Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@17:23:36 GMT

وزیر علوم آموزش عالی را به خوبی می شناسد

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۹۵۹۴۲

وزیر علوم آموزش عالی را به خوبی می شناسد

تهران - ایرنا - رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی تاکید کرد: وزیر علوم، آموزش عالی را به خوبی می شناسد و مرحله به مرحله به وزارت رسیده است. پیش از این در حوزه های پژوهش فعالیت بسیاری داشته و سلوک اخلاقی آرامی دارد که اقتضای محیط علمی است.

حسینعلی قبادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا اظهار کرد: درباره پرسش هایی که نمایندگان مجلس شورای اسلامی از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری طرح کرده اند ذکر چند نکته ضرروی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخست اینکه حق مجلس است که ناظر و نگران بوده و پرسش و دغدغه داشته باشد.
وی افزود: به عنوان یک ایرانی این ایفای نقش نمایندگان را ستایش می کنم اما به عنوان فردی که 42 سال از عمر خود را در آموزش عالی گذرانده ام، بسیاری از وزرا را از نزدیک دیده ام و با آنها کار کرده ام باید بگویم در شرایط فعلی، ما شاهد روند آرام و بسیار حرفه ای در وزارت علوم هستیم و شاید از جمله برهه هایی که وزارت علوم به صورت فنی و کاملاً حرفه ای اداره می شود، در زمان وزارت دکتر غلامی است.
قبادی خاطرنشان کرد: به عقیده من نباید انتظار داشت یک وزیر علوم، آموزش عالی را پر سر و صدا اداره کند. اقتضای محیط آموزشی این است که آرام، فنی، کارشناسانه، با مهارت و تسلط اداره شود. غلامی در حوزه R&D، شرکت های دانش بنیان و کاربردی سازی بسیار مسلط است.
این مقام مسئول، اظهار کرد: منش اخلاقی وزیر علوم مبتنی بر ارزش های انقلاب اسلامی است. در سایه چنین آرامشی است که دانشگاه ها می توانند رشد کنند و اصلاً ذات تمدن و علم همین است.
رئیس پژوهشگاه علوم انسانی افزود: با غوغا که نمی توان دانشگاه ها را اداره کرد. دانشگاه ها و پژوهشگاه ها رویکرد کاربردی وزارت علوم را پیش گرفته اند و دکتر غلامی در این زمینه مشوقانه کنار ما هستند.
وی یادآور شد که وزیر مجدانه به دنبال آن است که توازنی در سطح آموزش عالی ایجاد کند تا همه پا به پای هم رشد کنند. هم اکنون شاهد کاهش فنی زدگی در مجموعه آموزش عالی هستیم و توانایی بخشی از نخبگان کشور بیشتر به منصه ظهور می رسد.
قبادی گفت: اگر نمایندگان مجلس، جلسات بیشتری با وزیر علوم داشته باشند، نگرانی آنها قابل رفع است هر چند این امر ممکن است کمی زمان بر باشد.
وی افزود: وزارت علوم در چند سال اخیر تاوان زیادی برای بی ثباتی داده است. کمتر وزارتخانه ای است که این میزان تغییرات وزرا را به خود دیده باشد. در زمان ریاست جمهوری دکتر روحانی ابتدا توفیقی، نجفی، فرجی دانا، فرهادی و با مدت ها فاصله دکتر ضیاء هاشمی به وزارت علوم آمدند و در نهایت دکتر غلامی به عنوان وزیر علوم شناخته شد.
رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، تاکید کرد: منافع ملی و مصالح دراز مدت کشور اقتضا می کند بیش از این وزارتخانه را به سمت بی ثباتی نبریم. چرا که تغییر وزیر، فرایندها را کند می کند به خصوص در شرایط فعلی که با تحریم روبرو هستیم.
وی ادامه داد: تحریم در درجه اول با اتکاء به دانشگاه ها قابل مهار است و مراکز آموزشی و پژوهشی باید با ثبات کامل، انواع فعالیت ها را مقابل تحریم داشته باشند.
قبادی گفت: به عنوان یک کارشناس در عرصه آموزش عالی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواهش دارم با گفت و گوهای بیشتر، نگرانی خود را مرتفع سازند.
**9492** 1200

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي وزير علوم نمايندگان مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۵۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان سنجش آموزش کشور از وزارت علوم جدا می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، دکتر عبدالرسول پورعباس در همایش ملی تبیین ابعاد اجرایی حفاظتی آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ گفت: سازمان سنجش آموزش کشور پس از برگزاری نوبت نخست آزمون سراسری ۱۴۰۳ (که روز‌های هفتم و هشتم اردیبهشت برگزار می‌شود)، رسماً از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جدا و به نهاد ریاست جمهوری ملحق خواهد شد.

به گفته رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، ابلاغ جدید این سازمان با مأموریت جدید، بعد از برگزاری آزمون نوبت اول آزمون سراسری اعلام می‌شود.

دیگر خبرها

  • تقویت دانشگاه فرهنگیان در دستور کار وزارت آموزش و پرورش
  • سازمان سنجش آموزش کشور از وزارت علوم جدا می‌شود
  • تسهیلات وزارت ارشاد در برگزاری برخی کنسرت‌ها
  • بودجه آموزش عالی برای همه دانشجویان؛ آری یا خیر؟
  • دانشجوی باکیفیت هرجا که باشد باید حمایت شود
  • سايه دانشگاه فرهنگيان بر سر آموزش و پرورش
  • خسروپناه: مجوز کسب و کارهای بازی محور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شد/ دانشگاه تهران مسئول برگزاری بزرگداشت سنت دانشگاهی و نظام آموزش عالی ایران
  • بازدید وزیر بهداشت از ساخت بیمارستان موقوفه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • جای خالی مرجعیت مهارتی در سیاستگذاری‌ها/ رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای درنقشه جامع علمی کشور دیده نشده‌اند
  • وزیر علوم: تلاش برای تحقق شعار سال وظیفه همه اقشار به ویژه دانشگاهیان است