Web Analytics Made Easy - Statcounter

بجنورد- ایرنا- معاون توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: کارگاه تولیدی حمایتی برای اشتغال بانوان معتاد بهبود یافته در کمپ ترک اعتیاد بانوان شیروان با عنوان 'کلبه سبز' ایجاد شد.

هاجر پاکدین روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به اینکه معتادان بهبود یافته پس از ترخیص به دلایل مختلفی از طرف خانواده تردد می شوند و یا با نگاه و دید منفی شرایط اشتغال برای آنان فراهم نمی شود این کارگاه کمک خوبی برای اشتغالزایی آنان می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی کارگاه تولیدی حمایتی ایجاد شده را در زمینه خیاطی و گلیم بافی عنوان کرد و گفت: این امر باعث می شود علاوه بر یادگیری باعث ایجاد اشغال و کسب درآمد می شود از سویی آنان پس از ترخیص با ایجاد اشتغال دیگر به سمت مواد مخدر روی نمی آورند.
پاکدین افزود: معتادان بهبود یافته پس از ترخیص به دلایل مختلف 6 تا یکسال باید با مرکز ارتباط آنان تداوم داشته باشد تا خود را با این شرایط وفق دهند که در این مدت آنان در دوره های مشاوره، جلسات کارگروهی و حرفه آموزی شرکت می کنند.
معاون توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان شمالی با بیان اینکه در بسیاری از موارد معتادان بهبود یافته پس از شرایط ترک مجدد به این سمت می روند گفت: برای جلوگیری از این مشکل مرکز مدام پی گیر ارتباط با آنان است و هر از چند گاهی از آنان آزمایش اعتیاد گرفته می شود تا مبادا دوباره به این بلا گرفتار شوند.
پاکدین با اشاره به اعتبارات مراکز اقامتی معتادان در شیروان گفت: برای معتادانی که با احکام قضایی ارجاع داده می شوند مبلغی در نظر گرفته می شود و همچنین برای معتادان متجاهر که توان مالی ندارند و داخل کمپ هستند از محل تبصره 2 مبلغی صورت می گیرد.
هم اکنون تعداد مراکز اقامتی میان مدت ترک اعتیاد زیر نظر بهزیستی این شهرستان 2 مرکز ویژه آقایان با ظرفیت 30 نفر و خانم ها 60 نفر است و کمپ ترک اعتیاد 6 مورد می باشد.
آمار رسمی از میزان افراد معتاد در شهرستان شیروان ارائه نشده است.
7186/ 6042

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي اشتغال كارگاه توليدي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۵۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید، حول محور وحدت از آرمان‌های انقلاب دفاع کنیم

به‌گزارش خبرگزاری صدا وسیما خراسان شمالی؛ امیر سرتیپ رضا آذریان در یادواره شهید مدافع حرم مرتضی زرهرن و ۱۴۱ شهید ارتشی شهرستان شیروان گفت: اقتدار شهدا در تمامی جهان زبانزد است و این شهدا انقلاب را با دستور امام خمینی (ره) به پیروزی رساندند.
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا گفت: شهدا با یک تفکر و اندیشه قوی در مقابل استکبار جهانی ایستادند.
وی افزود: نیرو‌های جمهوری اسلامی در تمام ابعاد آماده اند و با نوآوری دفاع از آرمان‌های انقلاب را ادامه می‌دهند.
شهید سرهنگ دوم مرتضی زرهرن بامداد ۲۱ فروردین ماه ۱۳۹۵ در منطقه جنوب حلب سوریه در دفاع از حرم و حریم به شهادت رسید.
شهرستان شیروان ۶۳۸ شهید دارد.

{$sepehr_media_11040946_600_350 }

دیگر خبرها

  • جمع آوری ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • تولید و اجرای انواع پارتیشن اداری مدرن
  • مشارکت زنان روستایی در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت
  • باید، حول محور وحدت از آرمان‌های انقلاب دفاع کنیم
  • افتتاح کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد
  • بافت قالی برای امور عام المنفعه در همت آباد
  • لباس شیرخوارگان حسینی در حرم رضوی دوخته می‌شود
  • فردا، افتتاح کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد مقدس افتتاح می‌شود
  • پلمب کارگاه غیرمجاز تولید چیپس سیب زمینی در سامان