Web Analytics Made Easy - Statcounter

۳ اثر برگزیده مردمی بخش سینمای ایران جشنواره بین المللی فیلم مقاومت معرفی شدند

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی جشنواره بین المللی فیلم مقاومت، فیلم های «تنگه ابوقریب»، «به وقت شام» و «سرو زیرآب» به ترتیب به عنوان برترین فیلم های بخش سینمای ایران جشنواره بین المللی فیلم مقاومت از نگاه مردم معرفی شدند‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر این ‌گزارش، نظرسنجی مردمی بهترین فیلم سینمای ایران در پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت که با مشارکت بیش از ۲۳ هزار مخاطب در فضای مجازی برگزار شد از میان ۱۲ اثر اکران شده بخش سینمای ایران جشنواره، در نهایت فیلم های «تنگه ابوقریب»، «به وقت شام» و «سرو زیر آب» توانستند با اختلاف فاحش نسبت به سایر آثار، بیشترین آرای مردمی را به خود اختصاص دهند.

 

گفتنی است در پایان این نظرسنجی که در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی برگزار شد، به قید قرعه جوایز نفیسی از سوی دبیرخانه جشنواره فیلم مقاومت و شرکت اسنپ فود به ۲۰ شرکت کننده نظرسنجی اهدا شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سرو زیر آب جشنواره فیلم مقاومت سینمای مقاومت سینما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۵۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«اقیانوس پشت پنجره» برگزیده جشنواره هندی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی پروژه، فیلم سینمایی «اقیانوس پشت پنجره» که در بخش مسابقه فستیوال «CMS»، در کشور هندوستان، با فیلم‌هایی از کشورهای اسپانیا، انگلیس، چین، کانادا، هند، سوییس، پاکستان، آلمان و اندونزی رقابت می کرد، موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم کودک و نوجوان در بخش «سینمای آینده» این جشنواره شد.

این جایزه شامل تندیس طلایی و مبلغ ۲۵۰ روپیه هند است که به کارگردان و تهیه کننده اثر تعلق می گیرد.

در این جشنواره فیلم‌هایی به رقابت می پردازند که موضوعاتی چون وحدت یا صلح جهانی را محور اصلی فیلمنامه های خود قرار داده اند. آثاری که راهکارهایی برای کودکان و نوجوانان و رسیدن به امنیت و آینده ای مطمئن برای الهام بخشیدن به نسل‌های مختلف ارایه می دهند. فیلم‌هایی که تنها به بازار فروش و سرگرم کردن کودکان نمی اندیشند و با دیدگاهی جهانی، به ارزش های اخلاقی و تاثیرگذار بر آینده کودکان و نوجوانان نیز توجه دارند.

جشنواره بین المللی کودکان سینه مونته سوری (CMS)، از ۱۵ تا ۲۱ آوریل ۲۰۲۴ (۲۷ فروردین تا ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) در شهر لاکنو هند برگزار شد و هیات موسس و دبیر جشنواره در سال ۲۰۲۴، با شعار «درود بر جهان»، اندیشه و آموزه های اخلاق شناس و حقوقدان بزرگ هند، «مهاتما گاندی» را سرلوحه اهداف این جشنواره قرار داده اند.

جایزه بهترین فیلم کودک و نوجوان جشنواره کودک و نوجوان اصفهان (۱۳۹۸)، جایزه صلح جهانی کنوانسیون حقوق بشر(۲۰۲۰)، جایزه هیات داوران یونیسف از جشنواره کوک اصفهان (۲۰۲۰)، جایزه بهترین فیلم کودک جشنواره سانفرانسیسکو (۲۰۲۰)، بهترین فیلم کودک و نوجوان زیروپلاس روسیه (۲۰۲۱)، جایزه بهترین فیلم کودک کینولاب لهستان (۲۰۲۲) از جمله جوایزی است که این فیلم کسب کرده است.

فیلم «اقیانوس پشت پنجره» داستان کودکان بومی و نیازمند جزیره ای زیبا و کوچک را روایت می کند که می خواهند با کارناوالی که تدارک دیده اند، با موسیقی سنتی و رقص و نمایش‌های آیینی، جزیره خود را به توریست‌های خارجی معرفی کنند و از این طریق درآمدی داشته باشند.

این فیلم، در تابستان سال ۱۳۹۸ در جزیره های قشم و هنگام ساخته شد و عوامل آن عبارتند از بازیگران: محمد آزادی، حدیثه کرمی، جعفر قاسمی، ایوب رحیمی، مهران مظفری، غلام رنجبر، سید طاهر عزیزپور، بهرام کمیجانی، نویسنده و کارگردان: بابک نبی زاده، تهیه کننده: سید جلال چاوشیان، مجری طرح: محمد رضا کریمی صارمی، مدیر فیلمبرداری: حمید مهرافروز، آهنگساز: محمد فرشته نژاد، طراح صحنه و لباس: مجید علی اسلام، تدوین: کاوه ایمانی، مدیر تولید: مهدی مددکار، پشتیبانی تولید: محمد حبیبی، صدابردار: جعفر علیان، عکس: مصطفی مهدوی، علی اکبر اسماعیلی، صداگذار: مهزیار یزدانی نیا، برنامه ریز: محمد حمیدی، دستیار اول کارگردان: حامد نوبری، منشی صحنه: نرگس مولوی، تصحیح رنگ و نور: علی شهریاری، گریم: داریوش صالحیان. هاشم جوری، پخش بین الملل: فاطمه محسنی، مدیر روابط عمومی: حمید حسین زاده.

بابک نبی زاده در قالب یادداشتی درباره فیلم نوشته است: «رنج ها، روزی به آرامش می انجامند و سادگی و صداقت، بالاخره به بار می نشیند. این موفقیت‌ها مرا به یاد مشکلات و رنج هایی می اندازد که در مسیر ساخت فیلم تجربه کردم. به یاد همکاران عزیز و همراهانم در جریان ساخت فیلم که در گرمای طاقت فرسای تیر ماه جزیره قشم و با وجود امکاناتی بسیار ساده و معمولی، با تمام وجود، همراهی ام کردند و بیشترین انرژی و توانشان را گذاشتند. کسی باور نمی کند که این فیلم در سال (۹۸) با یک دهم بودجه فیلم های رایج در آن زمان ساخته شد و اگر هنوز پس از چندین سال، این فیلم به نقاط مختلف دنیا سفر می کند، به خوبی دیده می شود و انصاف و عدالت خداوند بر آن جاری می شود، به نظرم حاصل همان رنج ها، ساده بودن ها و صداقت هاست. از تهیه کننده خوب فیلم و از پخش بین الملل کانون پرورشی فکری، ممنونم که همواره از «اقیانوس پشت پنجره» حمایت می کنند. بسیار خوشحالم که به واسطه حضورهای بین المللی این فیلم، زیبایی‌های سرزمینم ایران و استعداد و توانمندی کودکانش، دیده می شوند.»

کد خبر 6085645

دیگر خبرها

  • «اقیانوس پشت پنجره» برگزیده جشنواره هندی شد
  • برگزیده شدن دو اثر ایرانی در جشنواره فیلم کودکان هند
  • فیلم سینمایی آپاراتچی ،روایتی از سینما برای سینما
  • اختصاص جایزه ۴ میلیارد تومانی برای طرح برگزیده «آسمانه هنر ایران»
  • اختصاص جایزه ۴ میلیاردی برای طرح برگزیده «آسمانه هنر ایران»
  • پژواک سوم به گوش می‌رسد
  • انتصاب سرپرست انجمن سینمای جوانان دفتر ارومیه
  • «کالبو» آماده نمایش شد/ حضور «تنگه» در جشنواره فرانسوی
  • «از هرات تا تهران» آماده نمایش شد/۲ انتصاب در انجمن سینمای جوانان
  • برگزیدگان مسابقه عکاسی «کودکان شجاع مقاومت» معرفی‌ شدند