Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: در هشت ماهه امسال تعداد مأموریت ها و حوادث ترافیکی در آذربایجان غربی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۲۵ درصد افزایش یافته است. ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱ استانها آذربایجان غربی نظرات - اخبار استانها -

باقر بهرامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه با اشاره به تعداد مأموریت‌های انجام شده اورژانس آذربایجان غربی در سال 97 اظهار داشت: در هشت ماهه امسال 51 هزار و 499 مورد مأموریت توسط ماموران امداد و نجات مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان غربی انجام شده که نسبت به مدت زمان مشابه آن در سال گذشته 15 درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اعلام اینکه مأموریت‌های مربوط به حوادث ترافیکی نسبت به مدت زمان مشابه در سال قبل رشد داشته است، بیان کرد: تعداد مأموریت‌ها و حوادث ترافیکی در هشت ماهه امسال 13 هزار و 95 مورد ثبت شده که رشد 25 درصدی را نسبت به سال 96 نشان می‌دهد.

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: تعداد مأموریت‌های غیر‌تصادفی در هشت ماهه امسال که شامل تمامی موارد غیر از تصادفات جاده‌ای و شهری می‌شود، 38 هزار و 404 مورد بوده که 12 درصد افزایش داشته است.

بهرامی تعداد مأموریت‌های شهری و جاده‌ای غیر تصادفی را 20 هزار و 480 مورد عنوان کرد و افزود: مأموریت‌های انجام شده در زمینه یاد شده  نسبت به مدت زمان مشابه سال 96، 8.5 درصد افزایش داشته و تعداد مأموریت های شهری و جاده‌ای تصادفی نیز 13 هزار و 848 نفر بوده که افزایش 24 درصدی را نشان می‌دهد.

وی اظهار داشت: از آغاز سال 97 تا 25 آذر ماه 280 نفر دچار مسمومیت با گاز مونوکسید کربن شدند که آمارهای ثبت شده نشان از افزایش 53 درصدی این موضوع دارد و دلیل آن نیز حادثه اتفاق افتاده در تالار زیوه که در اثر آن 110 نفر دچار مسمومیت شدند بود.

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌غربی تعداد فوتی‌ها با گاز مونوکسید کربن را پنج نفر اعلام کرد و از کاهش 16 درصدی این آمار نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته خبر داد و گفت:  تعداد 275 نفر در اثر مسومیت با گاز مونوکسید کربن در بیمارستان‌های سطح استان بستری شدند که نسبت به مدت زمان مشابه در اسال 96، 56 درصد افزایش دارد.

نخستین ‌مرکز اورژانس هوایی گیلان در لاهیجان راه‌اندازی می‌شود40 دستگاه آمبولانس مجهز به ناوگان اورژانس گلستان افزوده شداورژانس بوشهر 18 هزار ماموریت در رسیدگی به سانحه دیدگان انجام داد

بهرامی بیان کرد: در هشت ماهه امسال 287 مورد مأموریت در زمینه حوادث ویژه انجام‌گرفته  که 9.5 در صد افزایش داشته  و طی آن هزار و 681  نفر بستری شدند که متأسفانه رشد 17 درصدی را نشان می‌دهد اما تعداد فوتی‌ها در این مورد 46 درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه حوادث ویژه به حوادثی اطلاق می‌شود که بیش از پنج مصدوم یا سه فوتی داشته باشند افزود: مسمومیت با قارچ و گاز مونوکسید کربن نیز جز حوادث ویژه محسوب می‌شود و در هشت ماهه امسال 159 مورد مسمومیت با قارچ در سطح استان اتفاق افتاده است و آمار ذکر شده نسبت به مدت زمان مشابه در سال 96 بیش از 387 درصد رشد  داشته است.

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌غربی اظهار داشت: در هشت ماهه سال 97 تعداد 30 مأموریت در حوزه غرق شدگی انجام گرفته و 27 نفر در مناطق مختلف در اثر شنا در رودخانه ها و سدها و سیل جان خود را از دست دادند که این آمار 3.84 درصد رشد را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/ش

R7828/P1377/S6,48/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۵۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل هزار و ۴۰۳ پرونده حوادث کار در آذربایجان‌غربی

موسی ادیب‌فر مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌غربی گفت: پارسال هزار و ۴۰۳ مورد پرونده ناشی از حوادث کار در پزشکی قانونی استان تشکیل شده که از این تعداد ۱۳۵۹ پرونده مربوط به مردان و ۴۶ مورد زنان بود.

وی اضافه کرد: همچنین در این مدت ۲۸ هزار و ۷۷ پرونده نزاع در پزشکی قانونی استان تشکیل شده که ۷ هزار و ۷۵۰ پرونده برای زنان و ۲۰ هزار و ۳۲۷ پرونده مربوط به مردان است.

ادیب‌فر با اشاره به اینکه در این بازه زمانی ۱۳ هزار و ۴۰۸ پرونده مربوط به تصادفات جرحی در پزشکی قانونی استان تشکیل شد، یادآور شد: همچنین در این مدت ۷۲ هزار و ۶۸۹ معاینه توسط پزشکی قانونی استان انجام شد و تشکیل پرونده شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: پارسال ۳۲۷ مورد مجوز سقط جنین توسط پزشکی قانونی استان تشکیل شده و همچنین ۶۲ مورد مجوز فوت ناشی از سوختگی، ۴۲ مورد مجوز فوت ناشی از غرق شدگی، ۴۲ مجوز فوت ناشی از سرمازدگی، ۱۲ مورد مجوز فوت ناشی از برق گرفتگی و ۴۰۹مورد مجوز برای مرگ‌های طبیعی که بر اثر بیماری صورت گرفته، توسط پزشکی قانونی استان صادر شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • افزایش فوتی‌های حوادث ناشی از کار در آذربایجان‌شرقی
  • افزایش ۲۸ درصدی فوتی‌های حوادث ناشی از کار در آذربایجان‌ شرقی
  • بارش‌ها در آذربایجان غربی ۱۴ درصد افزایش یافت
  • افزایش یک درصدی نزاع در آذربایجان‌شرقی
  • ثبت ۱۴۰۳ مورد پرونده ناشی از حوادث کار در آذربایجان غربی
  • افزایش بارش‌ها در آذربایجان‌ غربی
  • تشکیل هزار و ۴۰۳ پرونده حوادث کار در آذربایجان‌غربی
  • ۱۴۰۳ پرونده ناشی از حوادث کار در آذربایجان‌غربی تشکیل شد
  • مرگ‌ومیر حوادث ترافیکی در خوزستان ۱۲ درصد کاهش داشت
  • تشکیل ۱۴۰۳ پرونده ناشی از حوادث کار در آذربایجان‌غربی