Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-25@08:02:20 GMT

قیمت نفت دوباره صعودی شد

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۹۵۹۳۵

قیمت نفت دوباره صعودی شد

قیمت نفت در معاملات امروز افزایش یافت اما همچنان تحت فشار رشد ضعیف اقتصادهای بزرگ و نگرانی در مورد فزونی عرضه قرار دارد.

به گزارش صدای ایران از فارس و به نقل از رویترز، قیمت نفت پس از کاهش 2 درصدی در روز جمعه، در معاملات امروز افزایش یافت اما همچنان تحت فشار رشد ضعیف اقتصادهای بزرگ و نگرانی در مورد فزونی عرضه قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 11 سنت افزایش 60.39 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 12 سنت افزایش 51.32 دلار معامله شد.

در حالی که تحلیلگران تردید دارند توافق کاهش تولید اوپک برای متوازن سازی دوباره بازار کافی باشد، رشد پیوسته در تولید نفت شیل آمریکا همچنان بر قیمت نفت تاثیر می‌گذارد.

سوکریت ویجایاکار، مدیر موسسه مشورتی تریفکتا گفت: «من فکر نمی‌کنم کاهش تولید اوپک این بار با خروج قطر و عدم کاهش تولید ایران نتیجه داشته باشد و در عین حال، علامت سوال بزرگ این است که چه زمانی روسیه به سطح مورد توافق خواهد رسید.»

«در عین حال، تولید نفت آمریکا افزایش نخواهد یافت. پس تمام فشار بر عربستان خواهد بود که در هر صورت تحت فشار شدید از سوی ترامپ قرار دارد.»

اوپک و روسیه توافق کردند تا از ماه ژانویه، تولید خود را کاهش دهند و این اقدام در ماه آوریل مجددا بررسی خواهد شد.

در این میان، افزایش نگرانی‌ها در مورد تضعیف رشد در بازارهای بزرگی نظیر چین و اروپا نیز بازارهای نفت و دیگر دارایی‌ها را از جنب و خروش انداخته است.

میزان پالایش نفت خام چین در ماه نوامبر به نسبت ماه اکتبر کاهش یافته است و در عین حال تولیدات صنعتی در این کشور کمترین رشد در نزدیک به 3 سال گذشته را ثبت کرده است.

فعالیت‌های تجاری در فرانسه در ماه جاری میلادی به صورت غیرمنتظره‌ای افت کرده است و رشد بخش خصوصی آلمان در ماه دسامبر به پایین‌ترین میزان در 4 سال گذشته رسیده است.

اما پس از اینکه شرکت بیکر هیوز اعلام کرد حفاران آمریکایی در هفته منتهی به 14 دسامبر 4 دکل نفتی در این کشور را خاموش کردند و در مجموع تعداد دکل‌های فعال نفتی این کشور به کمترین تعداد از نیمه اکتبر رسید، قیمت نفت تقویت شد.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: قیمت نفت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۵۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ سنت معادل ۰.۰۲ درصد کاهش به ۸۸ دلار و ۴۰ سنت رسید.

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از رویترز، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در آسیا در روز چهارشنبه یک افزایش قیمت جزئی داشته که می‌تواند نتیجه گزارش کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا طی هفته گذشته باشد. به نظر می‌رسد توجه سرمایه‌گذاران از تنش‌های خاورمیانه دور شده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ سنت معادل ۰.۰۲ درصد کاهش به ۸۸ دلار و ۴۰ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۲ سنت معادل ۰.۰۲ درصد کاهش ۸۳ دلار و ۳۴ سنت معامله می‌شود.

آمار موسسه نفت آمریکا نشان می‌دهد ذخایر نفت خام این کشور ۳.۲۳۷ میلیون بشکه در هفته منتهی به ۱۹ آوریل کاهش یافته است. این در حالیست که بسیاری از تحلیلگران انتظار یک افزایش ۸۰۰ هزار بشکه‌ای را داشتند.

تاجران منتظر اطلاعات رسمی در مورد ذخایر نفت و محصولات نفتی هستند که قرار است امروز منتشر شود.

در این بین، احتمال کاهش نرخ بهره در انگلیس و اتحادیه اروپا در ماه ژوئن افزایش یافته که می‌تواند به رشد اقتصاد و در نتیجه رشد تقاضا برای نفت کمک کند.

کپیتال ایکونومیکس طی یادداشتی اعلام کرد فعالیت تجاری در منطقه یورو و انگلیس در ماه جاری میلادی با بیشترین سرعت طی یک سال گذشته رشد داشته که حاکی از ادامه رشد اقتصاد منطقه است.

از طرف دیگر فعالیت تجاری در آمریکا در ماه آوریل تا پایین‌ترین سطح طی چهار ماه گذشته کاهش یافته است. بدین ترتیب سیاستگذاران قانع می‌شوند که لازم است نرخ بهره را جهت حمایت از اقتصاد پایین بیاورند.

با وجود تشدید حملات رژیم صهیونیستی به غزه، به نظر می‌رسد توجه تاجران تا حدی از تحولات خاورمیانه در معاملات روز چهارشنبه دور شده است.

دیگر خبرها

  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • قیمت نفت افزایش یافت
  • چشم انداز قیمت سکه و طلا صعودی نیست
  • نصف شدن بیت‌کوین چیست و آیا مهم است؟
  • سقوط آزاد طلا/ فلز زرد چند قیمت خورد؟
  • مدل قیمت‌گذاری گواهی اسقاط خودرو تغییر می‌کند
  • قیمت نفت کاهش یافت
  • قیمت سکه در جا زد/ طلا کاهشی شد
  • قیمت تخم‌مرغ کاهش یافت