Web Analytics Made Easy - Statcounter

اربابی با بیان اینکه ۳ موسسه غیرقانونی با عناوین خدمات بیمه ای در خراسان جنوبی شناسایی شده است، گفت: مردم اگر پیامک هایی در فضای مجازی در خصوص تامین هزینه های درمانی دریافت کردند از قانونی بودن آن اطمینان پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «علی اربابی» امروز (دوشنبه 26 آذر) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: سازمان بیمه سلامت یک سازمان تخصصی است و خدمات بیمه درمان را برای مردم پوشش می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی در ادامه گفت: تلاش سازمان بیمه سلامت در سال های متوالی این بوده تا آحاد مردم بتوانند به نوعی از خدمات پوشش بیمه ای استفاده کنند.

 

وی با بیان اینکه صندوق های مختلفی در بیمه سلامت بر اساس قانون طراحی شده است، افزود: هر یک از اقشار مختلف مردم با نوع متفاوت کاری عضو یکی از این صندوق ها هستند و تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

 

اربابی با اشاره به اینکه بیمه سلامت یک سازمان اجتماعی است، ادامه داد: همه مردم می توانند با این در ارتباط باشند و مسئولین به این نتیجه رسیدند که می شود با هم اندیشی و مشارکت طلبی مردم مشکلات سازمان بیمه سلامت را طرح کرد و از همه پتانسیل افکار و خلاقیتی که در جامعه وجود دارد در جهت رفع این مشکلات استفاده کرد.

 

برگزاری نخستین هم اندیشی بیمه سلامت

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی در ادامه گفت: به همین منظور با ابلاغیه ریاست سازمان نخستین رویداد هم اندیشی طراحی شد و رویکرد آن مشارکت طلبی مردم به خصوص نخبگان و دانشگاهیان در جهت بهبود مشکلات بیمه سلامت است.

 

اربابی با توجه به اینکه احصای مشکلات واحدهای تخصصی بیمه سلامت کشور آغاز شد، افزود: این مسائل در 6 محور مورد تصویب قرار گرفت که شامل بحث های پوسش بیمه ای، قوانین بیمه، نظارت بر بیمه سلامت، آموزش و پیشگیری ارتقای سلامت، منابع و مصارف و سرمایه انسانی و کاربرد فناوری اطلاعات در نظام بیمه سلامت است.

 

وی در ادامه بیان کرد: حل مشکلات در راستای این 6 محور می تواند منافعی برای کشور و مردم داشته باشد و این محورها تبدیل به مسائلی شد که در 20 مسئله شفاف به جامعه عرضه شده است.

 

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی اظهار داشت: مردم از 15 آذر تا 15 دی ماه می توانند با مراجعه به سایت بیمه سلامت می توانند راهکارها و پیشنهادات خود را ارائه بدهند و در این مسابقه شرکت کنند و مخاطبین این رویداد تمامی مردم علی الخصوص اساتید پزشکان و دانشجویان هستند.

 

اربابی در ادامه افزود: از مردم استان و اندیشه مندان تقاضا داریم در این رویداد شرکت کنند و در جهت بهبود وضعیت موجود بیمه سلامت کمک کنند تا بتوانیم تغییراتی در جهت ارتقای آن داشته باشیم.

 

برگزاری کنفرانس ملی بیمه سلامت 30 بهمن ماه در کشور

وی با اشاره به سامانه شبانه روزی ارتباط مردمی 1666 گفت: در هر محوری مردم می توانند موضوعات خود را مطرح کنند و این سامانه در خراسان جنوبی فعال است و کارشناسان در ساعات اداری پاسخگو هستند و من نیز دوشنبه از 10 تا 11 یک هفته در میان پاسخگوی مستقیم سوالات مردم هستم.

 

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی به کنفرانس ملی بیمه سلامت اشاره کرد و افزود: این کنفرانس 30 بهمن و اول اسفند تحت عنوان پوشش همگانی و مدیریت منابع مالی برگزار خواهد شد و مهلت دریافت مقاله تا اول بهمن ماه است.

 

کلاهبرداری از مردم با عناوین مختلف بیمه ای در استان

اربابی با تاکید بر اینکه از برخی مردم استان با عناوین خدمات بیمه‌ای کلاهبرداری شده است، گفت: مردم فکر می کنند این موسسات تحت نظارت بیمه سلامت هستند اما این موسسات هیچ تاییدیه از بیمه سلامت اخذ نکرده اند.

 

وی در ادامه گفت: سه موسسه تاکنون در این راستا شناسایی کردیم که به مراجع قضایی استان معرفی شده اند و پرونده آن‌ها در حال پیگیری است.

 

اربابی با اشاره به اینکه برخی افراد نیز از بیماران خاص کلاهبرداری کرده اند، ادامه داد: برخی از بیماران دفترچه بیمه خود را در اختیار این افراد قرار می دهند و سهمیه داروی آن ها را دریافت می کنند و این بیماران از داروهای خود بی نصیب می مانند.

 

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی از مردم درخواست کرد: دفترچه های بیمه خود را به هیچ عنوان در اختیار دیگران قرار ندهید و اگر پیامک هایی در فضای مجازی در خصوص تامین هزینه های درمانی دریافت کردند به مراجع قضایی مراجعه کنند تا از قانونی بودن آن اطمینان پیدا کنند.

 

 

 

 

پایان پیام/573

منبع: شبستان

کلیدواژه: هرمزگان خبرگزاری شبستان ایران اردبیل شیراز خشکسالی زاینده رود احیای رودخانه زاینده رود رودخانه زاینده رود زاینده رود بیرجند خراسان جنوبي بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۶۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه رایگان دهک‌های یک تا پنج جامعه ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مهدی ناصحی افزود: همه افرادی که در سال گذشته در دهک یک تا ۵ جامعه بیمه رایگان شدند، همچنان از بیمه رایگان سلامت بهره‌مند خواهند بود. اعتبار بیمه نامه آنها به صورت خودکار و الکترونیک تمدید شده است.

وی ادامه داد: دهک‌های ۶ تا ۹ در سال جاری از تخفیف در پرداخت حق بیمه برخوردارند که در دهک ۶، ۲۰ درصد حق بیمه، در دهک ۷، ۳۰ درصد حق بیمه، در دهک ۸، ۴۰ درصد حق بیمه و در دهک ۹، ۵۰ درصد حق بیمه پرداخت می‌کنند.

ناصحی با بیان اینکه افراد برای تمدید اعتبار بیمه سلامت نیازی به مراجعه حضوری ندارند، گفت: بیمه شدگان با مراجعه به سامانه شهروندی بیمه سلامت به نشانی bimesalamatiranian.ir می‌توانند از جزئیات بیمه همگانی خود مطلع شوند.

وی ادامه داد: هزینه حق بیمه افراد در کشور بسیار پایین است و افراد فاقد بیمه یا از طریق این سامانه اقدام کنند و یا به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.

کد خبر 6097217 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در استان یزد
  • قصه زندگی با بودنش آغاز می‌شود + فیلم
  • ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • بیمه رایگان دهک‌های یک تا پنج ادامه دارد
  • بیمه رایگان دهک‌های یک تا پنج جامعه ادامه دارد
  • درمان رایگان کودک مشروط بر داشتن بیمه پایه
  • درمان رایگان کودک با داشتن بیمه پایه
  • حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • بیمه ها تعرفه خدمات آزمایشگاهی را به درستی پوشش نمی دهند
  • بیمه ها تعرفه تعرفه خدمات آزمایشگاهی را به درستی پوشش نمی دهند