Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-25@22:45:16 GMT

بدهی دولت به بانک مرکزی افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۹۶۳۶۷

بدهی دولت به بانک مرکزی افزایش یافت

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، بانک مرکزی ایران تازه‌ترین گزارش آماری بخش پولی و بانکی ایران را منتشر کرده است که بر اساس این گزارش، حجم نقدینگی کشور تا مهرماه سال جاری به ۱۶۹۳ هزار میلیارد تومان رسیده که نسبت به نقدینگی در اسفندماه سال گذشته ۱۰.۷ درصد افزایش یافته است.

حجم نقدینگی کشور تا اسفندماه سال گذشته ۱۵۲۹ هزار میلیارد تومان بوده که تا مهرماه امسال ۱۶۴ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش نقدینگی در مهر امسال نسبت به نخستین ماه از پاییز سال گذشته که ۱۴۰۳ هزار میلیارد تومان بوده، ۲۰.۷ درصد افزایش پیدا کرده است.

نقدینگی کشور از دو بخش پول و شبه پول تشکیل می‌شود که میزان پول تا مهر سال جاری، ۲۴۲ هزار میلیارد تومان و رقم شبه پول ۱۴۵۱ هزار میلیارد تومان است.

بر اساس این گزارش حجم پول و شبه پول در مهرماه سال گذشته ۱۶۳ و ۱۲۳۹ هزار میلیارد تومان بوده است که آمار جدید بانک مرکزی حاکی از افزایش ۴۷.۷ و ۱۷.۲ درصدی حجم پول و شبه پول در مهرماه سال جاری نسبت به سال گذشته است.

همچنین میزان دارایی‌های خارجی بانک مرکزی در مهرماه سال جاری به حدود ۴۵۲ هزار میلیارد تومان رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۶ درصد افزایش نشان می‌دهد و از سوی دیگر بدهی بخش دولتی به بانک مرکزی تا مهرماه امسال نیز ۶۶ هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۶.۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

از مجموع ۶۶ هزار میلیارد تومان بدهی بخش دولتی به بانک مرکزی ۳۹ هزار میلیارد تومان سهم دولت و ۲۷ هزار میلیارد تومان سهم شرکت‌ها و موسسات دولتی است که بر این اساس بدهی دولت با افزایش ۳.۴ درصدی و شرکت‌ها و موسسات دولتی با افزایش ۱۰.۶ درصدی نسبت به مهرماه سال گذشته همراه بوده است.

این گزارش حاکی از رشد ۲۹ درصدی بدهی‌های ارزی بانک مرکزی در مهرماه سال جاری نسبت به مهرماه سال گذشته است که بنا بر اعلام بانک مرکزی این بدهی در سال جاری به ۲۲۲ هزار میلیارد تومان رسیده است.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: نقدينگي بدهی دولت به بانک مرکزی بانك مركزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۶۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف برداشت از حساب های بانکی چقدر شد؟

به گزارش جام جم آنلاین، بانک مرکزی ۲۷ اسفندماه سال ۱۴۰۲ مصوب کرد تا سقف برداشت از حساب‌های مشتریان حقیقی بانک‌ها بصورت غیر حضوری روزانه از ۱۰۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان و ماهانه به ده میلیارد ریال افزایش یابد. 

بانک‌ها و‌موسسات اعتباری یک ماه برای فراهم کردن مقدمات اجرایی فرصت داشتند و بانک مرکزی تاکید کرده بود تا پایان فروردین ماه زمان برای این مهم تعیین شده است.

اطلاعات جدید دریافتی خبرنگار تسنیم از بانک مرکزی نشان میدهد، بخشنامه اجرایی افزایش سقف برداشت از حساب مشتریان حقیقی بانک‌ها به مدیران بانک‌ها ابلاغ شده و این بخشنامه هم اکنون اجرایی شده است.

برهمین اساس، مبلغ برداشت از طریق غیرحضوری از کلیه حساب‌های غیرتجاری متعلق به مشتریان حقیقی بانک‌ها تا ۲۰۰ میلیون تومان به صورت روزانه و ده میلیارد ریال بصورت ماهانه افزایش یافته است.

دیگر خبرها

  • تامین همه نیازهای ارزی توسط بانک مرکزی
  • بدهی کلان استقلال به بانک پرسپولیسی!
  • بدهی کلان استقلال به بانک سهام‌دار پرسپولیس!
  • وزارت ارتباطات به زودی از ماهواره‌های جدید رونمایی می‌کند/ گردشگری در ایران رشد کرده است/ بدهی های ایران به بانک توسعه اسلامی صفر شد
  • خاندوزی: تمام بدهی های کشور به بانک توسعه اسلامی را تسویه کردیم
  • خاندوزی: یکی از اولویت‌های ما حل موانع پرداخت بدهی‌های کشور است
  • سقف تراکنش غیرحضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت
  • سقف تراکنش غیر حضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت
  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱/ تامین ارز کالا‌های اساسی و دارو در ۳۴ روز گذشته از مرز ۶۳۶ میلیون دلار گذشت
  • سقف برداشت از حساب های بانکی چقدر شد؟