Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@04:11:04 GMT

کاهش ۱۹ درصدی پروازهای خارجی از فرودگاه امام (ره)

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۹۵۰۹۷

کاهش ۱۹ درصدی پروازهای خارجی از فرودگاه امام (ره)

به گزارش خبرنگار مهر، علی رستمی در نشست خبری سومین نمایشگاه صنعت حمل و نقل و صنایع وابسته با بیان اینکه فرودگاه امام خمینی (ره) به شرکت شهر فرودگاهی متشکل از منطقه آزاد، منطقه ویژه اقتصادی، فرودگاه امام خمینی (ره) و شرکت زیرساخت فرودگاهی تبدیل شده است است، گفت: یکی از برنامه های ما تبدیل شدن فرودگاه امام (ره) به هاب پروازهای منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای دستیابی به این هدف، طرح جامع فرودگاه امام خمینی (ره) با طراحی شرکت های مشاور خارجی تدوین شده و اجرای این طرح در یک برنامه ۱۵ ساله عملیاتی خواهد شد.

سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) درباره ترمینال «سلام» اظهارداشت: این ترمینال صرفا یک ترمینال پروازی نیست بلکه یک فرودگاه کامل است، چرا که باند، اپرون، تاکسی‌وی و مسیر دسترسی جدا دارد. همچنین این ترمینال هوشمند بوده و کل خدمات آن به مسافران به صورت الکترونیک ارائه می شود.

وی با بیان اینکه در ماه های آینده از این ترمینال بهره برداری خواهد شد، گفت: با افتتاح ترمینال سلام، ظرفیت فرودگاه امام خمینی (ره) ۵۰ درصد افزایش یافته و پس از آن فرآیند احداث ترمینال ایرانشهر را در یک بازه پنجساله آغاز خواهیم کرد.

رستمی با بیان اینکه تاکسی های فرودگاه امام خمینی (ره) ساماندهی شده اند و سیستم اعزام و پذیرش مسافران این فرودگاه به صورت الکترونیکی اداره خواهد شد، ادامه داد: تا پیش از ساماندهی تاکسی ها، برخی رانندگان تاکسی فرودگاه امام خمینی (ره) تا ۱۷ ساعت منتظر بودند تا مسافر به آنها تعلق بگیرد که با اجرای این سیستم هم مدت زمان انتظار کمتر شده و هم از معطل شدن رانندگان جلوگیری شده است.

وی درباره انتقال برخی پروازهای داخلی به فرودگاه امام (ره) گفت: در فرودگاه مهرآباد خلأ پروازهای شبانه را داریم که از ساعت ۱۲ تا ۵ صبح پروازها متوقف هستند و انتقال پروازهای داخلی به فرودگاه امام(ره) می تواند این خلأ را جبران کند. همچنین بسیاری از مسافران شهرستانی پروازهای خارجی برای رسیدن به فرودگاه امام (ره) باید یک پرواز اولیه به فرودگاه مهرآباد و سپس از آنجا به فرودگاه امام (ره) داشته باشند که انتقال برخی از پروازهای داخلی به این فرودگاه این نقطه ضعف را می تواند جبران کند.

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) درباره قطع پرواز شرکت های هواپیمایی خارجی به این فرودگاه گفت: تاکنون ۷ شرکت هواپیمایی خارجی پروازهای خود را به ایران قطع کرده اند اما ایرلاین های داخلی توانسته اند این پروازها را پوشش دهند.

وی همچنین درباره کاهش مسافران پروازهای خارجی گفت: از ابتدای امسال تاکنون تعداد پروازهای خارجی از فرودگاه امام (ره) ۱۹ درصد کاهش یافته است که نوسانات ارزی اخیر و همچنین افزایش عوارض خروج از کشور در کاهش پروازها موثر بوده است.

کد خبر 4487481 برهان محمودی

منبع: مهر

کلیدواژه: حمل و نقل علی رستمی فرودگاه امام خمینی ره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۵۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی هما برای انجام پرواز حج عمره از فرودگاه بندرعباس

تین نیوز

رئیس شعبه هما در بندرعباس و قشم از آمادگی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران برای انجام پروازهای حج عمره از فرودگاه بندرعباس خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد جواد شلتوک کار رئیس شعبه هما در بندر عباس و قشم در نشست کمیته تسهیلات حج عمره فرودگاه بین المللی بندرعباس با اعلام آمادگی هما برای انجام پروازهای عمره گفت: پس از ۹ سال وقفه مأموریت انجام عملیات حج عمره به هما واگذار و این عملیات با شوری وصف ناپذیر در هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران آغاز شده است.

شلتوک کار در ادامه این نشست که رئیس ایستگاه و مسئول حراست شعبه بندرعباس نیز حضور داشتند با اشاره به لزوم برنامه ریزی دقیق جهت جلوگیری از بروز تاخیر در انجام پرواز حج عمره، خواستار همپوشانی لازم بین دستگاه ها و نهادهای مرتبط با این عملیات شد.

در ابتدای این جلسه مدیر کل فرودگاه های استان هرمزگان ضمن تقدیر از هما برای برقراری پروازهای عمره در بندرعباس، نسبت به برقراری پروازهای عتبات عالیات از فرودگاه بندرعباس نیز ابراز امیدواری کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • برنامه پروازهای فرودگاه بین المللی ارومیه در ششم اردیبهشت
  • آمادگی هما برای انجام پرواز حج عمره از فرودگاه بندرعباس
  • انعقاد تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی ۸ میلیون دلاری در بندر امام خمینی
  • سرمایه‌گذاری هشت میلیون دلاری در بندر امام خمینی(ره)
  • انعقاد تفاهم نامه سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۸ میلیون دلار در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی​
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ ۵ اردیبهشت
  • ظرفیت 10 هزار خودرویی پارکینگ ترمینال سلام
  • برنامه پروازهای فرودگاه بین المللی ارومیه در چهارم فروردین
  • اعزام اولین کاروان سفر عمره مفرده از گیلان
  • پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ سه شنبه چهارم اردیبهشت