Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@14:53:11 GMT

صیانت از منابع آب و خاک وظیفه اصلی همگان است

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۹۶۰۵۷

صیانت از منابع آب و خاک وظیفه اصلی همگان است

به گزارش خبرنگار مهر، فاطمه خمسه روز دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی سازمان که با حضور معاونین و مدیران سازمان در مجموعه باغستان برگزار شد اظهار کرد: با جدیت بایستی از ساخت و سازهای غیر مجاز و تغییر کاربری اراضی کشاورزی جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه نباید به بهانه های مختلف اراضی کشاورزی را تغییر کاربری داد، افزود: نباید در مقابل زمین خواری کوتاه آمد و تحت تاثیر فشارهای مختلف؛ اراضی کشاورزی را تغییر کاربری داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه با اشاره به تحریم های ظالمانه دشمن علیه کشورمان افزود : تامین نیازهای اساسی مردم و امنیت غذایی با بسیج هماهنگی و تلاش کارشناسان جهاد کشاورزی میسر می شود.

وی ادامه داد: باید تلاش کرد تا تولید محصولات کشاورزی و تامین کالاهای اساسی را برای مردم فراهم شود

خمسه اضافه کرد: اگر برای نظام ارزش قائل هستیم و پای آن ایستاده ایم بایستی با وحدت و همدلی نگذاریم به مردم فشار اقتصادی وارد شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با اقدامات انجام شده رتبه سازمان از ۳۱ به رتبه ۵ کشور ی رسیده که موفقیت حاصل تلاش کلیه عزیزان است.

خمسه افزود: در سال زراعی گذشته در شاخص تولید محصول ارتقا داشته که استان قزوین که باید امسال نیز تلاش شود تا این موفقیت تداوم داشته باشد تا مشکلات در تولید محصول سالم ایجاد نشود.

وی در ادامه به کشت محصولات زراعی اشاره کرد و گفت: در سال زراعی جاری ۴۷ هزار هکتار گندم آبی و ۹۷ هزار هکتار گندم دیم در مزارع کشاورزی استان کشت شده است که نسبت به تعهد در زمنیه کشت دیم ۶ هزار هکتار افزایش داشته ایم.

خمسه یاد آور شد : در مرحله داشت محصول؛ مبارزه با علف های هرز و همچنین آفات را داشتیم که با توجه به بارندگی باید شرایط را برای تولید فراهم کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه به خسارت آنفلوآنزای مرغی در سال گذشته اشاره کرد و گفت : با اقدامات انجام شده؛ الحمداله امسال هیچگونه علائمی از آنفلوآنزای مرغی در استان مشاهده نشده است و کلیه کارشناسان جهاد کشاورزی و دامپزشکی آمادگی کامل را در امر مبارزه و کنترل آنفلوآنزا دارند.

خمسه افزود : طی یکسال گذشته موفقیت های زیادی را کسب کرده ایم به ویژه در جذب تسهیلات اشتغال روستایی که تاکنون از سهم ۴۲ درصد بیش از ۷۷ درصد از اعتبارات جذب شده و رتبه اول را در استان و رتبه ۴ کشور را کسب کرده ایم.

وی خاطر نشان کرد: جهاد کشاورزی استان جزو برتر در این سازمان است که با همکاری و همدلی کلیه عزیزان و بهره بردارن حاصل شده است.

خمسه یاد آور شد: با جدیت و تلاش وزیرمحترم جهاد کشاورزی و همچنین پا فشاری بر عدم افزایش قیمت؛ خوشبختانه افزایش در قیمت کود ایجاد نشده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه به اجرای طرح های نوین آبیاری در استان اشاره کردو گفت : اجرای سیستم های نوین آبیاری از جمله طرح هایی است که در حال پیگیری است.

خمسه افزود : از ابتدای سال جاری تاکنون ۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به سامانه نوین آبیاری تجهیز شده که پیش بینی می شود این میزان با بالای ۷۰ درصد پیشرت فیزیکی و با توجه به افزایش قیمت ها اجرایی و عملیاتی شود.

وی یاد آور شد : الحمداله با اقدامات انجام شده طی یکسال گذشته بیش از ۶۰ میلیارد ریال یارانه به طرح ها ی داربستی باغات پرداخت شده و سطح باغات داربستی به ۵ هزار هکتار افزایش یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در زمینه ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی تاکنون بیش از ۴ هزار نفر اشتغال ایجاد شده است.

خمسه افزود : ایجاد اشتغال که در سامانه تامین اجتماعی و بیمه تامین اجتماعی ثبت شده است و سهمیه استان طی ۹ ماه گذشته اجرایی شده است.

وی یاد آور شد: تحقق ۱۰۰ درصد در ۹ ماهه گذشته جای تقدیر و تشکر ویژه دارد و باید تلاش کرد تا پایان سال زمینه اشتغال بیشتری را در بخش کشاورزی فراهم کرد.

در پایان این برنامه از معاون ومدیران سازمانی که طی سال جاری موفقیت های در بخش های مختلف داشتنند تجلیل شد.

کد خبر 4487622

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی قزوین مدیریت آب و خاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۶۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۷.۵ هکتار تغییر کاربری اراضی همدان توسط ماهواره خیام

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: از ابتدای اجرای پایش هوشمند اراضی (ماهواره خیام) تاکنون ۳۴ مورد تغییر کاربری غیرمجاز معادل ۷.۵ هکتار عرصه در استان شناسایی شده است.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، فرهنگ زمانی مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان روز شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به پایش هوشمند اراضی استان به واسطه ظرفیت ماهواره خیام اظهار کرد: ماهواره خیام فرصت شناسایی ساخت و ساز‌های غیرمجاز را در همه شهرستان‌های استان فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه با استفاده از تکنولوژی روز دنیا و شرکت‌های دانش‌بنیان کوچکترین تغییری در حوزه کاربری‌های غیرمجاز پیگیری می‌شود افزود: با بهره‌گیری از ظرفیت ماهواره‌ای خیام اراضی حاصلخیز حفظ و ساخت و ساز‌های غیرمجاز در سطح استان به وضع سابق برمی‌گردد.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در ادامه یادآور شد: در بخش دیگر از اجرای ۵۸۵ مورد اعاده به وضع سابق معادل ۹.۳ هکتار و اعمال تبصره ۲ ماده ۱۰ با دستور مرجع قضایی در استان طی سال گذشته خبر داد و گفت: ۱۷۵ مورد نیز اجرای احکام قلع و قمع در استان اجرا شده است.

وی با تاکید بر اینکه ۲۱۱ مورد شناسایی تغییر کاربری غیرمجاز طی فروردین سال جاری صورت گرفته است تصریح کرد: از این میزان ۳۸ مورد اعمال تبصره ۲ ماده ۱۰ انجام شده است.

زمانی با اشاره به رفع تداخل یک هزار و سه پلاک در استان طی سال ۱۴۰۲ تاکید کرد: ۸۸ درصد پلاک‌های کشاورزی استان از نظر مساحت رفع تداخل شده است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان خاطرنشان کرد: طی امسال نیز در فروردین ماه ۳۰ پلاک رفع تداخل شده به نحوی که این مهم مجدانه در حال پیگیری است.

دیگر خبرها

  • ایران غنی‌ترین بانک ژن ذخایر ژنتیک گندم را دارد
  • شناسایی ۷.۵ هکتار تغییر کاربری اراضی همدان توسط ماهواره خیام
  • انتصاب مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی مازندران
  • افزایش ۵۰۰۰ تنی تولیدات باغی در لرستان
  • جهاد میدانی محققان برای جهش تولید بامشارکت مردمی درسیستان وبلوچستان
  • اجرای طرح جهاد میدانی برای تحقق شعار سال در سیستان و بلوچستان
  • مهم‌ترین وظیفه سپاه صیانت از انقلاب است
  • تولید سالانه سه هزار و 500 تن قارچ خوراکی در آذربایجان‌غربی
  • ۳۲۷ واحد مرغداری در سیستان و بلوچستان در حال ساخت است
  • یک میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری سیستان و بلوچستان