Web Analytics Made Easy - Statcounter

منصوری گفت: اگر فرزند در خانواده احساس "شخصیت" و "امنیت" كند، به سمت آسیب‌هاي اجتماعي نمی‌رود

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از ستاد مبارزه با مواد مخدر، « نصراله منصوری»، آسیب‌ها و بزه‌های اجتماعی را به يكديگر مرتبط دانست و گفت: در بسياري از موارد، وقتی با کسانی که مرتکب بزه شده‌اند، صحبت می‌کنیم اکثراً به این نکته اشاره می‌کنند که در محیط خانواده، بحث و درگیری داشتیم و پدر و مادرمان باهم مشکل داشتند و خانه، تبدیل به میدان جنگ شده بود و ما نيز "احساس امنیت" نمی‌کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين روانشناس تصريح كرد: افرادي كه در چنين محيط‌هاي خانوادگي پرتنشي بزرگ مي‌شوند، معمولاً دچار اختلال روانی و افسردگی می‌شوند و همین بیماری‌ها می‌تواند این افراد را به سمت و سوي آسيب‌هاي اجتماعي از جمله اعتیاد سوق دهد.


اين روانشناس باليني ادامه داد: احساس امنیت از خود امنیت بالاتر است یعنی انسان احساس کند در مأمنی امن قرار دارد، امیرالمؤمنین علی (ع) نيز می‌فرمایند: "آنچه را فرد در کودکی می‌آموزد، مانند نقشی است که روی سنگ حک می‌شود." بنابراین كودكان حالات عصبانیت، نزاع‌ها و هر کار خلاف و ناهنجاری را در حافظه خود نگه می‌دارند.


منصوري ادامه داد: منزلی که در آن انواع اختلاف‌ها و آسیب‌ها از جمله استعمال مواد مخدر توسط والدین در آن انجام شود جای امنی برای فرزند محسوب نمی‌شود؛ چرا كه یکی از عواملی که می‌تواند زمینه‌ساز اعتیاد در فرزندان باشد، اعتیاد پدر و مادر یا هر دو آن‌ها است. بچه‌ها این اعمال را نظاره‌گر هستند و آن‌ها را تکرار می‌کنند. این رفتارها با یکدیگر مرتبط هستند و گاهی ممکن است در اثر استعمال مواد مخدر توسط فرزندان خروجی بدی را به نام "خودکشی" در این خانواده‌ها شاهد باشیم.


وی با بيان اينكه یکی از عوامل اثرگذاری که انسان را به مسئله "نهیلیسم" و "پوچ‌گرایی" می‌رساند، اعتیاد است. گفت: اگر فرد در کنار اعتیاد، افسردگی و اضطراب داشته باشد، مصرف مواد مخدر در فرد افزايش مي‌يابد. وقتی هم كه میزان مصرف مواد به اوج برسد خطر در معرض قرار گرفتن فرد به اقدام خودکشی بیشتر مي‌شود.


اين روانشناس تصریح کرد: اگر بخواهیم جامعه از این آسیب‌ها دور باشد، باید ابتدا بسترسازی مناسب در منزل و در خانواده ایجاد شود و پدر و مادر بفهمند چگونه زندگی می‌کنند و چگونه با فرزندشان رفتار می‌کنند. اگر کار خلافی می‌کنند مثلاً مصرف مواد مخدر دارند، آن را کنار بگذارند و به فرزندانشان، از نظر شخصیتی و تربیتی توجه كنند تا احساس شخصیت و امنیت در او به وجود بيايد.


منصوري با تأکید بر لزوم پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بیان داشت: باید آگاهی مردم را نسبت به عوارض اعتياد افزايش دهيم و با کمک همه مسئولان نهادها و مردم در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد قدم برداریم تا بتوانیم انسانی را از آسيب‌ نجات دهیم.

 

 

 

 

پایان پیام/35

منبع: شبستان

کلیدواژه: ایران مجلس شیراز خراسان جنوبي بیرجند خبرگزاری شبستان هرمزگان تجلیل از پژوهشگران آران و بیدگل پاییز مبارزه با مواد مخدر خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۶۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب قانون پرحاشیه: کودکان زیر ۱۴ سال اجازه ندارند در شبکه‌های اجتماعی فعالیت کنند

رونالد دِسَنتیس، فرماندار جمهوری‌خواه ایالت فلوریدا، با امضای لایحه‌ی HB 3 آن را به قانون تبدیل کرد. HB 3 به والدین نوجوانان کوچک‌تر از ۱۶ سال امکان می‌دهد تا کنترل بیشتری روی دسترسی فرزند خود به شبکه‌های اجتماعی داشته باشند. یکی از بخش‌های بحث‌برانگیز این قانون، الزامی‌شدن سیستم احراز سن برای بسیاری از وب‌سایت‌ها است.

به گزارش زومیت، قانون جدید ایالت فلوریدا از شبکه‌های اجتماعی می‌خواهد جلوِ کودکان کوچک‌تر از ۱۴ سال را برای ساخت حساب کاربری بگیرد و حساب‌های فعلی آن‌ها را حذف کند.

طبق قانون HB 3، نوجوانان ۱۴ و ۱۵ ساله برای ساخت و مدیریت حساب اجتماعی باید اجازه‌ی مستقیم از والدین بگیرند. پلتفرم‌های اجتماعی درصورت درخواست والدین یا خود فرد، موظف‌اند حساب اجتماعی و اطلاعات شخصی او را به‌طور کامل حذف کنند.

شرکت‌هایی که نتوانند به‌طور کامل حساب اجتماعی نوجوانان ۱۴ و ۱۵ ساله را حذف کنند، ممکن است با پرونده‌ی حقوقی در دادگاه مواجه شوند و به‌ازای هر مورد تخلف، ۱۰٬۰۰۰ دلار غرامت برای آن‌ها در نظر گرفته شود. همچنین، «نقض آگاهانه‌ی قانون» ممکن است جریمه‌ی حداکثر ۵۰٬۰۰۰ دلاری به‌ازای هر مورد به‌دنبال داشته باشد.

قانون HB 3 فلوریدا از اکثر وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های معروف می‌خواهد که سن کاربرانشان را احراز کنند؛ موضوعی که نگرانی‌های بزرگی درزمینه‌ی حریم خصوصی به‌همراه دارد. HB 3 از وب‌سایت‌ها می‌خواهد گزینه‌ی «احراز ناشناس سن» را ارائه دهند. منظور از این روش، احراز سن ازطریق پلتفرمی متفرقه است که نتواند پس از پایان فرایند، اطلاعات هویتی فرد را نگه‌داری کند.

سیستم احراز سن که قانون HB 3 اجباری می‌کند، وب‌سایت‌هایی را دربر می‌گیرد که حاوی محتواهای مضر برای خردسالان هستند. طبق گفته‌ی تحلیلگران، این موضوع به‌طور ویژه برای وب‌سایت‌های حاوی محتوای مستهجن محدودیت ایجاد می‌کند.

گروه‌های فعال در صنعت فناوری در زمان تدوین‌ پیش‌نویس لایحه علیه جزئیاتش موضع گرفتند و همچنان با آن مخالف‌اند. برای نمونه، NetChoice پیش از امضای رسمی HB 3 به‌دست فرماندار فلوریدا گفت این قانون عملاً در نقش کارت شناسایی برای کاربران اینترنت عمل می‌کند و باعث می‌شود تمامی ساکنان فلوریدا صرف‌نظر از سنشان، برای استفاده از خدمات آنلاین به احراز هویت مجبور شوند. قانون یادشده از ۱ ژانویه‌ی ۲۰۲۵ (۱۲ دی ۱۴۰۳) رسماً به اجرا گذاشته می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مدام احساس خستگی می‌کنید؟ احتمالا با کمبود این ویتامین روبه‌رو هستید
  • دستگیری ۴۵ مجرم با اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی در نوروز
  • اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی نوروزی در شهرستان تویسرکان
  • فیلیپه نیستروم؛ ماجرای گدایی و اعتیاد قهرمان دوچرخه‌سواری جهان
  • ماجرای گدایی و اعتیاد قهرمان دوچرخه‌سواری جهان
  • ریشه بیشتر آسیب‌های اجتماعی در استان اعتیاد و مشکلات معیشتی است
  • تصویب قانون پرحاشیه: کودکان زیر ۱۴ سال اجازه ندارند در شبکه‌های اجتماعی فعالیت کنند
  • ممنوعیت استفاده از شبکه‌های مجازی حتی با اجازه والدین!
  • این روش‌های وایرال شده لاغرتان نمی‌کند، مریض‌تان می‌کند!
  • دهکده المپیک پاریس میزبان مهدکودک برای فرزندان ورزشکاران