Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@03:36:17 GMT

بوستان هزار هکتاری در قم احداث می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۹۶۸۱۲

بوستان هزار هکتاری در قم احداث می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سید مجتبی سبحانی ثابت پیش از ظهر دوشنبه در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم با ارائه توضیحاتی در خصوص لایحه اخذ مجوز واگذاری عرصه بین اراضی هزار هکتاری پارک کوهستان و منطقه پردیسان اظهار داشت: دولت برای واگذاری این زمین به شهرداری قم در راستای احداث کمربند سبز شهری موافقت کرده است که شورای اسلامی شهر نیز برای اجرایی شدن آن می‌بایست این لایحه را به تصویب برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم با اشاره به شرایط آب و هوایی قم عنوان کرد: شهر قم آب و هوای گرم و خشکی دارد که به همین دلیل نیازمند گسترش فضای سبز در سطح شهر هستیم.

معاون خدمات شهری شهرداری قم نیز در این جلسه اظهار داشت: طرح احداث بوستان هزار هکتاری عرصه بین اراضی پارک کوهستان و اراضی پردیسان، یک پروژه مهم شهری به شمار می‌رود و شامل قسمت‌های مختلفی از جمله فضای سبز، کاربری فرهنگی و تفریحی می‌باشد.

احداث باغ گیاه‌شناسی در قم

سید امیر سامع ادامه داد: طراحی احداث باغ گیاه‌شناسی در شهر قم به اتمام رسیده و به دنبال فراهم آوردن مقدمات اجرایی آن هستیم.

وی گفت: طرح‌های ایجاد فضای سبز و تفریحی در حد فاصل بین میدان مفید تا منطقه پردیسان در مرحله اجر است و امیدواریم با احداث این پروژه‌ها سرانه فضای سبز در قم افزایش یابد.

عبدالله جلالی، رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز با مهم خواندن لایحه اخذ مجوز طرح بوستان ۱۰۰۰ هکتاری عرصه بین اراضی پارک کوهستان و پردیسان افزود: شهرداری قم باید از این گونه ظرفیت‌ها در سطح شهر قم استفاده کند که هم اکنون شاهد ایجاد لکه‌های سبز این بوستان در این منطقه هستیم.

اعضای شورای اسلامی شهر قم به اتفاق آرا لایحه اخذ مجوز واگذاری عرصه بین اراضی هزار هکتاری پارک کوهستان و پردیسان را به تصویب رساندند.

کد خبر 4487683

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر قم عبدالله جلالی فضای سبز قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۶۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خداحافظی با پیاده‌رو‌های خاکی در منطقه پردیسان قم

علیرضا مظفری،مدیر منطقه هشت شهرداری قم با اشاره به اقدامات منطقه هشت در سال گذشته اظهار کرد: سال ۱۴۰۲ حدود ۱۶۰ میلیارد تومان بودجه عمرانی بود که تا حدود ۱۵۰ میلیارد تومان از این میزان محقق و ازنظر پیشرفت فیزیکی ۹۳ درصد پروژه‌ها انجام شده است. 

وی با بیان اینکه برای سال ۱۴۰۳ بالغ‌بر ۲۸۰ میلیارد تومان بودجه عمرانی در نظر گرفته شده است خاطرنشان کرد: ۸۰ میلیارد تومان از این مبلغ صرف نهضت پیاده‌روسازی می‌شود.

مدیر منطقه هشت شهرداری قم ابراز کرد: در شش ماه نخست امسال، حداقل ۹۰ تا ۹۵ درصد پردیسان را از پیاده‌رو‌های خاکی به سیمان برسانیم و از سال‌های آینده نیز به سنگفرش و موزاییک فرش تبدیل کنیم.

وی با تأکید بر اینکه پیاده‌رو‌های خاکی در منطقه پردیسان یکی از معضلات شهروندان در سال‌های اخیر بوده است، اضافه کرد: این مشکل به دلیل کامل اجرا نشدن تعهدات تعاونی‌های مسکن فعال در این منطقه رخ‌داده است.

 مظفری مطرح کرد: شهرداری قم در سال‌های اخیر تلاش کرده است تا با چشم‌پوشی از انجام نشدن تعهدات از سوی دیگران با اصلاح این پیاده‌روها، شرایط تردد برای شهروندان پردیسان را بهبود ببخشد.

بوستان‌های جنگلی تجهیز می‌شوند

وی یکی دیگر از اقدامات برنامه‌ریزی‌شده برای سال ۱۴۰۲ در پردیسان را تجهیز بوستان‌های جنگلی در این منطقه دانست و گفت: چند مجموعه باغ و فضای سبز جنگلی در منطقه هشت قرار دارد که برنامه‌ریزی‌شده تا به بوستان شهری با قابلیت استفاده مردم تبدیل شود. 

مدیر منطقه هشت شهرداری قم تصریح کرد: این فضای سبز جنگلی، معبر، آب و برق و امکانات ندارد که در سال جدید این اقدامات اجرایی خواهد شد و فضای سبز جنگلی به فضای سبز شهری مورد استفاده مردم تبدیل می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت یادمان شهید گمنام در بوستان فدک
  • رفع تصرف ۳۰۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی کرمانشاه
  • احداث کانال انتقال آب کشاورزی در سوادکوه‌شمالی
  • آغاز عملیات عمرانی یادمان شهید گمنام در بوستان فدک
  • اشتغالزایی حاصل اجرای طرح ۱۱۰۴ هکتاری در گتوند
  • اشتغالزایی حاصل اجرای طرح ۱۱۰۴ هکتاری شهید باغبانی در گتوند
  • خداحافظی با پیاده‌رو‌های خاکی در منطقه پردیسان قم
  • متقاضیان احداث باغ در اراضی شیب‌دار گلستان از نهال رایگان بهره‌مند می‌شوند
  • متقاضیان احداث باغ در اراضی شیبدار گلستان از نهال رایگان بهره‌مند می‌شوند
  • امیدها برای آبگیری سد‌های قشلاق و کبوترلانه