Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-19@13:40:09 GMT

وزیر علوم: قصد تعطیلی مراکز علمی کاربردی را نداریم

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۹۶۶۹۹

وزیر علوم: قصد تعطیلی مراکز علمی کاربردی را نداریم

وزیر علوم با بیان این‌که در صورتی که واحد‌های علمی کاربردی استاندارد‌های ابلاغی وزارت علوم را رعایت کنند تعطیل نخواهند شد، تکید کرد: وزارت علوم از واحد‌هایی که این استاندارد‌ها را رعایت کنند با جدیت حمایت می‌کند.     به گزارش ایسنا، منصور غلامی، در خصوص آخرین تصمیم وزارت علوم برای تجمیع واحد‌های دانشگاه علمی کاربردی به دنبال اجرای برنامه ساماندهی و تجمیع مراکز آموزش عالی کشور گفت: در حال حاضر تمامی واحد‌های علمی کاربردی وابسته به دستگاه‌های دولتی تجمیع شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نتیجه محوریت فعالیت‌های علمی کاربردی با واحد‌های وابسته به بخش خصوصی است.

وی در ادامه تصریح کرد: واحد‌های علمی کاربردی وابسته به بخش خصوصی از سوی وزارت علوم حمایت می‌شوند و کسی قصد تعطیلی این واحد‌ها را ندارد، اما اگر این واحد‌ها نتوانند شرایط استاندارد لازم را فراهم کنند، تعطیل خواهند شد.

وزیر علوم در خصوص استاندارد‌های مربوط به واحد‌های علمی کاربردی بخش خصوصی گفت: فضای فیزیکی لازم، اعضای هیات علمی ارزیابی شده و رعایت قوانین و مقررات لازم و ابلاغی از سوی وزارت علوم از جمله استاندارد‌هایی هستند که واحد‌های علمی - کاربردی باید این موارد را رعایت کنند. در این صورت از حمایت جدی این وزارتخانه بهره‌مند می‌شود.

غلامی خاطرنشان کرد: در حال حاضر واحد‌های علمی کاربردی به شکل بسیار خوبی سازمان‌دهی شده‌اند، حتی اساسنامه این واحد‌ها تنظیم شده و قریب به اتفاق این واحد‌ها اساسنامه را پذیرفته‌اند و در چارچوب آن فعالیت می‌کنند. حاصل این اتفاق این است که وزارت علوم بعد از فارغ التحصیلی دانشجویان این دانشگاه، با اطمینان کامل مدرک آن‌ها را تایید کرده و به هر جایی که لازم باشد معرفی می‌کند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: علمی کاربردی وزارت علوم منصور غلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۶۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت نام وام شهریه دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی از اول اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ عباسی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: دانشجویان متقاضی برای ثبت نام وام شهریه دانشجویی تا ۳۱ اردیبهشت می‌توانند درخواست خود را در سامانه پکپارچه صندوق رفاه دانشجویان به نشانی refah.swf.ir ثبت کنند. به گفته وی، مبلغ وام شهریه به ازای هر نیم سال تحصیلی ۳ میلیون تومان است.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح های مختلف وزارت علوم برای افزایش شرکت های دانش بنیان
  • حمایت وزارت علوم از توسعه مراکز تخصصی هوش مصنوعی + فیلم
  • دانشگاه علوم و تحقیقات دارای ظرفیت توسعه ملی دانش رباتیک است
  • واحد علوم و تحقیقات دارای ظرفیت توسعه ملی دانش رباتیک است
  • افتتاح پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سمنان با حضور وزیر بهداشت
  • معاون وزیر علوم: افزایش تقلب در کنکور ناشی از توسعه فناوری است
  • مرحله غیرمتمرکز بیست و نهمین المپیاد علمی دانشجویی کشور ۳۱ فروردین ماه برگزار می‌شود
  • زمان نام‌نویسی وام شهریه دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد
  • زمان ثبت نام وام شهریه دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد
  • آغاز ثبت نام وام شهریه دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی از اول اردیبهشت