Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@04:37:30 GMT

فعالیت ۲۱ مرکز دارالقرآن در استان مرکزی

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۹۵۰۱۴

فعالیت ۲۱ مرکز دارالقرآن در استان مرکزی

شیرخانی، از فعالیت و احیاء ۲۱ مرکز درالقرآن کریم در آموزش و پرورش استان مرکزی خبر داد.

علی شیرخانی، ضمن تبریک به مناسبت هفته قرآن در آموزش و پرورش به فعالیت های آموزش و پرورش در زمینه فعالیت های قرآنی اشاره کرد و به خبرنگار خبرگزاری شبستان معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به اینکه با احیاء مرکز دارالقرآن، مشکلات موجود در راستای آموزش های تخصصی قرآن در سطح استان مرکزی مرتفع شده است، افزود: با تخصصی شدن آموزش های قرآن در دارالقرآن های استان مرکزی، شاهد موفقیت چشمگیر دانش آموزان در عرصه مسابقات کشوری هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان مرکزی از کسب 23 عنوان برتر در مسابقات قرآن، عترت و نماز کشور خبر داد و گفت: درخشش دانش آموزان استان به واسطه فعالیت های مثبت و قابل قبول قرآنی در سطح استان، در سال تحصیلی است.

 

 

این مقام مسئول همچنین با بیان اینکه در سال تحصیلی گذشته بالغ بر 65 هزار دانش آموزان در مسابقات درس هایی از قرآن مشارکت داشتند،بیان کرد:حوزه قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش بسیار گسترده است و فعالیت های گسترده ای را در طول سال اجرا می کند.

 

 

شیرخانی همچنین به فعالیت های اقامه نماز آموزش و پرورش در راستای ترویج فرهنگ نماز در بین دانش آموزان اشاره کرد و گفت: افزون بر 400 روحانی و 600 همکار فرهنگی جهت اقامه نماز در مدارس استان، ساماندهی شده اند.

 

 

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان مرکزی همچنین به اجرای طرح مصباح الهدی نیز اشاره کرد و گفت: این طرح به منظور آشنایی دانش آموزان با سیره ائمه و سبک زندگی اسلامی در سطح مدارس برگزار می شود.

پایان پیام/177

منبع: شبستان

کلیدواژه: بیرجند نماز جمعه ایران تجلیل از پژوهشگران آران و بیدگل خراسان جنوبي مجلس شهرستان آران و بیدگل پاییز خراسان جنوبی هفته قرآن و عترت مسابقات قرآنی قرآن کریم قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۵۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۴۶۱ دانش‌آموز به تحصیل در قزوین

مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان قزوین از بازگشت ۴۶۱ نفر دانش‌آموز بازمانده از تحصیل به تحصیل در سال تحصیلی جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، نقی سیاهکالی مرادی عصر امروز -سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت- در نشست خبری با خبرنگاران و اهالی رسانه استان اظهار کرد: شعار هفته معلم در سال تحصیلی گذشته ۱۹۹ دانش آموز قزوینی در ۱۴ رشته المپیادی پذیرفته شدند.

وی از ساخت و بهره‌برداری از ۷۴ زمین چمن مصنوعی برای دانش‌آموزان در طول ۲ سال اخیر خبر داد و گفت: عمده این زمین‌های چمن درون مدارس استان ساخته شده و با توجه به تجارب تلخ گذشته آنها را اجاره نمی‌دهیم تا دانش‌آموزان بتوانند حداقل ۱۰ تا ۱۵ سال از آنها بهره بگیرند. در ضمن بنا داریم تا پایان امسال تعداد این زمین‌های چمن مصنوعی را به ۱۰۰ زمین برسانیم.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان قزوین همچنین از شناسایی ۹۹۰ کودک بازمانده از تحصیل خبر داد و افزود: با مساعدت و همراهی خیران ۴۶۱ نفر از دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل به تحصیل برگشتند که ۴۷ درصد کل این دانش‌آموزان را شامل می‌شوند.

سیاهکالی مرادی به اختصاص ۳۰ میلیارد تومان بودجه و اعتبار در قالب طرح ملی شهیدسلیمانی برای ساخت این زمین‌های چمن مصنوعی اشاره کرد و گفت: همچنین ساخت استخر دانش‌آموزی شهیدرجایی به ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده و امسال افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات ورزشی معلمان با حضور ۳۵۰۰ نفر معلم از ۱۴ مدرسه ادامه داد: با توجه به موج بازنشستگی معلمان در استان قزوین ۱۱۹۰ نفر جذب معلم از طریق آزمون استخدامی داشتیم.

مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان قزوین یادآور شد: در یک‌سال اخیر ۵۶۵ نفر برای انتخاب معلم نمونه در مرحله نخست شناسایی شدند که ۱۶۷ نفر در دوره ابتدایی، ۱۳۷ نفر در مقطع متوسطه اول و ۱۲۷ نفر هم در مقطع متوسطه دوم کار می‌کنند. در نهایت از بین این افراد ۴۰ نفر شامل ۱۵ معلم ابتدایی، ۱۳ نفر معلم متوسطه اول و ۱۲ نفر متوسطه دوم انتخاب شدند که در نهایت ۳ نفر معلم برگزیده کشوری و ملی داشتیم.

سیاهکالی مرادی همچنین با اشاره به تجهیز و تکمیل اردوگاه دانش‌آموزی یانس‌آباد گفت: قرار است این اردوگاه برای اقامت خبرنگارانی که با آموزش و پرورش همکاری دارند، به مدت حداقل یک‌شب در اختیار خبرنگاران و خانواده آنها قرار گیرد.

کد خبر 749461

دیگر خبرها

  • مسابقات قرآن دانش‌آموزان شیراز آغاز شد
  • جشنواره «صدای پای خورشید» در همدان
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت حجت الاسلام والمسلمین محمودی
  • مسابقه های قرآن، عترت و نماز در کرمانشاه
  • مسابقات قرآن و عترت کهگیلویه و بویراحمد در چرام
  • اردو‌های تابستانی دانش‌آموزان یمنی 
  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی
  • اساسی‌ترین رکن فعالیت آموزش و پرورش، انسان‌سازی است
  • بازگشت ۴۶۱ دانش‌آموز به تحصیل در قزوین
  • کمبود ۶۰ هزار مربی پرورشی در مدارس کشور/ ۱۱ هزار مربی پرورشی جذب می‌کنیم