Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان؛ مصطفی قامتی در جلسه مجمع عادی هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان گیلان که با حضور رئیس فدراسیون و مدیرکل ورزش و جوانان استان برگزار شد، اظهار کرد: هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان پیرو برنامه چهارساله تمام تلاش خود را در راستای تحقق اهداف فدراسیون به کار بسته است.

رئیس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان گیلان افزود: در بخش زیرساختی با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان و واگذاری دیواره تخصصی سالن سنگنوردی یادگار امام رشت، در راستای تجهیز و تکمیل سالن مذکور اقداماتی صورت گرفته و علاوه بر این مرحله پی ریزی و اسکلت گذاری سالن تخصصی سنگنوردی در مجموعه سردار جنگل رشت هم در حال اجراست که با تزریق بودجه سال آینده به بهره برداری می‌رسد و در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  وی در خصوص فعالیت رسمی گروه‌های کوهنوردی گفت: تعداد مجموعه باشگاه‌های کوهنوردی در استان از 2 باشگاه به 14 باشگاه رسیده که به کانالیزه شدن رشته کوهنوردی و صعودهای ورزشی در استان کمک می‌کند.   قامتی بیان کرد: خوشبختانه مربیان خوبی در رشته‌های سنگنوردی، یخ، برف و کوهپیمایی داریم که در سطح استان فعالیت دارند، که جهت توسعه اهداف ورزشی نیازمند تجهیزات هستند.   وی با اشاره به اهداف کلان هیات استان، تصریح کرد: احداث خانه کوهنورد در شهرستان رودبار و ماسال را پیش بینی کردیم که موقعیت آن در شهرستان ماسال شناسایی شده و در شهرستان رودبار هم با همکاری فرمانداری این شهرستان زمینی به مساحت 3 هزار مترمربع در دامنه درفک به هیات کوهنوردی استان واگذار شده است.   رئیس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان گیلان گفت: یکی دیگر از برنامه‌های پیش بینی شده احداث مدرسه «خانه سنگ نوردی» در پای دیواره سنگنوردی علی آباد منجیل است که در تمام فصول سال ظرفیت استفاده دارد.   وی با اشاره به فعالیت کارگروه جستجو و نجات هیات کوهنوردی استان، تصریح کرد: پایگاه امداد و نجات در ماسال و ماسوله راه‌اندازی شده و در حال تجهیز آن هستیم.   قامتی با اشاره به صعودهای برون مرزی استان، گفت: طی یکسال گذشته 7 صعود برون مرزی داشتیم، همچنین اخیرا پارمیدا شعبان‌نژاد به مسابقات سنگ‌نوردی تایلند اعزام شد.   رئیس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی گیلان بیان کرد: یکی از طرح‌هایی که در حال اجرایی شدن است، ایمن سازی مسیر کوهپیمایی و کوهنوردی از مسیر ماسال به شاه معلم است و همچنین در راستای حفظ محیط زیست کوهستان اجرای طرح منطقه سبز کوهنوردی در مسیر قله درفک پیش بینی شده است.   وی ادامه داد: در بحث هیمالیانوردی هم اعزام هیمالیانوردان گیلانی در دستور کار داریم.   گفتنی است؛ در پایان این جلسه از خانواده مرحوم فتحی رئیس پیشین هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی ماسال، پارمیدا شعبانی‌نژاد عضو تیم ملی سنگنورد و همچنین کاوه اسدی، پویا رفیعی، جواد پیروی، مهران نجفی، سعید خاشاکی و همسر ایشان فاطمه شریعتی راد از هیمالیا نوردان گیلانی که سال گذشته صعود برون مرزی داشتند، تجلیل و قدردانی شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان گیلان تیم ملی کوهستان محیط زیست معلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۵۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های ورزشی گناباد تخصیص یافت

علی اصغر اکبری رئیس اداره ورزش و جوانان گناباد گفت: ۱۲۰ میلیارد ریال از مجموع این اعتبار برای ساخت و تکمیل هشت زمین چمن ورزشی در شهر‌های کاخک و روشناوند، محله نوغاب و استادیوم ورزشی ملت شهر گناباد و روستا‌های سقی، کلات، باغ آسیا و ریاب از توابع این شهرستان تخصیص پیدا کرد.

وی ادامه داد: ۱۰ میلیارد ریال از این اعتبار نیز برای تکمیل گود ورزش‌های باستانی روستای بیلند و پنج میلیارد ریال هم به خانه جوان گناباد تخصیص یافت.

رئیس اداره ورزش و جوانان گناباد گفت: ساخت گود ورزش‌های باستانی روستای بیلند از توابع بخش مرکزی این شهرستان به عنوان بزرگترین گود باستانی شرق کشور از سال ۱۳۹۵ آغاز شد و تا سال ۱۴۰۱ مبلغ ۲۵ میلیارد ریال توسط خیران برای ساخت آن تخصیص پیدا کرد.

اکبری افزود: از محل اعتبارات دولتی هم طی یک سال گذشته ۲۵ میلیارد ریال و امسال هم ۱۰ میلیارد ریال برای تکمیل گود ورزش‌های باستانی روستای بیلند تخصیص یافت و این طرح با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد در حال اجراست و نیمه نخست امسال به بهره برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: با وجود این که ساختمان خانه جوان شهرستان گناباد در بهمن ماه سال ۱۳۹۹ به عنوان نخستین خانه جوان استان خراسان رضوی افتتاح شد ولی به دلیل تکمیل نبودن امکانات هنوز به بهره برداری نرسیده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان گناباد گفت: ساخت خانه جوان گناباد در زمینی به وسعت ۶۶۰ متر مربع و با اعتباری افزون بر ۱۰ میلیارد ریال از سال ۱۳۹۷ آغاز شد و این طرح هم اکنون ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اما هنوز زیرساخت‌های آب، برق، گاز، تلفن و سایر تجهیزات مورد نیاز آن تامین نشده است.

اکبری افزود: ۲۵ میلیارد ریال طی یک سال و نیم گذشته برای تکمیل خانه جوان گناباد تخصیص یافت و برای بهره برداری نهایی آن ۱۵ میلیارد ریال نیاز است.

وی با اشاره به بهره برداری از ۱۴ طرح ورزشی با صرف اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال طی سال گذشته در این شهرستان اظهار کرد: از جمله این طرح‌ها زمین چمن مصنوعی و خانه ورزش روستا‌های رهن، مند، ریاب، گوهردشت، نوده، روچی، نوده میرمحراب، فودنجان و نجم آباد و آماده سازی مرحله نخست گود باستانی روستای بیلند و سه سالن و باشگاه ورزشی در گناباد و بیدخت است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ساختمان‌های بحرانی منطقه ۱۲ تهران به‌زودی تعیین تکلیف می‌شود
  • خانه های امامزاده ابراهیم شفت ایمن سازی می شود
  • ‌کوهپیمایی کارکنان و پایوران سپاه در خوی
  • آسمانی شدن پدر شهید در شاندرمن ماسال
  • انتصاب رییس جدید هیات کوراش مشهد
  • اجرای بخشی از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه
  • ایمن‌سازی دیواره‌های سنگی کانال‌های مستعد ایجاد حادثه در سطح منطقه پنج ارومیه
  •  میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های ورزشی گناباد تخصیص یافت
  • نقش بی‌بدیل اساتید در مردمی‌سازی ارزش‌های سلامت محور
  • اجرای طرح «روز دفتر مدرسه» در آموزش و پرورش سمنان/ کار معلم در هیچ زمانی فراز و نشیب نداشته و معلم همیشه معلم است