Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای اولین بار با مطالعه ساماندهی جنگل های فندقلو با رویکرد گردشگری توسط مشاوران، ۲۲ اثر طبیعی در محدود طرح شناسایی شده که به اعتقاد کارشناسان تاکنون مورد بی توجهی قرار گرفته بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، نادر فلاح امروز (26 آذرماه) در جلسه بررسی طرح ساماندهی جنگل فندقلو، گفت: در حال حاضر مطالعه هفت سایت گردشگری در دستور کار قرار گرفته که یکی از مهمترین آن ها جنگل فندقلو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، اضافه کرد: بعد از عقد قرارداد با مشاور، از اداره کل منابع طبیعی محدوده جنگل فندقلو اخذ شده و نقشه توپوگرافی احصا و در ادامه از ادارات ورزش، محیط زیست، آب منطقه ای، کشاورزی، راهداری و راه و شهرسازی استعلام اخذ شده است.

 

وی، ادامه داد: مشاور در 15 نقطه شهری و روستایی پرسشنامه و آمار محلی تعریف کرده و وارد فاز پیشنهادات شده است.

 

این مقام مسئول یکی از دستاوردهای قابل توجه مطالعات را شناسایی 22 اثر طبیعی در جنگل فندقلو عنوان کرد و بیان داشت: پراکنش این آثار از شمال تا جنوب در 24 کیلومتر و از غرب تا شرق در پنج تا 10 کیلومتر است.

 

به گفته فلاحی این مطالعات در حالی به غنای این منطقه تاکید دارد که تاکنون فضاهای گردشگری در ضلع شمالی و اطراف گردنه حیران تعریف شده است.

 

وی با اشاره به اخذ ضوابط از سازمان میراث فرهنگی کشور، ادامه داد: در واقع با اقدامات صورت گرفته جریان حرکت گردشگران ترسیم شده است و مسیر های اصلی گردشگری شناسایی شده است.

 

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، متذکر شد: طبق مطالعات مشاور مسیر اردبیل- نمین- آستارا به عنوان مسیر اصلی و مسیر آبی بیگلو – ننه کران مسیر دوم تعریف شده است.

 

تعریف 5 مسیر گردشگری وزرشی

فلاحی به تعریف پنج پهنه ورزشی، اقامتی طبیعت گردی، ورزش های زمستانی و آموزشی و خدماتی اشاره کرد و بیان داشت: ضلع شمالی به عنوان پهنه ورزشی، اطراف ننه کران به عنوان پهنه اقامتی به سبک زندگی عشایر و مردم محلی، اطراف آبی بیگلو به عنوان پهنه تفریحی، آموزشی و تالاب سد سوها و حد فاصل سقزچی به عنوان فضای ورزش های آبی و همچنین اطراف کوهسنگر به عنوان پهنه ورزش های زمستانی تعریف شده است.

 

این مقام مسئلو همچنین به تعریف پنج مسیر گردشگری ورزشی نیز اشاره کرد و گفت: مشاور با در نظر گرفتن مشارکت بخش خصوصی در ارائه خدمات حمل و نقل، موتورکراس برای کوهسنگر، ماشین برف پیما برای کوهنسگر، اسب سواری، گاری و تراکتور برای نیارق- آبی بیگلو و ماشین های آفرود برای حیران- آبی بیگلو تعریف کرده است.

 

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در خصوص اشتغال پیش بینی شده پروژه های سرمایه گذاری نیز افزود: با سرمایه گذاری 509 میلیارد تومانی برای دو هزار و 500 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شده و همچنین برای هزار و 800 نفر نیز شغل روستایی فراهم خواهد شد.

 

فلاحی همچنین با در نظر گرفتن 23 درصد از فضاهای مطالعاتی برای طرح های پیش بینی نشده ادامه داد: در صورت تقاضای مشاور می توان نسبت به تعریف پروژه های دیگر در این محدوده اقدام کرد.

 

بررسی آخرین نتایج مطالعات در کارگروه میراث فرهنگی

وی در خصوص اهمیت این مطالعات تاکید کرد: به مدت دو ماه است که با فعالیت میدانی 13 نیروی کارشناس این مطالعات انجام می شود تا بتوان به نقشه راه در سرمایه گذاری این منطقه دست یافت.

 

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان متذکر شد: با احصا نظرات کارشناسان و فرمانداری نمین نتایج نهایی مطالعات در کارگروه گردشگری بررسی می شود.

 

به گفته فلاحی در سایت گردشگری از ظرفیت سرمایه گذاران مختلف استفاده می شود و در صورتی که سرمایه گذاری صرفا توان مالی داشته و یا صرفا ایده سرمایه گذاری داشته باشد جهت سرمایه گذاری هدایت می شود.

پایان پیام/365

منبع: شبستان

کلیدواژه: استان بوشهر هرمزگان بیرجند نماز جمعه خبرگزاری شبستان تجلیل از پژوهشگران ایران شیراز خشکسالی زاینده رود جنگل فندقلو جاذبه های گردشگری گردشگری اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۵۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ همت فرصت سرمایه‌گذاری در قم شناسایی شد

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت مردمی شهرداری قم گفت: یکی از اقدامات سازمان، محاسبه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شهر قم بود که در این زمینه ۵۰ همت فرصت سرمایه‌گذاری شناسایی شد.

علی رمضانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم در خصوص عملکرد سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری قم در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: سال ۱۴۰۲ بودجه سازمان ۷۰۰ میلیارد تومان بود که باید به عنوان درآمد نقدی و غیر نقدی برای شهرداری تأمین می‌شد.

وی افزود: این بودجه با رشد ۱۴۰ درصد محقق شد، یعنی نزدیک به ۱,۳۰۰ میلیارد تومان که دوبرابر بودجه تعیین شده بود.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت مردمی شهرداری قم خاطرنشان کرد: این مبلغ شامل ۴ قرارداد مشارکتی بود که در پردیسان بسته شد، همچنین بخشی از قراردادهایی که سال ۱۴۰۱ قسمتی از ثبت مالی‌شان مانده بود در سال ۱۴۰۲ انجام شد.

رمضانی ادامه داد: بخشی از ثبت مالی قرارداد بسط شرقی در سال ۱۴۰۱ انجام و مابقی‌اش در ۱۴۰۲ انجام شد.

وی با اشاره به برنامه‌های سازمان برای سال ۱۴۰۳ تصریح کرد: برای ۱۴۰۳ عدد بودجه ۱,۵۰۰ میلیارد تومان درآمد است و باید شش هزار میلیارد تومان قرارداد بسته شود تا سهم شهرداری ۱۵۰۰ میلیارد باشد.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت مردمی شهرداری قم تصریح کرد: سال گذشته یکی از مهم‌ترین اقدامات شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای کل شهر بود، در این زمینه حدود ۵۰ همت فرصت سرمایه‌گذاری تعریف شد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان ۱۴۰۴ این فرصت‌ها اطلاع‌رسانی شود.

رمضانی با بیان اینکه فرصت‌های بررسی شده مرتبط با تمام وظایف شهرداری است، گفت: ایجاد شهرک تخصصی مدیریت پسماند، ایجاد نیروگاه‌های خورشید در بوستان‌ها، ایجاد شهربازی، سرمایه‌گذاری در حوزه انبارداری و مسائل لجستیک از جمله فرصت‌های شناسایی شده است.

وی با اشاره به طراحی مجتمع‌های تخصصی صنوف با استفاده از ظرفیت‌های موجود شهر، افزود: مکان‌یابی برای مجتمع تخصصی لوازم یدکی و مجتمع تخصصی صنف کالاهای الکترونیکی و روشنایی صورت گرفته است، همچنین به دنبال احداث یک میدان فروش مواد پروتئینی در مکان مناسب هستیم.

کد خبر 750017

دیگر خبرها

  • تصاویر | طبیعت بهاری کردستان
  • ۵۰ همت فرصت سرمایه‌گذاری در قم شناسایی شد
  • فیلم‌ های سینمایی امروز تلویزیون + جدول فیلم‌ های امروز، پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت
  • ثبت ۵ اثر طبیعی شهرستان سپیدان در فهرست آثار طبیعی ملی
  • انعقاد تفاهم‌نامه مشترک حوزه گردشگری با ۶ استان در نمایشگاه ایران اکسپو
  • شورای راهبردی توسعه گردشگری در ساری شکل گرفت
  • رونمایی از سامانه سرمایه‌گذاری استان یزد
  • شناسایی ۷۲۳ فرصت سرمایه گذاری در مازندران
  • شناسایی ۱۰۰ نقطه مازندران برای ساخت نیروگاه برق آبی
  • اجرای ۱۶ پروژه شاخص در مجتمع گردشگری صفه/ برای توسعه صنعت نشاط و تفریح تلاش می‌کنیم