Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- مشاور رهبر معظم انقلاب در امور فرهنگی جهان اسلام با بیان اینکه هر فردی با تخصص خود باید به مشکلات کشور توجه و راهکارهای مناسب ارائه کند، گفت: باید با مجموع فعالیتهای همگان و انجام پژوهشهای نوین و برتر ایران را به اتاق فکر تبدیل کنیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، آیت الله «محمدعلی تسخیری» روز دوشنبه در آیین گرامیداشت هفته پژوهش در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به اهمیت پژوهش و نتایج آن اشاره کرد و گفت: باید با برنامه ریزی مناسب و سازنده، زمینه ها و زیرساختهای پیشرفت و افق های روشن پیش رو را ترسیم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی باید پژوهش ها را با حضور اندیشمندان و سفیران فرهنگی فعال در این حوزه در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نهادینه کرد.
رئیس اسبق سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: خداوند در قرآن می فرماید که باید برای آینده برنامه ریزی داشته باشید چراکه برنامه ریزی می تواند انسان را به تقوای الهی برساند.
آیت الله تسخیری با تاکید بر این که هر کس در هر زمینه ای که فعال است مشکلات را جمع بندی و مطرح کند، اظهار داشت: هر فرد با ارائه راهکارها و تبیین آنچه از تحقیقات و پژوهش ها به دست آمده است را ارائه کند.
مشاور رهبر انقلاب در امور فرهنگی جهان اسلام با اشاره به آیات قرآن درباره پیش بینی آینده گفت: مفسرین می گویند در برخی آیات، بر برنامه ریزی در چارچوب تقوای الهی تاکید شده است.
آیت الله تسخیری ادامه داد: ما کشوری هستیم که می خواهیم رسالت خود را به گوش جهانیان برسانیم و این هدف عظیم به برنامه ریزی، فعالیت و پژوهش اصیل در چارچوب تقوای الهی نیاز دارد.
وی تاکید کرد: شگرد و حمله فرهنگی دشمن ما را وادار می کند همیشه آماده باشیم.
آیت الله تسخیری با اشاره مجدد به آیات قرآن گفت: در برخی آیات آمده است که کفار با همگامان خود ولایت مشترکی دارند و با آن به سوی شما حرکت می کنند بنابراین اگر شما به فکر آینده نباشید و ولایت را در میان خود برقرار نکنید منتظر غوطه ور شدن در فتنه و فساد باشید.
مشاور رهبر معظم انقلاب در امور فرهنگی جهان اسلام خطاب به مسئولان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: باید از نیروها و تجربیاتتان در این زمینه استفاده کنید، نیروها را بسیج کنید تا برای برنامه ریزی جامع در این حوزه کمک کنند تا وظیفه خطیر الهی خود را به سرانجام برسانید.
آیت الله تسخیری در پایان گفت: بخش اعزام مبلغ در سازمان فرهنگ و ارتباطات پیشرفت داشته و امیدواریم با پژوهش دقیق، حرکت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را به جلو هدایت کنیم.
فراهنگ** 1355** 1055

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي آيت الله تسخيري هفته پژوهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۵۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از کارهای فرهنگی نباید انتظار نتیجه زودهنگام داشت

استاندار زنجان با اشاره به اینکه کار فرهنگی بسیار سخت و پیچیده است،گفت: ما نباید در کار فرهنگی انتظار نتیجه زودهنگام را داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا در زنجان، محسن افشارچی، امروز_ یکشنبه دوم اردیبهشت_ در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان زنجان در استانداری اظهار کرد: ما در استان‌ها زیاد مورد اعتماد مرکز نیستیم و در مجموعه حکمرانی کشور تصمیم‌گیری استانی مورد وثوق نیست.

وی افزود: فرهنگ کشورهای دیگر با روش‌های مختلف همانند فیلم‌های هالیودی در کل دنیا جریان پیدا می‌کند اما باید ما خودمان برنامه‌ریزی برای امور فرهنگی داشته باشیم.

استاندار زنجان گفت: در یک مورد برخورد با مسئله بی‌حجابی بسیار پیچیده است و حتی افراد متدین نیز در نحوه برخورد با بی‌حجابی اتفاق نظر ندارند، بنابراین کار درست کار سختی است و اگر قرار با برخورد بی‌حجابی است، باید از همین الان حرکت‌ها آغاز شود.

استاندار زنجان ادامه داد: به عقیده من یکی از مهمترین مشکلات تمرکز در تهران است و استان‌ها در حاشیه هستند.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی در حوزه فرهنگی بسیار سخت است، گفت: پس از انقلاب اسلامی در حوزه اقتصادی یک سری مسائل انجام شده که اسلامی شود و مثلاً بانکداری بدون ربا داریم اما در حوزه فرهنگ ما مشکل مبنایی داریم و باید از پایه همه چیز را خودمان بنا بنهیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه شبکه‌های اجتماعی هم گسترش فضا کار فرهنگی را سخت‌تر کرده است، گفت: پس در این شرایط علاوه بر اینکه خودمان باید تلاش کنیم و هم با اقدامات متقابل برخورد کنیم.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه کار فرهنگی بسیار سخت و پیچیده است، افزود: ما نباید در کار فرهنگی انتظار نتیجه زودهنگام را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه ما در مباحث فرهنگی ظرفیت‌های بسیاری مثل هیئت‌های مذهبی و کتابخانه‌های عمومی را داریم، گفت: مساجد و پایگاه‌های فرهنگی هم زیرساخت‌های بسیاری برای امورات فرهنگی دارند، مثلاً همین هیئت‌های مذهبی در امور فرهنگی تعیین کننده هستند.

افشارچی با اشاره به اینکه نخستین مشکل این است که متولیان فرهنگی متکثر هستند، اضافه کرد: اگر این ظرفیت‌ها تجمیع شود، اتفاقات خوبی رخ خواهد داد.

علیرضا فیروزفر شهردار زنجان نیز در ادامه گفت: دومین موضوع بحث افسارگسیختگی فضای مجازی در کشور است و به نظر می‌رسد ما قوانین رفتارهای اجتماعی را برای حاضران تعریف نکرده‌ایم.

با اشاره به اینکه الان برنامه‌ها خیلی پراکنده است، چون ما نمی‌توانیم در ستاد برای همه تعیین تکلیف کنیم و پراکنده کاری‌ها مشخص شود؛ گفت: خواهش داریم برای نوجوانان در سال‌جاری یک شعار برای رسیدگی به امور نوجوانان تدوین شود، چرا که به نظر می‌رسد خروجی‌ها قابل لمس نیست.

کد خبر 746560

دیگر خبرها

  • تورم سالانه قم پس از ۱۹ ماه به زیر ۴۰ درصد رسید
  • تصویر ایران در جهان اسلام درباره اهتمام به قرآن اصلاح شد
  • هفدهمین جشنواره بین‌المللی پژوهش فرهنگی برگزار می‌شود
  • شورای فرهنگ عمومی باید به قرارگاه تبدیل شود
  • دبیرخانه گفت‌وگوهای فرهنگی با روسیه و چین راه‌اندازی می‌شود
  • روند تصویب برنامه ملّی گسترش انس عمومی با ادبیات کهن فارسی در شورای فرهنگی عمومی
  • اعتبارات فرهنگی درست هزینه نمی‌شود
  • تشریح برنامه‌های جشنواره امام رضا و چله رضوی
  • از کارهای فرهنگی نباید انتظار نتیجه زودهنگام داشت
  • تعریف پنج برنامه راهبردی در زمینه امنیت غذایی