Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-23@22:44:51 GMT

رهاسازی یک بهله جغد در دلیجان

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۹۶۰۹۷

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز اراک؛ سرپرست حفاظت محیط زیست دلیجان گفت: این پرنده از گونه شاه بوف است که از ناحیه پا دچار مصدومیت شده بود و توسط یگان حفاظت شهرستان بعد از تیمار یک هفته ای و بهبودی در زیستگاه سد 15 خرداد دلیجان رها سازی شد.
جدیدی افزود:شاه بوف پرنده‌ ای از خانواده جغدها است که جثه بزرگی دارد و طول آن 66 تا 70 سانتیمتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 این پرنده دارای گوشپرهای مشخص، سینه زرد مایل به قهوه ‌ای با رگه ‌های پهن، چشم های درشت نارنجی رنگ، پشت زرد مایل به قهوه ‌ای با لکه ‌های قهوه‌ ای پررنگ است.
او گفت: دریاچه سد پانزده خرداد با وسعت حدود 13 و نیم کیلومترمربع در فاصله پنج کیلومتری شهر دلیجان واقع شده و پذیرای گونه های مختلفی از این نوع پرندگان است و شمار زیادی از پرندگان کوچنده، تعدادی پرندگان شکاری از قبیل عقاب کورکور، عقاب تالابی، قرقی و دلیجه در آسمان دلیجان رویت شده است.
سرپرست حفاظت محیط زیست دلیجان افزود: پرستوی دریایی، درنای معمولی، فلامینگو، انواع حواصیل (سفید وخاکستری)، کشیم کوچک، باکلان بزرگ، اگرت و مرغابی کله سبز پرندگان دائمی این منطقه هستند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: رهاسازی جغد دلیجان زیستگاه آسیب دیده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۶۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرنده نادر غواص گلوسیاه به طبیعت برگشت

آفتاب‌‌نیوز :

کوروس ربیعی مسوول حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط‌زیست مازندران اظهار کرد: طی دو سه روز گذشته گزارشی درباره زخمی شدن پرنده در محدوده ساحلی شهرستان نوشهر به دست ما رسید که گویا این پرنده با تور‌های صیادی سرگردان برخورد کرد.

وی افزود: باتوجه به این گزارش کارشناسان محیط‌زیست در محل حضور یافتند و باتوجه به آسیب‌دیدگی از ناحیه پا این پرنده را باغ پرندگان انتقال دادند تا نسبت به انجام کار‌های درمانی اقدام شود.

مسوول حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط‌زیست مازندران بیان کرد: بعد از گذشت ۴۸ ساعت و اطمینان از سلامت پرنده این پرنده برای ادامه زندگی به طبیعت برگشت.

ربیعی با اعلام اینکه پرنده غواص گلوسیاه جز پرندگان مهاجر کمیاب محسوب می‌شود، افزود: زمان بازگشت از مهاجرت این گونه معمولا اواخر زمستان است و به‌ندرت زمان مهاجرت به فصل بهار موکول می‌شود.

وی یادآور شد: معمولا هم گونه پرنده غواص گلوسیاه در قسمت جنوبی دریای خزر محدوده حوزه غرب استان و گیلان مشاهده می‌شوند.

مسوول حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط‌زیست مازندران یادآور شد: پرنده کمیاب غواص، گلوسیاه جز گونه‌های حمایت شده است که باتوجه به شیرجه زدن در آب دارای منقار تیزی است به همین خاطر چنین نامی دارد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • میزبانی تالاب قره گُل بوکان از پرندگان مهاجر و بومی
  • (ویدئو) صحبت کردن یک محیط‌بان با خرس قهوه‌ای با لهجه مازنی
  • تقدیر حفاظت محیط زیست اشنویه از دانش آموز حافظ حیات وحش
  • تلف شدن ۴۰ پرنده سبز قبا به دلیل تخلف کندوداران
  • نجات یک بهله دلیجه زخمی با کمک دوستداران محیط زیست
  • پرنده نادر غواص گلوسیاه به طبیعت برگشت
  • فیلم/ تیمار و رهاسازی پرنده نادر غواص گلو سیاه در دریای خزر
  • «پرنده، دیدنی است» به نمایش در می‌آید
  • معرفی ۵ مدل قفس پرنده لوکس
  • گیاهی از خانوادۀ «آناناس» که ممکن است «پرنده و گوسفند» بخورد! (+عکس)