کشنده مردانه که به هیچ وجه نباید از آن چشم پوشی کرد را بشناسید.

اینطور ثابت شده که مرگ و میر در سنین ۲۰ تا ۴۰ سالگی بین مردان جوان دو برابر بیشتر از زنان جوان است. یک دلیل شاید این باشد که بسیاری از مردان از علائمی چشم پوشی می کنند که شاید رسیدگی به موقع به آنها از بسیاری از مرگ و میرها و صدمات مزمن پیشگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اینجا ۷ نشانه ای که مردان به هیچ وجه نباید از آن چشم پوشی کنند و باید سریعا به دنبال درمان های فوری باشند، بیشتر معرفی شده است:

درد مداوم در ساق پا: درد آزاردهنده در بالای پا و یا جلوی ساق پا اگر با ورزش Sport بدتر شود، با مسکن هایی مانند ایبوپروفن و یا استفامینوفن بهبود می یابد. در غیر این صورت این درد شاید مرتبط با شکستگی استرسی استخوان باشد. این نوع شکستگی هنگامی بروز می کند که نیروی بیش از حد ظرفیت استخوان طی هفته ها به طور مکرر روی استخوان طبیعی وارد شود.

هر یک از این نیروها اگرچه باعث شکستگی نمی شود ولی جمع آنها در طی زمان باعث تسلیم شدن استخوان و در نهایت شکستگی می شود. درمان این شکستگی در اغلب موارد غیر جراحی است و البته موارد استثنایی مانند شکستگی گردن استخوان ران یا شکستگی های جابه جا شده ممکن است نیاز به عمل جراحی داشته باشد.

درد شکمی شدید:

این درد که با احساس شی ء تیز در معده یا گلوله ای در شکم همراه است، در ناحیه دنده ها نیز گسترش می یابد و می تواند نشانه ای از آپاندیسیت، پانکراتیت و یا التهاب کیسه صفرا باشد. در هر سه مورد علت می تواند عفونت باشد. درد در قسمت پایین شکم نشان دهنده آپاندیسیت است. درد در قسمت فوقانی شکم معمولا نشان دهنده التهاب کیسه صفرا و در زیر قفسه سینه نشان دهنده پانکراتیت است.

درد شدید کمر:

درد ناگهانی و شدید در پشت اگر مربوط به ورزش نباشد، می تواند نشانه ای از ابتلا به آنوریسم آئورت شکمی باشد. این عارضه در جریان پارگی لایه داخلی آئورت شکمی ایجاد می شود. آنوریسم آئورت شکمی گاهی می تواند علاوه بر کمردرد با بی اشتهایی و کاهش وزن و همچنین یک توده ضربان دار در شکم همراه باشد. با تعیین ابعاد آنوریسم، از طریق سی تی اسکن، از طریق دارو و جراحی می توان اقدام به درمان کرد.

درد گذرای قفسه سینه:

درد سنگین که به طور ناگهانی ظاهر می شود و به سرعت از بین می رود، می تواند نشان دهنده سوء هاضمه یا خطر حمله قلبی باشد. حتی اگر مدت زمان این درد بسیار کوتاه باشد، خطر آن را نباید نادیده گرفت.

درد ساق پا همراه با تورم:

ساق پای متورم حساس به لمس می تواند نشان دهنده ترومبوز وریدهای عمقی باشد. ماساژ Massage ناحیه دردناک خطرناک است و می تواند باعث گسترش لخته به ریه ها شود.

درد ناگهانی کشاله ران:

این درد ممکن است در اثر پیچش بیضه ایجاد شود. پیچش بیضه یا تورشن اغلب به دنبال چرخش بیضه حول محور خود روی می‌دهد. تشخیص قطعی با سونوگرافی است و به دلیل انسداد عروق بیضه و نرسیدن خون به آن درمان سریع که اغلب جراحی است ضروری است وگرنه خطر عقیمی وجود دارد.

اما یک علت دیگر این درد ممکن است عفونت و التهاب اپیدیدیم باشد. اپیدیدیمیت‌ عبارت‌ است‌ از التهاب‌ و عفونت‌ اپیدیدیم‌. اپیدیدیم‌ یک‌ ساختار مستطیلی‌ شکل‌ است‌ که‌ به‌ قسمت‌ بالایی‌ هر کدام‌ از بیضه ‌ها می ‌چسبد. هدف‌ درمان‌ عبارت‌ است‌ از مبارزه‌ با عفونت‌ و کاهش‌ درد و تورم‌. درمان‌ معمولا می‌ تواند در منزل‌ انجام‌ گیرد.

ادرار کردن دردناک:

این عارضه ممکن است در بدترین حالت نشان دهنده ابتلا به سرطان مثانه باشد. درد و خون در ادرار از نشانه های ابتلا به این سرطان یعنی چهارمین سرطان شایع در مردان است. سیگار کشیدن بزرگ ترین عامل خطر ابتلا به سرطان مثانه است. با انجام آزمایش ادرار و تشخیص تومور، گزینه های جراحی، شیمی درمانی و رادیوتراپی به عنوان درمان در دسترس است.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

تجاوز یک فوتبالیست به ریحانه 17 ساله / این دختر تهرانی زایمان کرد اما... ! تجاوز دکتر 70 ساله به دختر 9 ساله در مطب +عکس معلم هوسران در ازای رابطه نامشروع با دانش آموزان نمره قبولی می داد+عکس وقتی سند ازدواج پنهانی شوهرم را پیدا کردم سیروس دیوانه شد مار پیتون زیر لحاف زن جوان استرالیایی خزیده بود / وحشت در نیمه شب + عکس اقدام شوم با 300 زن توسط شفابخش شیطان صفت+عکس مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا علت فوت سردار منصوری اعلام شد +عکس اقدام شیطانی جوان کرمانشاهی با یک دختر داخل آسانسور بی آبرویی عروس 18 ساله 2 هفته بعد از ازدواج اجباری! / در خاش رخ داد ! مردی همراه با 16 سگش به خواستگاری رفت ! + عکس سگ باهوش یک گاو را از مرگ نجات داد+ عکس بدن زن تهرانی زیر لیزر رفع موهای زائد به طرز هولناکی سوخت+عکس اقدام زیبای مرد نیکوکار میلیاردر نیازمندان را شگفت زده کرد / او همچنان ناشناس است این زن جوان مشهدی با شلیک های پلیس دستگیر شد / زندان فرجام ارتباط های خیابانی

منبع: رکنا

کلیدواژه: ورزش Sport مسکن ماساژ Massage سرطان ابتلا به سرطان خطر ابتلا به سرطان عمل جراحی حمله گلوله عکس دختر زن شلیک جوان ایران سرقت دستگیری درگذشت مرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۴۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چطور به نشانه‌ های هشدار دهنده خودکشی واکنش نشان دهیم؟

به گزارش همشهری آنلاین این نشانه‌ها و علائم هشداردهنده خودکشی از جمله شامل این موارد می‌شوند؛

الف- تغییرات گفتاری: چنین فردی ممکن است درباره میلش به مردن، احساس شدید شرمساری یا گناه و احساس سربار بودن برای دیگران سخن بگوید

ب- تغییرات عاطفی: چنین فردی ممکن است از چنین احساساتی شکایت کند:

احساس نومیدی و به تله افتادن و نداشتن دلیلی برای ادامه زندگی. احساس اندوه بسیار، اضطراب بیشتر از قبل و تشویش یا احساس خشم شدید. احساس داشتن درد عاطفی یا جسمی تحمل‌ناپذیر.

ج- تغییرات رفتاری

طرح‌ریزی برای مردن یا جستجو برای روش‌های مردن. کنار کشیدن از روابط با دوستان، وداع پایانی کردن با نزدیکان، بخشیدن وسایل و اقلام مهم زندگی به دیگران یا وصیت کردن. بروز دادن نوسان‌های شدید خلق‌وخو. بسیار کم یا بسیار زیاد غذا خوردن یا خوابیدن. مصرف فراوان‌تر مواد غیرمجاز روان‌گردان و الکل چطور واکنش نشان دهیم؟

اگر این علائم و نشانه‌ها در خودتان در یکی از نزدیکان و آشنایانتان بروز کرد، باید به فوریت به آنها واکنش نشان دهید. این نکات را در واکنش نشان دادن به چنین وضعیتی رعایت کنید:

- جدی بگیرید: این نشانه‌ها را نادیده نگیرید و پاسخ دادن به آنها را جدی بگیرید.

بدون قضاوت گوش دهید: طوری رفتار کنید که شخص دارای افکار خودکشی دریابد به او اهمیت می‌دهید و در کنار او هستید.

- افراد در این وضعیت بحرانی را ترغیب کنید که با یک درمانگر، مشاور، پزشک صحبت کنند یا با خط تلفن خودکشی تماس بگیرند (خط تلفن ۱۲۳ اورژانس اجتماعی در همه جای ایران می‌تواند به شما کمک کند).

- اشخاص دارای افکار خودکشی را تنها نگذارید: اگر احساس می‌کنید این اشخاص در معرض خطر فوری هستند، با آنها بمانید یا خودتان آنها را به اورژانس ببرید.

واکنش «بتا»

شیوه واکنش به چنین وضعیتی در کلمه مخفف «بتا» خلاصه شده است که حرف ب در آن به بپرس، حرف ت در آن به ترغیب کن و حرف الف در آن به «ارجاع بده» اشاره دارد:

بپرسید

- آیا اخیراً خیلی غمگین بوده‌اید یا احساس کرده‌اید که از پای درآمده‌اید؟

- من درباره حال شما نگران هستم و می‌خواهم بدانم آیا می‌توانم به شما کمک کنم؟

- یا به آسیب زدن به خودتان فکر می‌کنید.

ترغیب کنید

- آیا می‌خواهید از یک مشاور یا شخص دیگری کمک بگیرید؟

= آیا اجازه دارم برای شما کمکی پیدا کنم؟

ارجاع دهید

آیا می‌خواهید با هم به یک مرکز مشاوره برویم یا از یک مشاور یا روانشناس برایتان وقت بگیرم؟

آیا می‌خواهید به شماره ۱۲۳ تلفن اورژانس اجتماعی زنگ بزنم؟

کد خبر 848555 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها مجله نکته بهداشتی روز خبر مهم خودکشی

دیگر خبرها

  • کوه‌ها هم ترک برمی‌دارند!
  • کنایه علی جنتی به افشای زمین خواری در حوزه علمیه ازگل/ نادیده گرفتن تخلفات صدیقی نوعی دهن کجی به مردم است
  • فیلم| ویدیوی تکان دهنده از صحبت‌های کودک فلسطینی که تمام اعضای خانواده‌اش به شهادت رسیدند
  • نظر برادر همسر رهبری درباره حجاب زنان و قوانین مردانه آن | فیلـم
  • معرفی چند عطر خاص برای آقایان و خانم ها
  • شیوه واکنش به نشانه‌های هشدار دهنده خودکشی
  • چطور به نشانه‌ های هشدار دهنده خودکشی واکنش نشان دهیم؟
  • نکات حقوقی و قوانین مربوط به دیه
  • صدای خاص رادیو خاموش شد
  • آمارهای تکان‌دهنده مصطفی معین از وضعیت جامعه