Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم بندرعباس در مجلس، مدعی شد؛ خبرها حاکی از این است که دو شرکت آلومینیوم المهدی و هرمزال پیش از فسخ فروخته شده و برگزاری شتاب زده مزایده‌های نوبت اول،‌ دوم و سوم فقط برای سرپوش گذاشتن به این معامله پنهانی و انجام تشریفات به ظاهر قانونی است.

‌به گزارش ایسنا،‌ احمد مرادی در نامه‌ای به وزیر امور اقتصادی و دارایی، سازمان خصوصی سازی و دستگاه‌های نظارتی از علت فسخ بی سروصدای قرارداد آلومینیوم المهدی و هرمزال، برگزاری شتاب زده مزایده فروش مجدد این دو شرکت و اوضاع بحرانی صنایع آلومینیوم سازی هرمزگان انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن این نامه به شرح زیر است:

​"اخیراً مطلع شدم که قرارداد واگذاری شرکت‌های آلومینیوم المهدی و هرمزال فسخ و مزایده مجدد برای فروش این دو کارخانه در حال برگزار شدن است.

​اینجانب به عنوان یکی از خادمین و نمایندگان ملت از خطه نیلگون خلیج فارس از وزیر اقتصاد و دارائی و سازمان خصوصی سازی درخواست دارم به ابهامات و سوالات ذیل پاسخ لازم جهت تنویر افکار عمومی داده شود:

1 - چرا قرارداد واگذاری این دو شرکت آلومینیوم سازی کشور با بیش از ۵۵ درصد تولید شمش  به صورت پنهانی و بدون اعلام رسمی فسخ و لغو شده است؟ و چرا برگزاری شتابزده مزایده فروش مجدد در حالی در شرف انجام است که خریدار و مدیران و منصوبان خریدار تا 1397/9/21 روزانه بیــش از ده هزار تن شمش از کارخانه خارج کرده‌اند و هنوز هم در شرکت حضور داشته و مشغول به کار هستند؟

در صورتی که از لحظه فسخ قرارداد باید همراه با ابلاغ رسمی تاریخ فسخ قرارداد واگذاری از همان لحظه صورت جلسه تغییر و تحول در محل کارخانه به صورت مکتوب و با جزئیات کامل و همراه با معرفی و انتصاب مدیران موقت از طرف سازمان خصوصی سازی اقدام می‌شده است.

هم‌چنین اولاً مجتمع هرمزال دیگر یک مجموعه دارایی و امــوال نیست و در همان سال ۱۳۹۴ دو ماه بعد از تحویل به خریدار تبدیل به شرکت آلومینیوم هرمزجنوب با مسئــولیت محدود با شماره ثبت ۲۵۰۸ و شناسه ملی 140053992590 در اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر شهرستان دامغان ثبت شده، در حالی که در بندرعباس باید به ثبت می‌رسید.

ثانیاً وام چند صد میلیون یوروئی که خریدار بعد از واگذاری از بانک صنعت و معدن گرفته با حمایت و پشتیبانی چه کسانی بوده و چگونه و کجا هزینه شده و ضمانت پرداخت این وام کلان به عهده چه سازمان و یا اشخاصی است؟

ثالثاً به خاطر عدم پایبندی خریدار به تعهداتش پرونده‌های زیادی در مراجع قانونی تشکیل و محکوم به پرداخت میلیاردها تومان حق و حقوق دولت شده است.

رابعاً خریدار حتی یک کیلو شمش هم در بـورس نفروخته و کلیــه شمش‌های آلومیــنیوم که در تـمام مدت سه سال و انــدی از کارخانه خارج کرده به صورت قطره چکانی در بازار آزاد و با احتکار به بالاترین قیمت فروخته است. ​لذا سازمان خصوصی سازی در موقع حسابرسی مبنای قیمت شمش را چگونه تعیین ‌و محاسبه خواهد کرد؟

2 - متاسفانه خبرهایی که در بین اکثر کارگران این دوکارخانه مطرح است،‌ حکایت از این دارد که این دو شرکت قبل از فسخ فروخته شده و برگزاری شتاب زده مزایده های نوبت اول،‌ دوم و سوم فقط برای سرپوش گذاشتن به این معامله پنهانی و انجام تشریفات به ظاهر قانونی است.اگر چنین شیــوه و روند خرید و فروش در سـازمان خصوصی سازی حاکم و رواج یابد آنگاه سازمان خصوصی سازی تبدیل به یک سازمان مخوف‌، کارچاق کن و دلال می شود.

۳ - به خاطر اعمال سیاست های ناشیانه، بی هدفی و بی برنامگی های خریدار که هیچ گونه درک و آشنایی صحیح از این صنعت پیچیده نداشته‌،‌ بعداز گذشت بیش از سه سال از واگذاری و تحویل این شرکت ها اوضاع تمام واحدها و بخش های این مجموعه را به نقطه ای رسانده که از لاستیک‌،‌ روغن و گریس لیفتراک ها، تراکتورها و بونکرهای حمل مواد و غیره ... گرفته تا مواد اولیه مصرفی و قطعات یدکی را به صفر رسانده و ۸۰ درصد تجهیزات یا از کار افتاده و تعطیل شده یا به صورت نیمه کاره فعالیت می کنند ، به ویژه اینکه اوضاع سلامتی روحی و روانی ۲۰۰۰ نفر از کارگران زحمتکش این دو مجموعه با خانواده آنان به عنوان اصلی ترین سرمایه این صنعت به مخاطره افتاده است.

۴ - آثار و تبعات زیانبار عدم اهلیت و سوء مدیریت و خودکامگی خریدار فقط شامل المهدی و هرمزال نمی گردد، بلکه حداقل چندین پروژه دیگر می توان نام برد که به همین وضعیت دچارشده اند.

​لذا به جنابعالی تاکید می گردد اجازه ندهید قطب تولید آلومینیوم سازی کشور به سرزمین سوخته و ایجاد یک بحران بیکاری ۲۰۰۰ نفری مبدل گردد و در پایان ذکر این مهم ضروری است که از مجموع ۲۴۰ دیگ در آلومینیوم‌المهدی و ۲۲۸ دیگ در شرکت هرمزال هم اینک فقط ۶۵ دیگ در آلومینیوم المهدی و ۴۳ دیگ در هرمزال قادر به فعالیت هستند و هر لحظه امکان توقف هریک از واحدهای مذکور وجود دارد."

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مجتمع آلومینیوم المهدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۵۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنگام خرید ورق آلومینیوم کامپوزیت به چه نکاتی توجه کنیم؟

در دنیای امروزی اطلاعات و داده‌ها به راحتی در دسترس قرار دارند و کمتر کاربری را پیدا می‌کنید که قبل از خرید یک محصول مشخصات و ویژگی‌های مربوط به آن را مطالعه نکند. - اخبار بازار -

اما ممکن است برای خرید هر محصولی ندانند که باید به چه ویژگی‌هایی اهمیت بیشتری دهند. ضمن اینکه نکاتی همیشه وجود دارند که ممکن است به شما کمک کنند خرید بهتری داشته باشید. 

ینابراین در این مقاله مهم ترین نکاتی که پیش ازخریدورقکامپوزیت باید بدانید را شرح داده‌ایم.

ورقکامپوزیت به ورقی گفته می‌شود که پایه آن آلومینیوم و پلی اتیلن است که آلومینیوم آن آلیاژهای مختلف دارد و عناصر دیگری نیز مانند پلی اتیلن و چسب در آن ترکیب شده‌اند. ورق های کامپوزیت دارای درصدی مختلفی از آلومینیوم می‌باشند.

این محصول در انواع متفاوت تولید شده که همه آنها دارای ضخامت استاندارد و ابعاد کلی استانداردی دارند که می‌توان در ابعاد متفاوتی نیز می‌باشند و بسته به نیاز پروژه انتخاب و تولید می‌‌گردند.

یکی دیگر از ویژگی های بارز ورق های کامپوزیت مقاومت بسیار بالای آن ها در برابر تحمل حریق می‌باشد که در کامپوزیتهایضدحریق بسیار مقاوم هستند.

????قیمت ورق کامپوزیت

قیمت ورق آلومینیوم کامپوزیت  در بازه‌های قیمتی مختلفی هستند و تنوع زیادی دارند. تفاوت قیمت ورق آلومینیوم کامپوزیت به دلایل زیادی ایجاد می‌شود.

در بازاری که فروشنده‌های بسیاری وجود دارند، یافتن مرجع فروش ورق آلومینیوم کامپوزیت مطمئن که دارای رزومه کاری قوی باشد بسیار اهمیت دارد. مرجعی که علاوه بر حفظ کیفیت، قیمت مناسبی ارائه دهد.

به طور کلی قیمت ورق کامپوزیت بر مبنای ضخامت و نوع پوشش و طرح و رنگ سازنده آن متفاوت است.

همچنین عوامل مختلفی همچون ضخامت ورق، نوع ورق و برند تولید کننده آن تاثیر گذار است.

علاوه بر موارد گفته شده، در سالهای اخیر، نوسانات قیمت ارز همواره بر قیمت انواع ورق فلزی ، موثر بوده است.

توجه داشته باشید که اگر قصد خرید ورق آلومینیوم کامپوزیت را دارید ورق متناسب با پروژه خود را انتخاب کنید و حتما اطلاعات مربوط به هر ورق آلومینیوم کامپوزیت را مطالعه کنید.

▪️ عوامل موثر بر قیمت ورق کامپوزیت

فاکتورهایی هستند که بر قیمت ورق کامپوزیت در بازار تأثیر می‌گذارد که شامل: 

نوسان ارزنرخ جهانی آلومینیومضخامت آلومینیومضد حریق بودننوع پوشش رنگ 

????خرید ورق کامپوزیت از مرکزی معتبر

قیمت ورق کامپوزیت مهم ترین نکته در هنگام خرید ورق آلومینیوم کامپوزیت است اما چیزهایی مثل قیمت و کیفیت در هنگام خرید محصولات آلومینیومی مهم هستند اما کافی نیستند.

قبل از خرید ورق کامپوزیت این را بدانید که آیا از فروشنده معتبری خرید می‌کنید؟

حتما چک کنید که مرکزی که از آن خرید می‌کنید رزومه قوی داشته باشد و بررسی کنید که فروشنده امکان ارسال بار به تمام نقاط را دارد؟ در غیر این صورت شما باید درگیر ماشین و راننده با هزینه اضافه باشید.

 یا اینکه مطمئن شوید که فروشنده امکان خرید عمده و یا با حجم کم را داشته باشد.

 اگر نیاز به پرداخت هزینه به صورت اقساط، چک و یا شرایط داشته باشید، بهتر است از شرکت هایی خرید کنید که این شرایط را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند.

ورق کامپوزیت آلومینیوم نیز همچون ورق فلزی دیگر پرطرفدار است. لازم است در مورد باربری و شرایط ارسال و تحویل بار نیز اطلاعاتی به دست آورید. بار شما باید بیمه شده باشد، به طور سالم و در موعد مشخص شده به مقصد برسد.

????دریافت اطلاعات مهم و ضروری از فروشنده

علاوه بر قیمت ورق کامپوزیت نکته مهمم دیگر اطلاعاتی است که باید زمان خرید از فروشنده دریافت نمایید،تا مناسب ترین انتخاب را داشته باشید.

این اطلاعات شامل موارد زیر می‌شود:

▪️ مشخص کردن ضخامت ورق 

با توجه به ضخامت ورق، کاربرد آن و قیمت پایه اعلامی نیز متفاوت می‌باشد. به طور مثال، اگر قصد استفاده در نمای ساختمان با ارتفاع بالا را دارید باید از ورق کامپوزیت با ضخامت های بالا مانند سه دهم یا پنج دهم میلیمتردر اجرای نمای کامپوزیت  استفاده کنید.

▪️ مشخص کردن نوع ورق

علاوه بر تعیین نوع ورق از نظر خشدار، براق یا رنگی بودن، باید روکش دار بودن یا نبودن و نیز فابریک بودن ورق را (در صورت نیاز) به فروشنده اعلام کنید. برای مثال، ورق خشدار در مقابل ورق رنگ مات ، قیمت بیشتری دارد، ورق های کامپوزیت در ضخامت های مختلف عرضه می‌شود که هر کدام قیمت متفاوتی دارند.

▪️ اعلام ابعاد ورق

در صورتی که درخواست ابعاد استاندارد ورق کامپوزیت را داشته باشید، قیمت آن ها در مراکز فروش مختلف مشابه است؛ اما برای خرید ورق کامپوزیت در ابعاد غیر نرمال (به طور مثال 1.25*6) به دلیل کم بودن موجودی چنین ابعادی، قیمت پایه آن نیز بیشتر خواهد بود.

▪️ اطلاعات برند

در صورت خرید ورق آلومینیوم کامپوزیت ایرانی مطمئن شویم که برند مورد نظر خدمات پس از فروش را به درستی ارایه می‌دهد یا خیر؟ و آیا تابحال سابقه طبله کردن در ورق ها را داشته است؟ 

????بعد از خرید ورق کامپوزیت چه مواردی را بررسی کنیم؟

یکی از مهم‌ترین نکات پس از خرید هرگونه ورق کامپوزیتی که حتماً باید به آن توجه داشته باشید، مقایسه دقیق ضخامت آلومینیوم با ضخامت آلومینیوم درج شده در فاکتور فروش شرکت است.

همچنین اینکه در این مرحله حتماً دقت و تمرکز کافی را در بررسی ویژگی‌های ظاهری بار و اطمینان کامل از سلامت بار و در نهایت چگونگی نگهداری از آن داشته باشید.

خرید اینترنتی ورق آلومینیوم کامپوزیت

بعد از اینکه با نکات تاثیر گذار در قیمت ورق کامپوزیت آشنا شدید، نیاز است که به یک فروشگاه اینرنتی معتبر فروش ورق کامپوزیت مثل گارنت بروید و انواع مختلف ورق را بررسی کنید و طبق شرایط خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

ورق‌هایی که در این فروشگاه به فروش می‌رسند، دارای ضمانتنامه و گارانتی هستند و از نظر کیفیت سطح بسیار بالایی دارند. تنوع قیمت و مدل ورق آلومینیوم کامپوزیت هم در گارنت بسیار بالاست و می‌تواند هر سلیقه‌ای را با هر میزان بودجه‌ای پوشش دهد. کافیست همین حالا به  سایت گارنت  بروید و ورق کامپوزیت مدنظر خود را سفارش دهید تا در هرجای ایران که هستید، بسیار سریع برای شما ارسال شود.

"این مطلب تبلیغاتی است"

دیگر خبرها

  • آغاز مزایده عمومی اکتشافی و معدنی سازمان صمت آذربایجان‌غربی
  • آغاز مزایده عمومی اکتشافی و معدنی سازمان صمت آذربایجان غربی
  • مزایده هفت هزار تن چای خارجی اموال تملیکی
  • مزایده ۷ هزار چای تن خارجی بلاتکلیف
  • ناگفته‌هایی از مزایده زباله در ایران / پول‌سازی ۱۰ میلیارد دلاری آشغال‌ها در سال
  • تعطیلی مسجد المهدی در پردیس به دنبال قطع گاز + فیلم
  • ۱۶ میلیارد تومان حراج خرده فروشی سازمان اموال تملیکی استان تهران ثبت شد
  • هنگام خرید ورق آلومینیوم کامپوزیت به چه نکاتی توجه کنیم؟
  • اثرگذاری توسعه دانش‌بنیان‌ها در به‌روزرسانی موقوفات
  • ۱۴۰ مودی دارای رفتار مشکوک به شرکت صوری شناسایی شدند