Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما، فعالان جنبش ضد سرمایه داری فرانسه در سی و دومین روز از به راه افتادن این جنبش همچنان در سراسر این کشور پای کار و خواستار ادامه اعتراضات و استعفای مکرون هستند.
در اولین روز کاری پنجمین هفته اعتراضات سراسری به سیاست‌های امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه؛ شبکه‌های تلویزیونی فرانسه به طور زنده اجتماعات جنبش را نشان می‌دهند که با روشن کردن آتش و چادر زدن در بزرگراه‌ها و عوارضی‌ها خواستار ادامه اعتراضات هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معترضان با در دست داشتن پلاکار‌ها و مارچه نوشته‌هایی خواستار برپایی رفراندوم و در نهایت استعفای امانوئل مکرون هستند. در آخرین نظر سنجی صورت گرفته مکرون با دو پله سقوط فقط ۲۳ محبوبیت دارد.
در فضای سیاسی فرانسه نیز بحث برپایی رفراندوم داغ شده و قرار است نمایندگان مجلس سنا روز جمعه این هفته درباره امکان برپایی رفراندوم رای گیری کند چرا که برپایی رفراندوم در فرانسه سخت و از اختیارات رئیس جمهور است.
جنبش ضدسرمایه در فرانسه از ابتدای به راه افتادن خود ۸ کشته و بیش از ۷۰۰۰ زخمی یا بازداشتی داشته است.
معترضان به نظام سرمایه داری در شبکه‌های اجتماعی همچنین خواستار ادامه تظاهرات‌ها در روز‌های شنبه به ویژه در پاریس هستند.   بی بی سی اذعان کرد در جنبش اعتراضی فرانسه دنبال رد پای روسیه گشته است
شبکه بی بی سی اذعان کرد تلاش کرده است رد پایی از روسیه در جنبش اعتراضی ضدسرمایه داری فرانسه پیدا کند، اما موفق به این کار نشده است.
دفتر مطبوعاتی شبکه رادیو و تلویزیونی بی بی سی انگلیس اذعان کرد که روزنامه نگاران این شبکه تلاش کرده اند آثار و نشانه‌هایی دال بر دخالت داشتن مسکو در جنبش اعتراضی ضدسرمایه دار فرانسه پیدا کنند.
بی بی سی تایید کرد که اولگا ایچینا روزنامه نگار دفتر این شبکه در روسیه با یک خبرنگار آزاد که تظاهرات ضدسرمایه داری فرانسه را در شبکه‌های اجتماعی پوشش می‌دهد، ارتباط برقرار کرده و در این باره سوالاتی از او پرسیده است. این مسئله نشان می‌دهد که شبکه بی بی سی تلاش می‌کند راه‌هایی برای ربط دادن روسیه به تظاهرات ضدسرمایه داری در فرانسه پیدا کند.
در تماسی که میان اولگا ایچینا و این خبرنگار آزاد صورت گرفته سوالاتی از این قبیل مطرح شده است:" آیا روس‌ها هم در تظاهرات ضد سرمایه داری در فرانسه شرکت داشته اند؟ "، " آیا راستگرایان افراطی هم در تظاهرات فرانسه حضور داشته اند؟ آیا ممکن است این افراد با ولادیمیر پوتین ارتباط داشته باشند؟ "،" اگر راستگرایان افراطی در جنبش ضدسرمایه داری فرانسه حضور داشته باشند آیا می‌توان ارتباطی بین آن‌ها و پوتین و مسکو متصور بود؟ ".
اما خبرنگار بی بی سی پس از این که در جواب همه سوالات خود با پاسخ منفی خبرنگار آزاد روبرو شد، اذعان کرد که تلاش کرده است خبری پر سر و صدا برای شبکه خبری خود پیدا کند.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، شبکه بی بی سی نیز در گزارشی اعلام کرد همان طور که وزیر امور خارجه فرانسه علنا اطلاعات و گزارش‌های رسانه‌ها را درباره دخالت احتمالی روسیه در اقدامات اعتراض آمیز در فرانسه تحلیل کرده است، کاملا منطقی است که خبرنگار ما نیز بخواهد از این زاویه تحولات روز فرانسه را بررسی کند هر چند در نهایت در گزارش‌های خود هیچ اشاره‌ای به وجود ارتباط میان اعتراضات این روز‌های فرانسه و مقامات روسیه نکرده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: جنبش فرانسه سرمايه نظر سنجي رفراندوم نمايندگان مجلس سنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۴۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان فرانسه به دنبال گسترش تظاهرات ضد صهیونیست

رسانه‌های محلی در فرانسه گزارش داده‌اند که دانشجویان این کشور نیز دوست دارند تظاهرات ضد صهیونیست در دانشگاه‌هایشان مانند آمریکا گسترده شود.

به گزارش ایسنا به نقل از فرانسه ۲۴، خبرنگاران محلی در پاریس گزارش داده‌اند که دانشجویان پایتخت نشین فرانسه امیدوارند موجی از اعتراضات حمایت از فلسطین را در سراسر فرانسه به راه بیندازند.

دانشجویان یکی از برترین دانشگاه‌های فرانسه و جهان که در پاریس قرار دارد، علیرغم تعطیلی تظاهراتشان که چهارشنبه شب توسط پلیس اتفاق افتاد، همچنان به دنبال تظاهرات و اعتراض به جنگ غزه هستند. 

دانشجویان این دانشگاه می‌خواهند موجی از اعتراضات گسترده را در سراسر دانشگاه‌های فرانسه به راه بیندازند و اکثر تظاهرکنندگان خواستار آتش‌بس فوری هستند.

این دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فرانسه ۲۴ اعلام کردند که دوست دارند صدای اعتراض آنها هم مانند دانشجویان آمریکا به گوش جهانیان برسد و آنها هم به اندازه دانشجویان آمریکا در این سیل اعتراضات ضد صهیونیست سهیم و موثر باشند. 

دانشجویان دانشگاه سوربن در شعارهای خود از دولت فرانسه میخواهند که به کمک مردم فلسطین بروند و از نهادهای بین‌المللی خواستار توقف بمب‌گذاری‌ها در غزه شدند. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • شعله‌ور شدن اعتراضات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های فرانسه و انگلیس
  • جنبش دانشجویی ضدصهیونیستی به فرانسه رسید
  • پلیس فرانسه اعتراضات حامیان فلسطین را سرکوب کرد
  • دانشجویان فرانسه به دنبال گسترش تظاهرات ضد صهیونیست
  • خیزش جنبش اصیل دانشجویی در آمریکا
  • پلیس فرانسه اعتراضات حامیان فلسطین را سرکوب کرد/ راهپیمایی‌ها ادامه دارد
  • دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضداسرائیلی پیوستند
  • دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضد اسرائیلی پیوستند
  • جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین از آمریکا به فرانسه رسید
  • غلیان جنبش ضداسراییل در دانشگاه های آمریکا