Web Analytics Made Easy - Statcounter

روز گذشته بعد از ۳۵ روز از پایان مسابقات جهانی نشست ارزیابی عملکرد تیم ملی کاراته بانوان برگزار شد. ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶ ورزشی رزمی ورزش زنان نظرات - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم ، روز گذشته(یکشنبه) بعد از سی و پنج روز از پایان مسابقات کاراته قهرمانی جهان در اسپانیا نشست ارزیابی عملکرد بانوان در محل فدراسیون کاراته برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نشستی با حضور محسن آشوری سرپرست فدراسیون کاراته، افسانه باقری نایب رئیس بانوان فدراسیون کاراته، ستاره موسوی سرمربی تیم کاراته بانوان، مسعود رهنما مشاور فنی فدراسیون کاراته، شهاب سلطانی مربی تیم کاراته آقایان و احمد صافی که باعث ایجاد ابهامات و سوالات زیادی در ذهن علاقمندان و جامعه کاراته شد.

در حالی که انتظار می‌رفت بعد از وقفه طولانی برای بررسی عملکرد بانوان در مسابقات جهانی، حداقل مسئولان فدراسیون کاراته با انتخاب کارشناسانی که تخصص بیشتری در حوزه بانوان دارند به خوبی به بررسی نقاط ضعف و قوت تیم ملی کاراته بانوان بپردازند، شاهد کج سلیقگی زیادی در این خصوص بودیم. در اینکه شهاب سلطانی مربی بااخلاق کاراته ایران در عملکرد موفق تیم مردان نقش زیادی داشت هیچ شکی و شبهه‌ای وجود ندارد، اما به راستی او بهترین گزینه برای بررسی عملکرد تیم بانوان بود؟

احمد صافی نیز در تداوم همراهی و حضور همیشگی در کنار کاراته‌کاهای ایران در سفرهای برون مرزی و بدون داشتن سمت مشخصی، این بار نیز در کمیته ارزیابی بدون هیچ استدلال و پارامتر مشخصی با عنوان کارشناس حاضر شد تا بیشتر از همیشه مشخص شود که این نشست‌ها جنبه نمایشی و دورهمی داشته و قرار نیست خروجی مناسب برای کاراته بانوان ایران داشته باشد.

افسانه باقری در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم ، در خصوص انتخاب اعضا و استدلال حضور سلطانی و صافی اظهار داشت: احمد صافی در اسپانیا حضور داشت و تمام مسابقات را از نزدیک مشاهده کرد. صافی  عضو سابق کمیته فنی و مدرس بین‌المللی است که با تیم های ملی همکاری داشته است  و در اکثر مسابقات نیز حضور دارد و در این نشست نیز نقطه نظرات خوبی مطرح کرد. سلطانی نیز آنالیزور تیم ملی مردان است و در اسپانیا عملکرد بانوان را نیز آنالیز کرد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم ، که سلطانی با وجود مشغله‌های فراوان و آنالیز رقبای بازیکن پسر چگونه وقت آنالیز عملکرد بانوان را داشته است، گفت: مسابقات بانوان زمان خاصی برگزار می‌شد و تداخلی با مسابقات مردان نداشت!

با شنیدن توضیحات افسانه باقری به خوبی مشخص می‌شود معیاری برای انتخاب اعضای کمیته فنی وجود نداشته است و این صحبت‌ها بیشتر در جهت توجیه این انتخاب‌ها صورت گرفته است.باقری در پاسخ به عدم حضور مربیان و کارشناسان بانوان در نشست کمیته فنی نیز به خبرگزاری تسنیم گفت: وقتی مربیان و کارشناسان بانوان در اسپانیا حضور نداشتند و مسابقات را ندیدند حتی در صورت دعوت به کمیته فنی ابراز بی‌اطلاعی می‌کنند.

این صحبت‌ها در شرایطی از سوی نایب رئیس بانوان فدراسیون کاراته در عصر ارتباطات مطرح می‌شود که علاقمندان رشته کاراته با یک جستجو در شبکه‌های اجتماعی یا اینترنت به راحتی مسابقات ملی‌پوشان کاراته را مشاهده می‌کردند. حتی اگر کارشناسان رشته کاراته وقت جستجو در اینترنت را نداشتند هم می‌توانستند با پیگیری صفحه یکی از اعضای کمیته فنی در شبکه‌های اجتماعی نه تنها متوجه اتفاقات مسابقات شوند بلکه از دقت این کارشناس برای آنالیز و ارزیابی عملکرد ملی‌پوشان در مسابقات جهانی آگاه شوند.

باقری همچنین در خصوص خروجی جلسه ارزشیبابی عملکرد بانوان به تسنیم گفت: مباحث مختلفی در خصوص نقاط مثبت و منفی عملکرد بانوان در اسپانیا به صورت موشکافانه در 5 ساعت بررسی شد. در نهایت عوامل زیادی که شامل عوامل بیرونی و داخلی بود را تجزیه و تحلیل کردیم و قرار شد با بررسی پیشنهادات کارشناسانه جلوی عوامل آسیب‌پذیر گرفته شود. همچنین قرار شد اعتماد بیشتری نسبت به کادرفنی وجود داشته باشد.

وی در خصوص اینکه این اعتماد به ستاره موسوی وجود نداشت، گفت: اعتماد وجود داشت اما قرار شد در بخش‌های مختلف اختیار تام به سرمربی تیم ملی داده شود تا کار خود را انجام بدهد. در این مسابقات درست است که ستاره موسوی سرمربی تیم ملی بود اما مشاوره‌ها را می‌پذیرفت. همچنین تصمیم گرفته شد تا از بازیکن سالاری جلوگیری شود و سند رسمی و راهبردی  نیز برای فرآیند انتخابی تیم ملی تهیه و به صورت شفاف به سمع و نظر جامعه کاراته و اصحاب رسانه برسد.

با شنیدن توضیحات افسانه باقری در خصوص خروجی جلسه روز گذشته به خوبی اثبات شد که شائبه‌های تصمیمات مردانه در کاراته بانوان  درست بوده است و ستاره موسوی نقشی در تصمیمات تیم ملی کاراته بانوان در مسابقات جهانی نداشته است. مسئله‌ای که رسانه‌ها و کارشناسان کاراته قبل و بعد از مسابقات جهانی بارها به آن اشاره کردند و با تکذیب مسئولان فدراسیون کاراته روبرو شدند.

باقری با اشاره به تدوین سند رسمی و راهبری برای فرآیند انتخابی تیم ملی کاراته بانوان و اعلام شفاف آن نیز به خوبی مشخص کرد که فرایند انتخابی تیم ملی در مسابقات جهانی اسپانیا شفاف نبود و تصمیمات غیر فنی در انتخاب ملی‌پوشان اعزامی نقش اساسی را داشته است. 

کاراته بانوان قربانی تصمیمات و خودخواهی‌های مردانه/ وقتی تسویه حساب‌های مجازی جای همدلی را می‌گیرد

 

انتهای پیام/

 

R1434/P1435/S3,30,32/CT1 واژه های کاربردی مرتبط کاراته بانوان ایران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کاراته بانوان ایران کاراته بانوان ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۵۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملکرد دولت در سیل چابهار موجب دلگرمی و امیدواری مردم شد

معین‌الدین سعیدی با اشاره به سیل اخیر در چابهار گفت: از همان ساعات اولیه وقوع سیل مسئولان اجرایی و به ویژه شخص استاندار و وزیر کشور و رئیس سازمان راهداری کنار مردم سیل‌زده بودند.

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی افزود: حضور مسئولان اجرایی کنار سیل‌زدگان چابهار باعث دلگرمی مردم شد و ارائه خدمات از سوی مسئولان به سیل‌زدگان جای قدردانی دارد.

سعیدی افزود: مشکلات در اثر تخریب زیرساخت‌های آب و برق و راه بسیار بیشتر شده و ارائه خدمات به سیل زدگان با مشکلات زیادی همراه است.

وی خاطرنشان کرد: وزارت نیرو تلاش بسیاری را برای مهار آب‌های مرزی انجام می‌دهد اما باز هم بخشی از این آب‌ها به دریا می‌ریزد.

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کشاورزان از سیل اخیر خسارات زیادی دیده‌اند و باید برای جبران خسارات وارد شده به زیرساخت‌ها بودجه اعتباری در نظر بگیریم.

سعیدی افزود: درست است که حجم تخریب‌ها در سیل اخیر بسیار زیاد بود اما مسئولان تلاش‌های خود را برای خدمت رسانی به سیل‌زدگان داشتند که از آنها سپاسگزاری می‌کنم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست هیئت رئیسه فدراسیون جهانی ووشو با حضور علی‌نژاد
  • جشن قهرمانی کاراته همدان در مسابقات قهرمانی کشور
  • درخشش مازندرانی‌ها در مسابقات کاراته بزرگسالان دختر کشور
  • تکلیف غایبان کاراته چه می شود/ چرا کتیرایی نادیده گرفته شد؟
  • رقابت بیش از ۲ هزار کاراته کا در پیکار‌های انتخابی تیم ملی بانوان در همدان
  • درخشش کاراته‌کای سیرجانی در مسابقات قهرمانی کشور
  • عملکرد دولت در سیل چابهار موجب دلگرمی و امیدواری مردم شد
  • درخشش اصفهانی‌ها در مسابقات کاراته انتخابی تیم ملی
  • قدردانی فرمانده کل قوا از عملکرد همراه با تدبیر نیرو‌های مسلح در حوادث اخیر/اثبات ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح/لزوم استمرار نوآوری در تسلیحات، شیوه‌ها و شناخت روش‌های دشمن
  • تعهد محضری از ورزشکاران برای مصاحبه نکردن با رسانه‌های خارجی؟