Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین سالار آملی، قائم مقام وزیرعلوم در امور بین الملل و رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین المللی از برگزاری نمایشگاه علمی دانشگاهی از ۲۸ تا ۳۰ آذر ماه در اقلیم کردستان عراق خبر داد.   سالار آملی با اشاره به برنامه‌های مرکز همکاری‌های علمی بین المللی این وزارت برای توسعه همکاری با کشور‌های منطقه اظهار کرد: از آنجا که با کشور عراق و اقلیم کردستان این کشور، روابط فرهنگی، تاریخی دیرینه‌ای داریم، برگزاری نمایشگاه علمی دانشگاهی برای دهه پایانی آذر ماه در اربیل اقلیم کردستان برنامه ریزی شد و در نهایت، حدود ۳۰ دانشگاه، مرکز پژوهشی و پارک علم و فناوری، آمادگی خود را ارایه دستاورد‌ها در این نمایشگاه اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
هدف از برگزاری نمایشگاه علمی دانشگاهی در اقلیم کردستان عراق قائم مقام وزیر علوم در اموربین الملل افزود: این هیئت که بزرگ‌ترین هیئت اعزامی به کشور عراق و حتی منطقه و فرامنطقه در طول سال‌های اخیر است، با هدف جذب دانشجویان شهریه پرداز اقلیم کردستان عراق، ارایه ظرفیت‌های دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی داخل کشور، ایجاد شعب دانشگاهی، راه اندازی دوره‌های مشترک، توسعه مراودات دانشگاهی و مذاکرات دو و چند جانبه اعزام می‌شوند.   رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین المللی وزارت علوم در خصوص نقش برگزاری این نمایشگاه در توسعه روابط علمی و پژوهشی دو کشور گفت: این نمایشگاه منجر به شناخت بهتر دو طرف از امکانات دانشگاهی، آموزشی و پژوهشی یکدیگر شده و از این رو در آینده همکاری‌ها در این زمینه بسیار موثر خواهد بود.   سالار آملی در ادامه گفت: همزمان با برگزاری هفته پژوهش و فناوری، شاهد برگزاری یک نشست مشورتی به میزبانی دانشگاه کاشان هستیم که در این نشست علاوه بر حدود ۱۰۰ نفر از معاونان و مدیران بین الملل دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی، سفرا و رایزنان تعدادی از کشور‌های اروپایی و آسیایی مستقر در ایران از جمله سوئیس، فرانسه، مجارستان، اندونزی و.. نیز در این نشست حضور خواهند داشت.   وی افزود: این نشست که در آخرین روز هفته ملی پژوهش و فناوری برگزار می‌شود با شعار "پژوهش و فناوری و تعاملات بین المللی" به بررسی جایگاه ایران در پژوهش‌های مشترک بین المللی و نحوه مدیریت تعاملات در این حوزه می‌پردازد.   سالارآملی در پایان گفت: در این نشست تلاش می‌کنیم از دیدگاه‌های دانشگاه‌های فعال در حوزه پژوهش‌های مشترک، روایت مستقیمی از بستر‌های همکاری با کشور‌های سوئیس، فرانسه، اندونزی، مجارستان، استرالیا و... داشته باشیم.   انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۴۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۳۰ مرکز برای برگزاری آزمون‌های نهایی در کردستان

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان، گفت: وجود مکانی مجهز و مناسب برای برگزاری آزمون‌ها بر آرامش دانش‌آموزان تأثیرگذار است که در این راستا برای امسال ۱۳۰ حوزه در نظر گرفته شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، هاشم ناظمی‌جلال شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش که در استانداری کردستان برگزار شد، اظهار داشت: سال گذشته در استان 11 جلسه این شورا تشکیل شد که خوشبختانه از نظر تعداد جلسات و هم کیفیت بر اساس آماری که وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد، جز استان‌های بالاتر از میانگین کشوری بودیم.

وی با بیان اینکه در جلسات برگزار شده سال گذشته، 61 مصوبه وجود داشت که از این تعداد 31 مصوبه اجرایی، 12 مصوبه در حال اجرا و 10 مصوبه اجرا نشد، گفت: در شهرستان‌ها نیز به طور میانگین 9.5 جلسه برگزار شد که امیدواریم در سال جدید جلسات با کیفیت و خروجی بهتری برگزار کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان دستور کار اولیه شورا را تمهیدات لازم جهت برگزاری آزمون‌ها عنوان کرد و افزود: یکی از مهمترین سرمایه‌های آموزش و پرورش اعتماد مردم است، در همین راستا برگزاری آزمون‌ها در فضایی آرام و مطمئن در اولویت ما قرار دارد.

وی با تأکید بر اینکه برای رسیدن به کیفیت به عزم جدی نیاز است، تصریح کرد: سال گذشته بیش از 10 میلیارد تومان در حوزه آموزش و پرورش استان هزینه شد و برای امسال نیز به اعتباراتی همچون 4 میلیارد تومان برای تأمین کاغذ نیاز داریم که تأمین آن‌ها برای آموزش و پرورش محقق نمی‌شود و به کمک دستگاه‌های دیگر مثل فرمانداری‌‌ها نیاز است.

ناظمی‌جلال امنیت را یکی از ملزومات برگزاری آزمون خواند و عنوان کرد: وجود مکانی مجهز و مناسب برای برگزاری آزمون‌ها بر آرامش دانش‌آموزان تأثیرگذار است که در این راستا برای امسال 130 حوزه در نظر گرفته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان یادآور شد: صیانت و حفاظت از دانش آموزان برعهده آموزش و پرورش و معلمان است و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم.

انتهای پیام/486/

دیگر خبرها

  • پیام رئیس مجلس در پی درگذشت دکتر پرویز داوودی
  • افتتاح جشنواره پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان
  • ​​​​​​​«همایش جهانی بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب» برگزار شد
  • کنفرانس ملی مهارت با ۲۰۰ اثر علمی و پژوهشی در اردیبشهت برگزار می‌شود
  • اختصاص ۱۳۰ مرکز برای برگزاری آزمون‌های نهایی در کردستان
  • برگزاری نخستین نشست کمیته قضایی ایران، عراق و سوریه
  • برای تحقق شعار سال باید از انحصار و رانت‌های اقتصادی جلوگیری شود
  • ضرورت حمایت از کارآفرینان و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار
  • تشریح مصوبات کمیته علمی و پژوهشی کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس
  • برگزاری آزمون المپیاد‌های علمی کشور در خراسان رضوی