Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@22:48:56 GMT

رشد نقدینگی و تورم متوقف شد

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۹۵۱۶۵

رشد نقدینگی و تورم متوقف شد

به گزارش خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی دیو‌اندری رئیس پژوهشکده پولی بانکی کشور در‌حاشیه هشتمین مراسم هفته پژوهش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز هشتمین مراسم یاد بود تجلیل از پژوهشگران پولی و بانکی کشور،پژوهشگران و مقاله‌های نظام بانکی معرفی شدند.

وی افزود: هر چقدر علم دانش بیشتر مورد توجه قرار گیرد و تصمیمات اجرایی بر مبنای آن باشد بدیهی است که ضریب خطا کاهش و ثروت رفاه اجتماعی افزایش می‌آبد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیو‌اندری با اشاره به ضرورت اتخاذ تصمیمات بر مبنای پژوهش بیان کرد: با توجه به آن که اتخاذ تصمیمات بر مبنای علم و دانش می تواند نتایج بهتری در نظام اقتصاد داشته باشد از این رو بانک مرکزی در دوره جدید توجه به این امر مهم را در دستور کار خود قرار داده است.

رییس پژوهشکده پولی بانکی در پاسخ به خبر نگاری مبنی بر آخرین وضیعت‌ رشد نقدینگی در کشور بیان کرد هم اکنون رشد نقدینگی و تورم تا حدودی متوقف شده است اما جزئیات آن را باید معاون نظارت بانک مرکزی اعلام کند.

وی ادامه داد: با توجه به ثبات کنونی بازار هم اکنون فرصت مناسبی است و بانک مرکزی برنامه‌های خود را برای انجام اموری که در زمان ثبات نبوده اجرا کند.

دیواندر‌ی درباره آخرین وضعیت پیشنهاد یک سان سازی نرخ ارز تصریح کرد الز‌امی نیست که یکسان سازی صرفا صورت گیرد چرا که سیاست بانک مرکزی بر این موضوع نزدیک است.
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی نقدینگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۵۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف تراکنش‌های بانکی در یک روز چه قدر است؟

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بر اساس اعلام بانک مرکزی، سقف انتقال وجه روزانه کارت به کارت در خودپردازها، موبایل بانک و اینترنت بانک، ۱۰ میلیون تومان و در نرم‌افزارهای پرداخت به پنج میلیون تومان می‌رسد.

بیشتر بخوانید: کلاهبردار سایت دیوار دستگیر شد

همچنین، سقف خرید روزانه از طریق درستگاه های کارتخوان با یک کارت ۵۰ میلیون تومان و با تمام کارت‌های هر فرد تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان مجاز است.

علاوه بر این، سقف انجام تراکنش و عملیات انتقال وجه از طریق ساتنا و پایا به صورت غیر حضوری ۲۰۰ میلیون تومان و به صورت حضوری در شعب بانکی ۴۰۰ میلیون تومان است. همچنین، سقف مبلغ انتقال ساتنا در شعب بانکی با ارائه مستندات، بدون محدودیت است.

گفتنی است؛ حداکثر برداشت وجه در خودپردازها برای هر کارت بانکی مانند گذشته ۲۰۰ هزار تومان است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1229515 برچسب‌ها بانک مرکزی ایران

دیگر خبرها

  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی، بدتر از تحریم خارجی است
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی بدتر از تحریم خارجی است
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی در کشور بدتر از تحریم خارجی است
  • بانک مرکزی: تورم کاهشی می‌شود | کاهش رشد پایه پولی به ۲۸.۱ درصد
  • نقدینگی کنترل نمی‌شد، گرفتار ابَر تورم می‌شدیم
  • شقاقی: تصمیمات سخت کنترل تورم مشاهده نمی‌شود؛ نرخ واقعی تورم کشور چه عددی است؟
  • «همتی» برای چاپ پول نیست! | آمارهای واقعی از وضعیت پولی کشور
  • سقف تراکنش‌های بانکی در یک روز چه قدر است؟
  • هشدار نگران‌کننده یک اقتصاددان نسبت به تشدید تورم/ نرخ واقعی تورم کشور چه عددی است؟
  • بانک مرکزی وضعیت ارزی کشور را بهبود بخشید