Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-26@04:55:12 GMT

بازداشت کارگرانِ فولاد اهواز محکوم است

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۹۵۹۱۳

به گزارش خبرنگار ایلنا، نیمه‌شب گذشته، بیش از ده نفر از کارگران گروه ملی فولاد ایران بازداشت شدند. این کارگران، بیش از یک ماه است که در اعتراض به توقف تولید و وضعیت نابسامان شغلی، دست به تجمع اعتراضی زده‌اند. به نظر می‌رسد که بازداشت کارگران، به این تجمعات اعتراضی مربوط می‌شود.

جواد کاظم‌نسب الباجی (نماینده مردم اهواز در مجلس) در این رابطه  به خبرنگار ایلنا گفت: بازداشت کارگران در حالت کلی محکوم است؛ من بازداشت کارگر را به هر نحوی که باشد نمی‌پسندم و محکوم می‌کنم چراکه مشکلات کارگری باید با بحث و گفتگو حل شود نه بازداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: کارگر معترض را باید قانع کرد؛ باید از او دعوت کرد که بیاید و بنشیند و حرف‌هایش را بگوید. باید صدا و دردهای کارگران را دشنید.

این نماینده مجلس البته تاکید کرد: از جزئیات بازداشت کارگران اطلاعی ندارم و مساله را پرس‌وجو خواهم کرد.

نماینده اهواز در پاسخ به این سوال که آیا این بازداشت‌ها، مصوبه شورای تامین استان خوزستان است یا خیر؛ گفت: در این زمینه اطلاعی ندارم و حتماً موضوع را پیگیری خواهم کرد. در حال حاضر در این رابطه چیزی نشنیده‌ام. نمی‌دانم شورای تامین استان چه مصوباتی در این زمینه داشته است.

وی در ارتباط با وضعیت فعلی گروه ملی فولاد ایران گفت: در مجتمع فولاد اهواز، اوضاع به سمت بهبود نسبی پیش می‌رود؛ هم مواد اولیه تهیه شده و هم پرداخت حقوق‌های معوق در شرف اتمام است؛ تولید در واحدهایی که به حالت تعلیق درآمده بود، در حال ازسرگیری است و به طور کلی، مشکلات این واحد تولیدی در حال مرتفع شدن است. بنابراین می‌توان به آینده این مجتمع عظیم امیدوار بود.

کاظم‌نسب الباجی در پایان تاکید کرد: پیگیر مساله بازداشت کارگران گروه ملی فولاد اهواز هستم و مطمئن باشید به عنوان نماینده مردم اهواز، موضوع را به جد پیگیری خواهم کرد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۵۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید روسیه و چین برآتش‌بس کامل وارسال فوری کمک‌های انسانی به غزه

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایندگان دائم روسیه و چین روز چهارشنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد بار دیگر بر لزوم آتش بس در نوار غزه برای ارسال کمک‌های انسانی به آوارگان تاکید کردند.

پایگاه خبری روسیا الیوم گزارش داد که «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در شورای امنیت اعلام کرد که آتش‌بس کامل در نوار غزه، پیش‌نیاز ورود ایمن کمک‌های انسانی به این باریکه است.

نبنزیا در این نشست طی بیانیه‌ای گفت: «در حالی‌که عملیات نظامی اسرائیل با حمایت آمریکا که بیش از نیم سال است که در باریکه غزه ادامه دارد، امر کمک رسانی به ساکنان باریکه غیر ممکن است و از تکرار لزوم این سخنان دیگر ناتوان و خسته‌ایم و این مسئله‌ای آشکار است.»

از سوی دیگر، «دای بینگ» نماینده چین در این نشست نیز تاکید کرد: «شاهد گسترش گرسنگی و قحطی در غزه هستیم و ادامه این جنگ هیچ توجیهی ندارد».

کد خبر 6088242

دیگر خبرها

  • موفقیت‌های فولاد اکسین مرهون تلاش‌های کارگران است
  • نقش کلیدی کارگران در رونق اقتصادی
  • تاکید روسیه و چین برآتش‌بس کامل وارسال فوری کمک‌های انسانی به غزه
  • حضور جمعی از کارکنان صنعت فولاد اکسین خوزستان در دیدار کارگران با رهبر انقلاب
  • رژیم صهیونیستی پس از ۲۰۰ روز جنگ هیچ هدفی را محقق نکرده است
  • دفاع برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • کرملین: کمک جدید آمریکا به اوکراین قابل انتظار بود
  • مدیریت متفاوت در قرمز و آبی‌های اهواز؛ یکی دخالت می‌کند، یکی حمایت!
  • حقوق واقعی کارگران دیده شود
  • بازداشت دستیار نماینده پارلمان اروپا در آلمان به اتهام جاسوسی + عکس