Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمشید فروزش در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: سیاست‌های دولت و اقدامات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز میزان واردات قاچاق مواد آرایشی و بهداشتی را امسال ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش داده است.
وی با بیان اینکه در گذشته میزان واردات اقلام آرایشی و بهداشتی ۲۷۰ تا ۳۵۰ میلیون دلار برآورد می‌شد، افزود: میزان مصرف این مواد در کشور حدود ۲/۲ میلیارد دلار است که در واقع ۹۰ درصد محصولات خارجی به صورت قاچاق وارد می‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: با توجه به تصمیم دولت برای ممنوعیت تخصیص ارز برای واردات این کالا‌ها ظرفیت‌های داخلی برای تولید مواد آرایشی و بهداشتی فعال‌تر شده است.
فروزش گفت: تولید کنندگان داخلی توان تولید ۲ برابر نیاز کشور را دارند علاوه بر اینکه تولیدات داخلی از کیفیت خوبی برخورداراست و تحت نظارت دستگاه‌های مربوطه از جمله سازمان و غذا و دارو قرار دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: کاهش واردات مواد آرایشی فروزش دولت ظرفیت های داخلی ارز سال97

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۴۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات قهوه ۷۵ درصد افزایش یافت

واردات قهوه در سال ۱۴۰۲ با رشد ۷۵ درصدی در ارزش به رقم ۱۴۸ میلیون دلار رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، میزان وزنی قهوه وارداتی در این مدت 49 هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 48.55 درصد افزایش داشته است.

 این گزارش با اشاره به اینکه در سال 1402 کشورهای امارات متحده عربی، ویتنام، هند، اندونزی و اوگاندا 5 کشور عمده طرف معامله واردات قهوه با ایران بودند، می افزاید: 95 درصد از ارزش قهوه وارداتی به کشور از طریق 5 کشور مذکور انجام گرفته است.

بر اساس این گزارش، در این میان کشور امارات متحده عربی با 78 میلیون دلار، 52.89 درصد از سهم واردات قهوه ایران به لحاظ ارزشی را به خود اختصاص داد.

این گزارش می‌افزاید: تشریفات گمرکی حدود 82 درصد از وزن و ارزش واردات قهوه از طریق گمرک شهید رجایی انجام گرفته است و پس از آن گمرکات مشهد، بوشهر، بندرلنگه و تهران در رده بعدی قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش، در سال 1402 این میزان قهوه وارداتی از سوی 121 شخص و شرکت انجام گرفته است.

شایان ذکر است، تجارت جهانی قهوه در سال 2022 به میزان 45.5 میلیارد دلار بوده که بزرگترین صادرکنندگان قهوه، کشورهای برزیل کلمبیا و ویتنام و بزرگترین واردکنندگان قهوه آمریکا، آلمان و بلژیک بودند.

سهم قهوه از تجارت جهانی در سال 2022 به میزان 19 صدم درصد از تجارت جهانی بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سردار هداوند خبرداد: کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد در اشتهارد
  • واردات قهوه ۷۵ درصد افزایش یافت
  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد
  • امحای ۱۵۳۹ کیلو گرم مواد عذایی غیر بهداشتی در هشترود
  • کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق در اشتهارد
  • هشدار به خانم‌ها در استفاده از رُژ لب
  • رژلب‌ها حاوی فلزات سنگین و مواد سمی هستند
  • بالاترین میزان تولید مواد معدنی در مجتمع سرب و روی مهدی آباد
  • هشدار به خانم‌ها در استفاده از رُژ لب/ وجود مواد مضر و سمی
  • هشدار سازمان غذا و دارو به خانم ها درباره استفاده از رژهای لب