Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارسینه، در خبرنامه طالبان آمده که در این نشست علاوه بر نمایندگان طالبان و آمریکا؛ نمایندگانی از کشور‌های عربستان سعودی، پاکستان و امارات متحده عربی نیز شرکت خواهند کرد.   گروه طالبان تائید کرده نمایندگان آن و مقام‌های آمریکایی امروز در امارات متحده عربی «دیدار تازه‌ای» خواهند داشت. بیانیه‌ای که ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی شبه‌نظامیان منتشر کرده دربرگیرنده جزئیات خاصی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
مجاهد در عین حال گفته نمایندگان عربستان، امارات و پاکستان هم در نشست دوشنبه حضور خواهند داشت.

خبرگزاری آسوشیتدپرس می‌گوید وزارت خارجه آمریکا نه دیدار روز دوشنبه را تائید و نه آن را رد کرده‌است.البته در مهر ماه گذشته گفته شده بود زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان، در قطر با طالبان دیدار کرده و یک مقام ارشد طالبان نیز گفته بود آقای خلیلزاد خواسته آن‌ها برای مدت شـش ماه آتش‌بس اعلام کنند.

خلیلزاد در حال حاضر واپسین روز‌های سفر تازه خود در راستا‌های تلاش‌ها برای برپایی صلح در افغانستان را سپری می‌کند.عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان، دو روز پیش گفته بود ایالات متحده و طالبان روز دوشنبه درباره صلح افغانستان به طور مستقیم گفتگو می‌کنند.

این در حالی‌ست که رادیو آزادی، بخش دری رادیو اروپای آزاد، گزارش داده است که ریاست جمهوری افغانستان تلاش‌های آقای خلیل‌زاد را «ستایش می‌کند»، ولی «تاکید دارد» که مذاکرات رسمی با طالبان را تنها هیئت تعیین‌شده از سوی کابل پیش خواهد برد.

شاه حسین مرتضوی، معاون سخنگوی کاخ ریاست جمهوری افغانستان، به رادیو آزادی گفته نماینده آمریکا در امور کشورش «​همیشه گزارش سفر‌های خود را با رئیس‌جمهور مطرح کرده و دیدگاه‌های خود را شریک ساخته است و اقداماتش در هماهنگی با حکومت افغانستان بوده است. ولی مذاکره با طالبان را هیئت مذاکره‌کننده حکومت انجام خواهد داد».

زلمِـی خلیل‌زاد، دیپلمات آمریکایی متولد مزار شریف و سفیر پیشین ایالات متحده در کابل است. او اواخر تابستان به‌عنوان نماینده آمریکا در امور افغانستان برگزیده شد؛ آن‌چه نشان می‌دهد دولت واشینگتن تلاش‌های تازه‌ای را برای انجام مذاکرات صلح آغاز کرده‌است.

جنگ در افغانستان، طولانی‌ترین جنگی‌ست که ایالات متحده درگیر آن شده و آن‌طور که برآورد‌ها حاکی‌ست رقمی در حدود یک تریلیون دلار برای آن کشور هزینه داشته‌است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: طالبان نیروهای آمریکایی افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۵۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید طالبان بر توسعه ارتباط افغانستان و منطقه

عبدالغنی برادر معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان در مراسمی با حضور والی هرات، والی غور، فرمانده سپاه 207 الفاروق و مسئولین حکومتی و نظامی غور و هرات پروژه ساخت جاده هرات-غور را افتتاح کرد.

ملا برادر در این مراسم گفت: بخش حمل و نقل نقش مهمی در رشد اقتصادی افغانستان دارد و با توجه به این اهمیت، امارت اسلامی این بخش را در اولویت‌های خود قرار داده است که نشست‌های پی‌درپی با کشورهای همسایه و منطقه به منظور توسعه و سازندگی اساسی آن ادامه دارد.

وی افزود: این جاده یکی از پروژه‌های مهم و ملی افغانستان است که ولایت‌های هرات، غور، بامیان، دایکندی و میدان وردک را از طریق حمل و نقل زمینی به کابل وصل می‌کند.

معاون نخست‌وزیر طالبان پیش از این گفته بود جاده‌‎ای در شهرستان «واخان» ولایت بدخشان در شمال شرق افغانستان درحال ساخت است که با تکمیل آن مسیر جدیدی میان افغانستان و چین ایجاد می‌شود.

وی افزود این جاده که افغانستان و چین را به هم وصل می‌کند، می‌تواند مسیری برای تردد و انتقال کالاهای تجاری دو کشور باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تاکید طالبان بر توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف
  • جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد
  • راه‌اندازی اکوسیستم تاکسی هوایی الکتریکی در ابوظبی
  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می سازد
  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می‌سازد
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته ای جدید
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته‌ای جدید
  • افغانستان در اقتصاد و سیاست رو به پیشرفت است