Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، خسرو شهبازی ظهر امروز در دیدار  با رئیس و جمعی از مدیران حوزه کشاورزی استان کرمانشاه اظهار داشت: ۷۳ هزار هکتار از اراضی زیر کشت در استان کرمانشاه مجهز به آبیاری تحت فشار است.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از آب‌های سطحی در استان افزود: تا آنجا که ممکن است نباید از آب‌های زیرزمینی برای کشاورزی استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه بیان کرد: در برخی مناطق و دشت های استان از آب های زیر زمینی با حفر چاه های غیر مجاز از این آب‌ها استفاده بی‌رویه می‌شود.

وی با بیان اینکه با ایجاد برخی محدودیت ها در کشت برخی محصولات پرآب مانند چغندر حافظ آب های زیر زمینی بوده ایم، گفت: با افزایش بهره وری در واحد سطح متوسط تولید چغندر در هکتار به ۷۵ تن رسیده است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدجوادحسینی کیا نماینده مردم سنقرو کلیایی در مجلس شورای اسلامی نیزخواستار حمایت همه جانبه مسئولان از دامپزشکی شد و اظهار داشت: ارائه خدمات رایگان از قبیل واکسیناسیون دام ها توسط این ارگان گامی است که در راستای حمایت از قشر تولیدکننده برداشته می شود.

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی مسئولیتهای مهمی را بر عهده دارد که از جمله آن می توان به تولید ملی و غذای مردم اشاره کرد.

امید حاج محمدی سرپرست اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه نیز در این دیداراظهار داشت: با همکاری دفتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل دامپزشکی  ذبح شرعی در همه کشتارگاه های استان صورت می گیرد و بر آن نظارت می شود.

وی با قدردانی از روحانیون در شناساندن جایگاه دامپزشکی و غذای حلال به مردم، افزود: ناظران ذبح شرعی در کشتارگاه ها هم به خوبی و به همت دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی ساماندهی شده اند.

کد خبر 4487583

منبع: مهر

کلیدواژه: دامپزشکی کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۵۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح طرح آبیاری قطره‌ای اراضی ۱۷۰ هکتاری آب‌پخش در دولت سیزدهم

به گزارش خبرنگار مهر مصطفی سلیمی مفرد یکشنبه شب در نشست هماهنگی پروژه طرح پایلوت آبیاری قطره‌ای اراضی کشاورزی ۱۷۰ هکتاری اظهار داشت: در سال ۱۳۹۴ طرح پایلوت آبیاری قطره‌ای اراضی ۱۷۰ هکتاری آب‌پخش با هدف تغییر الگوی آبیاری اجرا شد که به رغم مزایای طرح مذکور، در حوزه اجرا این طرح دچار مشکلاتی شد و این موضوع نارضایتی بخشی از کشاورزان و باغداران آب‌پخش را در پی داشت.

سرپرست بخشداری آب‌پخش با اشاره به عزم دولت سیزدهم در خصوص اصلاح طرح پایلوت آبیاری قطره‌ای اراضی ۱۷۰ هکتاری آب‌پخش افزود: با پیگیری‌های استاندار بوشهر و فرماندار دشتستان و اهتمام ویژه مدیران جهاد استان در دولت سیزدهم به منظور اصلاح طرح مذکور، مقرر شد با توجه به وضعیت منابع آب زیرزمینی کشور و کاهش شدید بارندگی در سالیان گذشته تغییر الگوی آبیاری در حوزه کشاورزی صورت گیرد و این طرح با همین هدف در سال ۱۴۰۳ با اعتبار لازم اصلاح خواهد شد.

وی بیان کرد: به منظور رفع نگرانی کشاورزان و باغداران، اصلاح طرح پایلوت آبیاری قطره‌ای با نظارت دقیق کارشناسان بخشداری، ناظران این پروژه و نماینده باغداران بعد از دور جدید آبیاری غرقابی عملیاتی خواهد شد.

این نشست با حضور معاون آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان، مدیر جهاد کشاورزی بخش آب‌پخش و پیمانکاران آب‌پخش در بخشداری آب‌پخش برگزار شد.

کد خبر 6084913

دیگر خبرها

  • اصلاح طرح آبیاری قطره‌ای اراضی ۱۷۰ هکتاری آب‌پخش در دولت سیزدهم
  • مرمت و بهسازی ۷۳ قطعه آببندان در مازندران
  • تجهیز بیش از ۱۰۰۰ هکتار زمین‌ کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار
  • تجهیز بیش از ۱۰۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار
  • تجهیز بیش از ۱۰۰۰ هکتار زمین‌های کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار
  • گفتمان و مشارکت مردم جزو اولویت‌های بخش کشاورزی استان قزوین است
  •  ۷۲۹ نفر به دلیل تخریب منابع طبیعی در کرمانشاه محکوم شدند
  • رتبه سوم خراسان جنوبی در اجرای سامانه‌های نوین آبیاری
  • تجهیز۴۰ هزار هکتار اراضی خراسان جنوبی به سامانه‌ نوین آبیاری
  • برتری خراسان جنوبی در اجرای سامانه‌های نوین آبیاری