Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@16:59:32 GMT

یک پیشنهاد برای دور زدن خاموشی تابستان

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۹۵۰۰۲

یک پیشنهاد برای دور زدن خاموشی تابستان

با هدف مدیریت مصرف برق توانیر طرحی با عنوان خرید تابستانه برق در برنامه دارد که از ظرفیت نیروگاه‌های موجود صنایع و مولدین خود تامین ادارات، سازمان ها، ارگان ها، بیمارستان ها و...استفاده و برق تولیدی این نیروگاه‌ها با را قیمت های جذاب خریداری کند.

به گزارش ایسنا، باتوجه به کمبود بارش‌ها در سال جاری، ذخیره نیروگاه‌های برق آبی حدود ۵۰ درصد کمتر از سال گذشته بود که وزارت نیرو توانست با مدیریت منابع و مصارف، تابستان را پشت سر بگذارد، علاوه بر این به منظور مدیریت پیک بارسال ۱۳۹۸ از هم‌اکنون برنامه‌های جدی تدوین شده که اولین اقدام کاهش وابستگی تولید به نیروگاه‌های برق آبی است که به موازات آن برای تولید حدود ۵۲۰۰ مگاوات برق توسط نیروگاه‌های حرارتی برنامه‌ریزی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم‌چنین استفاده از نیروگاه‌های تجدیدپذیر، مقیاس کوچک، برق آبی و ارتقاء توان واحدهای موجود جزو برنامه‌های تولید برق است.

از سوی دیگر ۱۱ برنامه از سوی وزارت نیرو برای مدیریت مصرف برق تدوین شده که حدود ۳۰۰۰ مگاوات برق از این محل صرفه‌جویی می‌شود که اصلاح تعرفه مشترکان پرمصرف از مهم‌ترین آن‌هاست که میزان برق مصرفی مشترکان پرمصرف به‌صورت تساعدی محاسبه خواهد شد.

در همین راستا نیز امروز در نشست سالیانه معاونین طرح و توسعه شرکت‌های برق منطقه‌ای سراسر کشور، تصمیمات مهمی اتخاذ شد؛ به‌طوری‌که اجرای به موقع پروژه‌های مرتبط با پیک سال ۱۳۹۸، ابلاغ طرح‌های بهینه‌سازی خطوط پست‌ها در اسناد مناقصه، استفاده از تسهیلات مالی و بانکی و فاینانس خارجی، فسخ قرارداد پروژه‌های با اولویت کم، استفاده از سیستم‌های حفاظتی و اتوماسیون، طراحی و توسعه پست‌های سیار، تکمیل فرم‌های مدیریت پروژه در سامانه جامع مدیریت پروژه، تعیین وضعیت پروژه‌های بلاتکلیف، نظارت بر عملکرد تامین کنندگان تجهیزات متناسب با ارز تخصیصی، پیاده‌سازی و تکمیل سامانه ارزیابی توانمندی کارفرمایان، پیمانکاران و مشاروان تا دهه فجر سال جاری، تشکیل کارگروه مهندسی ارزش و تکمیل جداول مربوطه، اتخاذ سازوکارهای مورد نیاز برای حمایت از ساخت داخل و بومی‌سازی تجهیزات باکیفیت و قیمت رقابتی مصوب شد.

چندی پیش نیز محسن طرزطلب - مدیرعامل شرکت تولید برق حرارتی - گفت: براساس پیش‌بینی‌ها برای تابستان سال آینده، ۸۰۰۰ مگاوات کمبود عملی برق خواهیم داشت که ۵۲۲۳ مگاوات آن توسط نیروگاه‌های حرارتی و مابقی توسط نیروگاه‌های برق آبی تجدیدپذیر و هم‌چنین مدیریت مصرف تامین می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خاموشي خرید برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۵۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید بیش از ۵۸۷ میلیون کیلو وات ساعت انرژی خالص در نیروگاه نکا

نوراله ادبی فیروزجائی مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا گفت: بیش از ۵۸۷ میلیون و ۴۳۲ هزار کیلووات ساعت انرژی خالص در فروردین ماه امسال در نیروگاه شهید سلیمی نکا تولید شد.

او افزود: در این ماه بیش از ۶۱ درصد انرژی تولید شده در واحد‌های بخاری و حدود ۳۹ درصد در واحد‌های بلوک سیکل ترکیبی بدست آمد.

ادبی فیروزجائی گفت: در طول این ماه واحد یک بخار طبق برنامه به منظور انجام تعمیرات نیمه اساسی، ۳ واحد دیگر بخار نیز مجموعاً به مدت ۳۶ روز جهت انجام تعمیرات میاندوره‌ای و تعمیرات غیرمترقبه و واحد یک گازی نیز به مدت ۱۵ روز برای انجام بازدید دور‌های و تعمیرات غیر مترقبه در مدار تولید نبودند.

او همچنین با اشاره به ضرورت آمادگی کامل همه واحد‌های نیروگاهی برای تولید پایدار انرژی در تابستان، افزود: از ۱۴ برنامه تعمیراتی پیشبینی شده برای ارتقاء میزان آمادگی واحد‌ها جهت تولید پایدار انرژی مورد نیاز شبکه در فصل تابستان، از دهم مهر تاکنون ۱۰ برنامه تعمیراتی و نیز پروژه تعویض لوله‌های سقف بویلر واحد ۲ بخار به سرانجام رسید و تعمیرات نیمه اساسی واحد یک و میاندور‌های واحد ۳ بخار و پروژه لایروبی حوضچه آبگیر واحد‌های بخاری بیوقفه در حال انجام است و پیش بینی می‌شود تا قبل از شروع روز‌های اوج مصرف با انجام همه برنامه‌های تعمیراتی و پروژه لایروبی، واحد‌ها برای تولید پایدار انرژی آماده شوند.

نیروگاه ۴۵ ساله شهیدسلیمی نکا شامل ۴ واحد بخار، ۲ واحد گازی و یک واحد بخار در بلوک سیکل ترکیبی است که با انجام برنامه‌ها و پروژه‌های بازسازی، تعمیراتی و رفع چالش‌ها و محدودیت‌های تولید می‌تواند نقش بسیار موثری در پایداری شبکه برق کشور داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • تابستان چقدر کمبود برق داریم؟
  • آماده‌سازی نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری برق در تابستان
  • آماده‌سازی تمامی نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری در تابستان/ تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان خواهد یافت
  • فراهم شدن مقدمات احداث چهارمین هنرستان انرژی اتمی کشور در هرمزگان
  • اختصاص زمین برای احداث ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در تهران
  • ضرورت نصب ۵۷ مگاوات نیروگاه خورشیدی در صنایع تهران تا ۱۴۰۶
  • حیدری: پیشنهاد مدیریت آکادمی استقلال را قبول نکردم
  • تولید بیش از ۵۸۷ میلیون کیلو وات ساعت انرژی خالص در نیروگاه نکا
  • رکورد تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی کشور شکسته می‌شود
  • اتمام تعمیرات ۱۰۵هزار مگاوات نیروگاهی در نیمه اردیبهشت