Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@02:33:08 GMT

اعتماد و وحدت مهمترين مولفه امنيت ملي است

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۹۶۱۰۳

اعتماد و وحدت مهمترين مولفه امنيت ملي است

خبرگزاري آريا - همدان- ايرنا- معاون پارلماني رييس جمهوري با بيان اينکه اعتماد و وحدت مهمترين مولفه امنيت ملي است، گفت: کشور به مثابه کشتي است که اگر آسيب ببيند همه از بين مي روند و گرايش حزبي مطرح نيست.

به گزارش ايرنا، حسينعلي اميري روز دوشنبه در آيين بزرگداشت آيت الله شهيد محمد مفتح در تويسرکان بيان کرد: برخي انسان ها به مثابه ريشه اي هستند که از يوغ خاک خارج شده و با رشد و نمو تبديل به يک درخت شده و ثمر مي دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي گفت: اگر انسان بتواند با تقويت روح الهي به روح شيطاني غلبه کند جزو افراد بزرگ خواهد شد و شهيد مفتح يک الگو و اسوه در اين زمينه براي روحانيت و دانشگاهيان است.
اميري ادامه داد: شهيد مفتح در محضر علما و انديشمندان بزرگي به تحصيل علم پرداخت و سپس با عزيمت به قم از علم انديشمندان بزرگي نظير آيت الله بروجردي بهره برد؛ همچنين اين توفيق را داشت که در محضر علامه طباطبايي از اساتيد برجسته فلسفه شاگردي کند.
معاون پارلماني رييس جمهوري يکي از مزيت هاي انسان الهي را آينده نگري دانست و گفت: در حاليکه پيش بيني مي شد انقلاب فرهنگي امام راحل به ثمر مي نشيند اما برخي از حضور در حوزه و دانشگاه غافل بودند.
وي افزود: به طور حتم قرار گرفتن اين 2 پايگاه مهم اجتماعي در کنار هم، سرنوشت انقلاب اسلامي را تغيير مي داد؛ بنابراين شهيد مفتح به عنوان پيشگام اين ديدگاه براي پيشرفت و استيلاي آن تلاش کرد.
اميري اضافه کرد: شهيد مفتح پس از مهاجرت به تهران با وجود داشتن درجه اجتهاد اما در دانشگاه نيز به تحصيل پرداخت و به درجه دکترا نايل شد.
وي عنوان کرد: يکي از ويژگي هاي انسان الهي تشخيص درست جمعيت هدف است و اين شهيد والامقام به درستي جامعه هدف خود را دانشجويان و حوزويان قرار داد.
معاون پارلماني رييس جمهوري ادامه داد: اين شهيد بزرگوار در دانشگاه با انجام فعاليت هاي فرهنگي درصدد جذب دانشجو بود و بعد از تبعيد امام اقدام به آشکار سازي و ترويج انديشه هاي امام و انقلاب اسلامي در مسجد جاويد کرد.
اميري بيان کرد: پس از دستگيري شهيد مفتح مسجد قبا تعطيل شد اما پس از آزادي به علت اعتقاد به هدف و پايبند به آن، مشکلات وي را از رسيدن به هدف باز نداشت و در مسجد قبا به اقامه نماز جماعت و ترويج فرهنگ ديني پرداخت.
معاون پارلماني رييس جمهوري افزود: اين شهيد در استان هاي مختلف به ترويج دين و انديشه هاي امام راحل پرداخت به نحوي که ساواک ورود او را به خوزستان ممنوع کرد ولي وي از هدفش دست برنداشت.
اميري ادامه داد: وحدت شيعه و سني يکي از اقدامات شايسته و بزرگ شهيد مفتح بود و تاکنون کمتر به اين امر مهم پرداخته شده است در حاليکه جهان اسلام به علت داشتن انديشه هاي ناب و نفي افراطي گري وامدار اين قبيل شخصيت ها است.
وي با بيان اينکه کشور در شرايط جنگ تمام عيار اقتصادي و رسانه اي است، تصريح کرد: خروج آمريکا از برجام تاثيراتي در جامعه خواهد گذاشت.
اميري افزود: اين تحريم ها با تحريم هاي قبل از سال 92 متفاوت است چراکه آن زمان ترويج ايران هراسي اصل و محور بود و در جهان القا شده بود که ايرانيان اهل صلح و مصالحه نيستند و چند قطعنامه صادر شده بود.
وي اضافه کرد: با رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب و مديريت رييس جمهوري و تلاش تيم مذاکره کننده، آثار تحريم ظالمانه با يک قطعنامه شوراي امنيت از بين رفت در حاليکه تاکنون سابقه نداشته که کشوري بدون جنگ از زير فصل هفت منشور سازمان ملل خارج شود.
معاون پارلماني رييس جمهور ادامه داد: امروز جامعه جهاني با ايران است و در کشورهاي جهان بي اعتمادي به آمريکا ثابت شده است؛ چراکه برخلاف مقررات بين المللي از توافق بين المللي خارج شد و اين کار آنها موجب شد جامعه جهاني آمريکا را تقبيح کند.
وي بيان کرد: حقانيت و صلح خواهي ايران در دنيا ثابت شده است و آنچه در اين زمان به آن نياز داريم و در جلسات دولت نيز بر آن تاکيد شده ايجاد اشتغال و بهبود معيشت مردم است.
اميري افزود: تلاش دولت بر اين است که آثار تحريم ها را کم کند با اين وجود واقعيت اين است که دولت به کمک مردم براي عبور از اين وضعيت نياز دارد.
وي اظهار داشت: اگر خواسته و ناخواسته از تريبوني صداي تفرقه بلند شود اين خواست دشمن است؛ البته در همدان شاهد وحدت و همدلي مسئولان حول محور امام جمعه و استاندار هستيم
آيت الله شهيد محمد مفتح روحاني شيعي و از حاميان امام خميني (ره) در جريان انقلاب اسلامي ايران بود که در سال 1307 در فامنين ديده به جهان گشود.
وي پس از پيروزي انقلاب عضو شوراي انقلاب شد و سرپرستي دانشکده الهيات دانشگاه تهران را برعهده داشت. وي همچنين عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم و مدتي دبير جامعه روحانيت مبارز تهران بود.
وي در سال 1358به دست گروهک تروريستي فرقان به شهادت رسيد و پيکرش در حرم حضرت معصومه (س) دفن شد. در تقويم جمهوري اسلامي ايران روز شهادت وي در 27 آذر به روز وحدت حوزه و دانشگاه نام گذاري شده است.
7526/2087/2090
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۶۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهبر انقلاب: امنیت شغلی اطمینان کارگر به آینده شغلی خود است (فیلم)



منبع:ایسنا

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: جزئیاتی تازه از زندگی شخصی رهبر انقلاب از زبان سرپرست تیم پزشکی رهبر انقلاب (فیلم) توصیه اخلاقی رهبر انقلاب به فرماندهان نظامی در دیدار روز گذشته (فیلم) روایت رهبر انقلاب درباره رژه ارتش در سال ۵۸ (فیلم)

دیگر خبرها

  • مسجد مهمترین پایگاه انقلاب و مردم/ مسلمانان از انتقام سخت فرزندان امام به وجد آمده‌اند
  • حفاظت از انفال مهمترین رسالت هر جنگلبان است
  • مراسم گرامیداشت شهید منتظر قائم و شهدای مدافع امنیت در یزد
  • باید، حول محور وحدت از آرمان‌های انقلاب دفاع کنیم
  • ۱۵ کشور قدرتمند جهان اسلام بر اساس مولفه های نظامی و اقتصادی
  • تربیت کنشگر حوزه جمیعت در استان مرکزی
  • رهبر انقلاب: امنیت شغلی اطمینان کارگر به آینده شغلی خود است (فیلم)
  • شاهد وحدت قابل توجهی بعد از وعده صادق هستیم
  • در وعده صادق مولفه‌های قدرت رژیم صهیونیستی ازهم فروپاشید
  • روایتی از زندگی نخستین شهید ترور پس از انقلاب