Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساتین»
2024-04-19@12:18:17 GMT

نتیجه مجمع فوق العاده و سالانه شرکت ایران ارقام

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۹۵۰۴۸

نتیجه مجمع فوق العاده و سالانه شرکت ایران ارقام

در جریان برگزاری مجمع فوق‌العاده و سالانه شرکت ایران ارقام و در حضور بیش از ۵۷ درصد سهامداران، اساسنامه شرکت طبق اساسنامه نمونه سازمان بورس و گزارش‌های مالی و خلاصه عملکرد هیات مدیره تصویب شدند.

براساس این گزارش، در مجمع فوق‌العاده “مرقام” و پس از انتخاب امیر انباردار (رییس مجمع)، خانم طریقی (ناظر مجمع) از شرکت سایه‌گستر، صالحی فر (ناظر مجمع) از کمیته امداد، خانم باقری (نماینده بورس)، عابد آفتابی (منشی جلسه) و حسابرس و بازرس قانونی ، جایگزینی اساسنامه قبلی شرکت با اساسنامه مورد تأیید بورس تصویب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه و بلافاصله پس از آن، مجمع سالانه ایران ارقام برای سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۹۷ شروع شد و آفتابی مدیرعامل شرکت و به عنوان نماینده هیات مدیره با قرائت گزارش عملکرد اعلام کرد: شرکت سرمایه گذاری فرهنگیان، شرکت سایه گستر سرمایه و مجتمع اقتصادی کمیته امداد امام خمینی سه سرمایه دار عمده ایران ارقام هستند و در سال جاری، سهم سهامداران خرد به ۴۶ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: “مرقام” درحالی بحث سهم بازار سخت‌افزاری، ایران ارقام دومین جایگاه را دارد، گفت: «در خصوص پشتیبانی خودپرداز نسبت به سال قبل ۷% رشد داشتیم.»

دکتر آفتابی با بیان اینکه کوربنک و سوییچ بانکی مهم‌ترین نرم‌افزارهای بانکی هستند، گفت: «شرکت ایران ارقام حدودا ۱۶ درصد تراکنش‌های کشور را به‌وسیله سوییچ خودش کنترل می‌کند و بعد از شرکت خدمات انفورماتیک، بیشترین سهم را از نظر تعداد تراکنش دارد.»

او در ادامه به مقایسه عملکرد پیش‌بینی‌شده در بودجه و عملکرد محقق‌شده شرکت در سال گذشته پرداخت. بر اساس جدول‌های ارائه شده، ایران ارقام موفق شده در سال گذشته فروش ۱۰۹ میلیارد تومانی و سود عملیاتی ۱۳.۷ میلیارد تومانی را محقق کند که نسبت به مقادیر پیش‌بینی‌شده در بودجه، به ترتیب ۴ و ۱۶۰ درصد افزایش داشته است.

همچنین در بودجه سال گذشته ایران ارقام، EPS، ۴۱ ریال پیش‌بینی شده بود که در پایان سال دقیقا همین رقم، محقق شد.

در ادامه تحلیل صورت‌های مالی انجام شد که بر اساس گزارش‌های مالی ایران ارقام، این شرکت موفق شده در سال گذشته در حوزه بهای تمام‌شده ۱۸% کاهش داشته باشد. دکتر آفتابی با بیان این مطلب، افزود: «با توجه به اینکه می‌توانیم حداقل ۲۰% تورم برای سال گذشته متصور باشیم، در واقعیت در حدود ۳۸% کاهش بهای تمام‌شده در ایران ارقام اتفاق افتاده است. همچنین در حوزه هزینه‌های اداری نیز مانند بهای تمام‌شده، توانستیم ۱۶% کاهش هزینه داشته باشیم که این مقدار هم بدون در نظر گرفتن تورم است.»

مدیر عامل ایران ارقام بر اساس نمودارهای ارائه‌شده مدیرعامل ایران ارقام، این شرکت در خصوص سود خالص هم توانسته است در سال گذشته، جهت فعالیت شرکت را از زیان به سود تغییر بدهد که موضوعی مهم و در خور توجه برای سهامداران است.

آفتابی، در خصوص EPS هم با ابراز امیدواری به مثبت بودن روند رشد آن با توجه به برنامه‌های آتی مدیران شرکت، اعلام کرد: «EPS شرکت، از اواخر سال ۸۶ یک سیر نزولی داشت اما از سال ۹۶ مجددا جهت نمودار تغییر کرده و روند صعودی به خود گرفته است.»

هر چند نقاط قوت و پیشرفت مشهود است اما نقطه‌ضعف‌های مدیریت نیز باید اعلام شود در این راستا میتوان به میزان تنوع سبد محصولات شرکت، عدم وصول مطالبات شرکت و عدم تسویه بدهی ارزی کرد و از تدابیری برای جبران این نقاط ضعف خبر داد.

مدیرعامل ایران ارقام، ضمن ابراز خوشحالی از تحقق وعده‌های سال گذشته‌اش و همچنین نتایج مثبت جوان‌گرایی برای شرکت، ۵ مورد از نقاط قوت مدیریت یک‌ساله خود را برشمرد. این ۵ نقطه قوت عبارتند از «کاهش و کنترل هزینه‌ها»، «افزایش شفافیت و کیفیت گزارش‌ها»، «تقویت فرهنگ و انسجام سازمانی»، «ایجاد و اصلاح فرآیندهای داخلی» و «عملکرد مثبت بیمه‌ای و مالیاتی».

دکتر آفتابی، ضمن اشاره به پیش‌بینی‌های مراجعی نظیر Forbes، Gartner و Deloitte از روندهای جهانی تکنولوژی، برنامه‌های آتی شرکت تحت مدیریت خود را معرفی کرد.

دکتر آفتابی، برنامه‌های آتی شرکت تحت مدیریت خود را معرفی کرد که عبارتند از: «حرکت به سمت SBU و شرکت‌های مستقل»، «توسعه بازار ماشین‌های بانکی از طریق اجرای پروژه IAD»، «مشارکت و سرمایه‌گذاری در بلاکچین با رویکرد محصولات بانکی»، «مشارکت در ۳ استارت‌آپ حوزه فین‌تک»، «ایجاد خط صادرات و حضور در بازار بین‌المللی»، «توسعه محصولات بانکی به‌ویژه سوئیچ جدید سبا و Channel»، «توسعه محصول هوش تجاری در حوزه غیر بانکی»، «تولید دستگاه ATM و Cashless» و «صندوق فروشگاهی».

آفتابی همچنین استراتژی پیشنهادی‌اش برای اجرای برنامه‌های آتی شرکت را در ۴ مورد مطرح کرد که عبارتند از «افزایش سرمایه»، «اجرای پروژه‌ها و افزایش سوددهی»، «تسویه بدهی ارزی» و «افزایش فروش، توسعه کسب‌وکار و صادرات».
دکتر آفتابی در ادامه با اشاره به اهمیت بحث افزایش سرمایه، نگاهی آماری – مقایسه‌ای در خصوص سرمایه ۱۸ شرکت رقیب داشت و گفت: «باوجوداینکه در حوزه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری جایگاه دوم را داریم، ولی به لحاظ سرمایه‌ای، جایگاه ۱۵ را در میان رقبا داریم که این نشان‌دهنده لزوم افزایش سرمایه است.»

همچنین در بخش پرسش و پاسخ، تعدادی از سهامداران خرد حاضر در این جلسه، ضمن مثبت دانستن عملکرد شرکت در دوره حضور دکتر آفتابی، از پیشنهاد افزایش سرمایه استقبال کردند.

آفتابی در پاسخ به سوال یکی از سهامداران، درباره برنامه‌های آتی شرکت، با اشاره به شتاب حرکت سازمان‌های دولتی به سمت دولت الکترونیک، گفت: «در پروژه‌هایی نظیر پایانه فروشگاهی آمادگی کامل داریم تا پس از اجرایی شدن این طرح توسط دولت، سهم خوبی از بازار آن را به دست آوریم.»

عابد آفتابی در پاسخ به سؤال یکی دیگر سهامداران، لغو همکاری شرکت چینی GRG به دلیل تحریم‌ها را محتمل ندانست و افزود: «دغدغه ما در رابطه با این شرکت، این است که به دلیل افزایش نرخ ارز، هرچه زودتر بدهکاری خود نسبت به این شرکت را تسویه کنیم و موضوعات مالی باعث نشود همکاری ۱۱ ساله ما با GRG خدشه‌دار شود.»

در ادامه جلسه، برخی از سهامداران خرد، عامل جلوگیری از روند رشد قیمت سهم را برخی از سهامداران حقوقی دانستند و ضمن ابراز رضایت از عملکرد مدیران شرکت، بر لزوم حمایت از عابد آفتابی تاکید کردند.

مدیرعامل ایران ارقام وعده داد که این شرکت یک سال پس از اجرا شدن افزایش سرمایه و با کمک هیئت مدیره، به EPS200 و دو سال بعد از افزایش سرمایه به EPS 350 خواهد رسید.

اخبار شرکت ایران ارقام اخبار مجامع بورسی اخبار مهم بورس بورس نیوز تحلیل ایران ارقام (مرقام) سرمایه گذاری فرهنگیان سود سهام ایران ارقام (مرقام) مجمع ایران ارقام (مرقام) ۱۳۹۷-۰۹-۲۶مدیر

منبع: ساتین

کلیدواژه: اخبار مهم بورس بورس نیوز سرمایه گذاری فرهنگیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت saten.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساتین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۵۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودکفایی ایران در تولید بذر اصلاح شده گندم دیم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور گفت: از ابتدای فعالیت این موسسه ۵۰ رقم گندم دیم برای افزایش و پایداری تولید در دیمزار‌های کشور معرفی شده است.

روستایی به مناسبت روز ملی گندم افزود: از این ارقام ۲۷ رقم گندم نان زمستانه برای مناطق سرد، ۱۲ رقم گندم دورم و ۱۱ رقم گندم دروم برای مناطق گرمسیری معرفی شده است.

وی اضافه کرد: با اجرای طرح جهش تولید، کشاورزان با استفاده از ارقام جدید گندم و دستورالعمل‌های فنی این موسسه، تولید را در مزارع ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش داده اند.

به گفته رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور، تنوع زیاد ارقام گندم اصلاح شده این موسسه، موجب افزایش کیفیت تولید نان در کشور شده است.

وی افزود: با تلاش محققان و معرفی ارقام جدید، تولید گندم در کشور به پایداری رسیده و ایران در تولید بذر اصلاح شده گندم دیم به خودکفایی است به طوریکه در ۸۵ درصد مزارع دیم کشور، ارقام معرفی شده این موسسه کشت می‌شود.

روستایی افزود: از ۶ میلیون هکتار هکتار اراضی زراعی دیم کشور در بیش از ۵ میلیون هکتار ارقام موسسه دیم کاشته می‌شود.

در موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور ۱۰۷ رقم بذر، معرفی و بذر آنها در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور به مرکزیت آذربایجان شرقی و شهرستان مراغه دیمزار‌های ۲۰ استان کشور را تحت پوشش قرار داده است.

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق قدرت بازدارندگی ایران را افزایش داد/ عبور از گنبد آهنین خارق‌العاده بود
  • چرایی شکست قانون حمایت از فرزندآوری؛ آما و ارقام چه می‌گوید؟
  • کشت و صنعت مغان صاحب برند بذر گندم شد
  • نتیجه عجیب قانون حمایت از فرزندآوری
  • خودکفایی ایران در تولید بذر اصلاح شده گندم دیم
  • شرکتی که به دنبال فروش سهام ایران خودروست
  • برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده شرکت سمیکو
  • تخصیص ۲۶ میلیارد تومان اعتبار برای احداث دیوار ساحلی جوادیه بجنورد
  • وزیر صمت: خودروسازان متخلف به قوه قضاییه معرفی می شوند
  • باشگاه بارسلونا در دادگاه شکست خورد