Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-30@07:50:09 GMT

دیگر مسافری در فرودگاه جا نمی‌ماند

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۹۴۷۱۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، فرآیند پذیرش مسافر در فرودگاه شامل دو مرحله اصلی چکین (ارائه کارت پرواز) و بُردینگ (کنترل کارت پرواز) است.

هدف اصلی از عملیات بردینگ، شناسایی مسافران غایب یعنی مسافرانی که کارت پرواز گرفته اند، اما سوار هواپیما نشده اند است.

در بسیاری از فرودگاه‌ها عملیات پذیرش مسافر توسط سیستم انجام می‌شود، اما در ادامه به دلیل نبود زیرساخت مناسب ارتباطی یا هزینه زیاد دستگاه‌های کنترل بردینگ، این فرایند به صورت دستی انجام می‌شود به این شکل که بعد از جدا کردن نیمه کارت پرواز، شمارش انجام می‌شود که کدام مسافران غایب هستند؛ این فرآیند مشکل و زمانبر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در فرودگاه با فراخوان نام یک یا چند نفر و تاخیر اجباری برای یک پرواز مواجه شده باشید.

حالا شرکت دانش بنیان فرانگر سیستم اقدام به طراحی دستگاهی کرده است که این عملیات را به طور کامل سیستمی و بدون نیاز به اینترنت یا هیچ زیرساخت ارتباطی و تنها با یک گوشی موبایل انجام می‌دهد.

در این سیستم بر اساس کارت پرواز دریافت شده و شماره تایید شده، چک نهایی را انجام می‌دهد و به کانتر اطلاع می‌دهد چه افرادی غایب هستند و دیگر نیازی به صرف وقت برای شناسایی افراد غایب نیست.

هزینه این دستگاه در مقایسه با یک رایانه و بارکدخوان مخصوص اینکار کمتر از یک سوم نمونه خارجی است­ و هزینه‌های جانبی قبلی را کاملا حذف می‌کند.

نمونه خارجی این دستگاه نیاز به زیرساخت اجرایی بالا و سخت افزار زیادی دارد در حالیکه نمونه بومی این دستگاه با هزینه بسیار پایین و کمترین سخت افزار اجرایی است.

بر اساس مذاکرات صورت گرفته این سیستم بزودی در فرودگاه امام خمینی استفاده خواهد شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: فرودگاه دانش بنیان هواپیما پرواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۴۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرواز مشهد به تهران به فرودگاه هاشمی نژاد بازگشت

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن جعفری اظهار کرد: پرواز شماره ۵۶۲۰ مشهد به تهران، ساعت ٢٣ و ۴٠ دقیقه فرودگاه مشهد را به مقصد تهران ترک کرده بود.

مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه‌های خراسان رضوی بیان کرد: این پرواز به علت نقص فنی با تصمیم خلبان و با رعایت مسائل ایمنی و استاندارد پرواز، به مشهد بازگشت و به سلامت بر زمین نشست.

وی افزود: این پرواز با ۲۷۴ دقیقه تاخیر در ساعت سه و ٣۴ دقیقه بامداد امروز انجام شد.

کد خبر 6092726

دیگر خبرها

  • پرواز مشهد به تهران به فرودگاه هاشمی نژاد بازگشت
  • نقص فنی در پرواز هواپیمای مشهد-تهران
  • ارتقا فرودگاه جده با استفاده از تکنولوژی های جدید در حمل و نقل ریلی
  • همه کارهایی که باید قبل از پرواز انجام داد
  • ۱۵۰ میلیون تومان هزینه هر سورتی پرواز بالگرد اورژانس
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان
  • منع بکارگیری مشمولان غایب در واحد‌های صنعتی، معدنی و صنفی
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان را ببینید
  • تاخیر ۵۰۰دقیقه‌ای پرواز مشهد به تهران
  • نقص فنی هواپیمای مشهد به تهران و پرواز با ۵۰۰ دقیقه تاخیر