Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، تعدادی از کارگران کارخانه کنتورسازی ایران گفتند؛ با توجه به اینکه تولید در کارخانه کنتورسازی ایران به حداقل ظرفیت کاهش یافته و کارخانه به صورت نیمه تعطیل در آمده است، توان مالی مناسبی در این واحد تولیدی برای پرداخت حقوق کارگران و سایر هزینه‌های جانبی وجود ندارد.

کارگران با بیان اینکه حقوق آنها همواره با تاخیر پرداخت می‌شود، افزودند: در حال حاضر ۱۸۰ کارگر شاغل در این کارخانه حدودا ۱۶ ماه مطالبات مزدی پرداخت نشده، دارند که مربوط به سال جاری و گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارگران در ادامه گفتند: از دست دادن بازار داخلی سبب کاهش میزان تولید و به تبع آن گسترده شدن مشکلات مالی کارخانه شده است. در حال حاضر  هم (حدودا یک هفته است) فعالیت تولیدی کنتورسازی برای چندمین بار در سال جاری موقتا متوقف شده و کارگران کاری برای انجام ندارند.

طبق اظهارات کارگران کنتورسازی ایران، این کارخانه برای ادامه روند تولید نیازمند تامین مواد اولیه است. بخش زیادی از مواد اولیه تولید کنتور شامل قطعاتی می‌شود که از کشورهای سازنده خارجی خریداری و وارد کشور می‌شود.

کارگران گفتند: آنچه اخیرا باعث افزایش مشکلات این کارخانه و کارگران شده، ترخیص نشدن قطعات مورد نیاز از سوی اداره گمرک است.

به گفته آنان، در صورتی که اداره کمرگ به موقع قطعات موردنیاز این کارخانه را ترخیص کند، مجددا فعالیت این واحد تولیدی از سر گرفته خواهد شد.

کارگران کنتورسازی همچنین تصریح کردند: پیش از این نیز افزایش یک‌باره نرخ ارز و نبود نقدینگی بر این واحد تولیدی تاثیرگذار بوده است به‌طوری‌که  قدرت خرید مواد اولیه تولید را از کارفرما سلب کرده بود.

این کارگران همچنین گفتند: از دیگر مشکلات کارخانه کنتورسازی بازداشت کارفرمای اصلی کارخانه از چند سال پیش است که در نتیجه آن؛ هم کارخانه و هم کارگران بلاتکلیف رها شده‌اند.

کارگران کنتورسازی ایران با بیان اینکه در این واحد هیچ مسئولی نیست که پاسخگوی کارگران باشد، افزودند: از آنجا که این کارخانه ظرفیت اشتغال حدودا ۳۰۰ کارگر را دارد و برای فروش محصولات تولیدی خود هیچ مشکلی ندارد، از مسئولان درخواست داریم برای رفع مشکلات پیش آمده که امنیت شغلی کارگران را به خطر انداخته، چاره‌اندیشی کنند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کارگران قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۴۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۴۹۷ واحد تولیدی استان مرکزی به چرخه تولید

استاندار مرکزی گفت: سال گذشته ۴۹۷ واحد تولیدی تعطیل و نیمه‌تعطیل این استان احیا شد و به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، فرزاد مخلص‌الائمه پیش از ظهر امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در جشنواره امتنان (تجلیل از کارگران، گروه‌های کار و واحدهای نمونه) اظهارکرد: یکی از برنامه‌های اولویت دار دولت سیزدهم احیای واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل است.

وی از احیای ۲۲۳ واحد اقتصادی در سال ۱۴۰۱ خبر داد و افزود: سال گذشته ۴۹۷ واحد تولیدی با حدود دو هزار نیرو به چرخه تولید بازگشت.

استاندار مرکزی با اشاره به حوادث تلخ کارگری در سال‌های گذشته تصریح کرد: وضعیت استان در حوزه کار و تولید، هم اینک در یک ثبات مبتنی بر امنیت قرار دارد.

مخلص‌الائمه تصریح کرد: نرخ بیکاری در این استان کاهش یافته و مشارکت اقتصادی افزایش داشته است واین مهم نشان از موفقیت جامعه کار و تولید در این استان است.

وی ادامه داد: استان مرکزی استانی کارگری است و بیش از ۶۰ درصد بیمه شدگان اجباری استان از این قشر زحمتکش است.

استاندار مرکزی با بیان اینکه شمار کارگران استان مرکزی بیش از ۶۰۰ هزار نفر است، گفت: دولت با عزمی راسخ و برنامه‌ریزی‌های راهبردی آرامش و امنیت را به واحدهای تولیدی به ویژه واحدهای مشکل‌دار بازگردانده است.

مخلص‌الائمه تاکید کرد: استان مرکزی در دولت سیزدهم با کاهش نرخ بیکاری، افزایش اشتغال و مشارکت اقتصادی روبرو است به گونه ای که هم اینک وضعیت اشتغال استان مرکزی مطلوب است و در بسیاری از شهرستان‌ها، نگرانی‌هایی برای کمبود نیروی کار وجود دارد.

وی با اشاره به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری به نام جهش تولید با مشارکت مردم، اضافه کرد: بر اساس منویات مقام معظم رهبری، تولید کلید حل بسیاری از مشکلات از جمله معیشت، اشتغال و بیکاری است، بنابراین باید تمام ظرفیت‌ها برای حمایت از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی به کارگرفته شود.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: در این استان رشد اقتصادی هر روز در حال افزایش است، در دو سال گذشته قراردادهای صادراتی مختلف و متعددی با شرکت‌های بزرگ امضا شد و این مهم به دلیل هماهنگی بین بخش‌های مختلف است.

مخلص‌الائمه با بیان اینکه تا پایان سال گذشته واحدهای دارای حقوق معوق استان مرکزی ۵۰ درصد نسبت به سال قبل آن کاهش داشته است تصریح کرد: کارگروه تسهیل و رفع و موانع تولید در استان مرکزی فعال است و مسایل واحدهای تولیدی هر هفته در چارچوب اختیارات این کارگروه به صورت ویژه پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: ۱۰ هزار واحد مسکونی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در اراک در حال اجرا است. استاندار مرکزی اظهارکرد: این استان برای ساخت مسکن با کمبود نیروی کار شدید روبروست.

صدور چهار هزار و ۵۸۷ مجوز مشاغل خانگی در استان مرکزی

جمشید امیدی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی هم از صدور چهار هزار و ۵۸۷ مجوز مشاغل خانگی در این استان در سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: طبق نتایج حاصل از پایش ملی محیط کسب و کار ایران در بهار ۱۴۰۲، استان مرکزی با پنج و ۱۷ دهم درصد مقام اول را در این حوزه کسب و استان‌های زنجان و آذربایجان غربی در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

وی افزود: امسال مراسم هفته کارگر از چندین هفته قبل با فراخوان جشنواره امتنان آغاز شده و از ۱۰ مهر تا یکم آذر سال گذشته ۴۴۰ کارگر، ۵۹ گروه کار و ۱۲۱ واحد از استان مرکزی در این سامانه ثبت نام کرده اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: برنامه‌های این هفته در استان مرکزی با شعار ملی «مشارکت کارگر، جهش تولید و ایران قوی» آغاز شده و در حال برگزاری است.

امیدی مهم‌ترین شاخص‌های مورد ارزیابی در جشنواره امتنان را، اختراع و نوآوری، ارزآوری، بهره‌وری، میزان اشتغال، مسایل زیست محیطی و انتقال تکنولوژی و بومی سازی برشمرد و گفت: پس از پایان مهلت ثبت‌نام، کمیته ارزیابی تشکیل و بر اساس اسناد و مدارک بارگذاری شده، ۱۰۸ مورد بازدید میدانی انجام شده است.

وی ادامه داد: در مجموع هشت واحد برتر استانی، سه کارگر نمونه و دو گروه کار نمونه به تعداد هشت نفر به عنوان برگزیدگان این جشنواره انتخاب و در هفته کار و کارگر از آنها قدردانی می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: در سال‌های گذشته این استان کارگر ملی نداشت اما امسال کارگر نخبه ملی و واحد نمونه ملی از استان مرکزی انتخاب شده است.

امیدی اضافه کرد: نرخ بیکاری استان مرکزی در سال ۱۴۰۰ هفت و هشت دهم درصد و در سال ۱۴۰۱ هفت و سه دهم درصد بود و در سال گذشته به هفت درصد و نرخ مشارکت اقتصادی در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، بدون تغییر به ۳۶.۶ درصد و سال گذشته به ۳۶.۳ درصد رسیده است.

کد خبر 749431

دیگر خبرها

  • قوانین کارگر وجود دارد اما اجرا نمی‌شود 
  • اعتراض شماری از مسوولان فنی و کنترل کیفی کارخانه های مواد غذایی
  • بازگشت ۴۹۷ واحد تولیدی استان مرکزی به چرخه تولید
  • تسهیلات و نبود نقدینگی عمده مشکلات واحد‌های صنعتی در قوچان است
  • تجلیل از ۳۰ نفر از جامعه کار و کارگری گیلان
  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از دو واحد تولیدی در ارومیه
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین+ تصاویر
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین
  • حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار