Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-19@13:23:56 GMT

شیوع برخی سرطان ها نگران کننده است

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۹۶۸۵۰

شیوع برخی سرطان ها نگران کننده است

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ آذر صفائی نیا روز دوشنبه در کارگاه آموزشی پیشگیری از سرطان های شایع در استان کهگیلویه و بویراحمد آماری در این زمینه ارائه نکرد اما از بانوان گلایه کرد با اینکه غربالگری سلامت به صورت رایگان در مراکز بهداشت کشور و استان انجام می شود اما بانوان نسبت به سلامت خود بی توجه بوده و از این فرصت استفاده نمی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مراکز بهداشت بدون دریافت حق الزحمه به همه گروه های سنی مشاوره می دهند و تا زنان به این مراکز مراجعه نکنند نه خانواده و نه جامعه سالمی نخواهیم داشت.

صفائی نیا تاکید کرد: بانوان مشاور مدیران کل باید سفرهای شهرستانی داشته باشند و مشکلات و مسائل زنان روستا و عشایری را در حوزه فعالیت خود احصا کنند .

وی با بیان اینکه یکی از دلایل شیوع بیماری ها عدم آگاهی زنان و دختران نسبت به مسائل بهداشتی و سلامت است گفت: مشاوران دستگاه ها باید دختران تحصیلکرده بیکار را برای ایجاد سمن ها حمایت کرده و از ظرفیت آنها برای آگاهی بخشی به جامعه استفاده کنند.

در ادامه این کارگاه مشاور امور بانوان دانشگاه علوم پزشکی استان گفت:در گذشته سرطانهای شایع زنان سرطان سینه، سرطان دهانه رحم و سرطان کولن بود که در سالهای اخیر سرطان تیروئید در جایگاه دوم قرار گرفته است.

دکتر فاطمه بازرگانی پور با بیان اینکه 40 درصد سرطان ها قابل درمان و پیشگیری هستند گفت:پس از 20 سالگی زنان و دختران مجرد و متاهل در معرض سرطان سینه هستند و تشخیص به موقع می تواند به پیشگیری و درمان بیماری کمک کند.

وی یادآوری کرد: بعد از 40 سالگی ماموگرافی برای بانوان الزامی است و هر نوع توده ای باید جدی گرفته شود زیرا گاهی توده های خوش خیم نیز بدخیم می شود.

بازرگانی پور گفت: خوردن قرص های ضد بارداری در طولانی مدت می تواند باعث سرطان سینه شود که بانوان بدون آگاهی از عوارض از این قرصها استفاده می کنند.

وی تاکید کرد: ماماها و مشاوران و پزشکان خانواده می توانند در مراکز بهداشت به خوبی مسائل بهداشتی و پیشگیرانه را آموزش دهند و باید تفکر «فقط پزشکان متخصص می توانند و می دانند » اصلاح شود.

وی درباره سرطان دهانه رحم نیز گفت: ابتلا به آن در یک بازه زمانی 10 ساله اتفاق می افتد که توجه به اصول بهداشتی می تواند در پیشگیری از آن موثر باشد .

وی تاکید کرد: ویتامین دی در پیشگیری از سرطان ها مهم است و همه زنان بالاتر 30 سال باید به صورت منظم و با تجویز پزشکان خانواده مصرف کنند.

بازرگانی پور یکی از مشکلات بانوان را کمبود پزشک جراحی عمومی زن عنوان کرد و گفت: این موضوعی کشوری است و زنان کمتر به سمت این رشته تحصیلی می روند.

وی گفت: در حال حاضر درشهر یاسوج سه سونولوژیست خانم فعالیت دارند و ساخت فضای فیزیکی زایشگاه نیز به اتمام رسیده و در آینده نزدیک تجهیز و افتتاح می شود.

این کارگاه به منظور آشنایی زنان با برخی سرطان ها در میان بانوان برگزار شد و کارشناسان نسبت به شیوع سرطانها در استان ابراز نگرانی کردند با این حال از ارائه هرگونه آمار نرخ شیوع بیماریها خودداری کردند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان کهگیلویه و بویراحمد دانشگاه علوم پزشکی استان درمان سرطان سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۶۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواداران نگران نباشند؛ مالک جدید پرسپولیس از استقلال پولدارتر است

به گزارش همشهری آنلاین، بعد از اعتراض هواداران پرسپولیس به واگذاری این تیم به کنسرسیوم بانکی، پیمان حدادی عضو هیئت مدیره سرخ‌ها با انتشار مطلبی در صفحه شخصی به هواداران پرسپولیس اطمینان داد که این کنسرسیوم بانکی مشکلی برای هزینه کردن در فوتبال ندارد تا به این ترتیب هواداران معترض را آرام کند.

کد خبر 845144 منبع: خبرورزشی برچسب‌ها ویژه ورزشی باشگاه پرسپولیس

دیگر خبرها

  • اجرایی شدن طرح همساز برای نوهمسران
  • بیمه زنان خانه‌دار برای نخستین بار در دولت سیزدهم عملیاتی شد
  • تخصیص اعتبارات دولتی برای راه اندازی بازارچه خاص بانوان
  • بازارچه خاص بانوان در سمنان احداث می‌شود
  • تصویب اعتبار برای راه اندازی بازارچه‌ محصولات خانگی بانوان
  • اردوی تفریحی جامعه هدف بهزیستی ( زنان سرپرست خانوار) بهزیستی شاهین دژ
  • تشکیل مجلس مشورتی بانوان، فرصتی برای مشارکت گسترده‌تر زنان در جامعه
  • سردار حاجی زاده: ۱۰۰٪ درصد می‌زنیم، نگران نباشید
  • حمایت از بازارچه‌های صنایع دستی تولید بانوان
  • هواداران نگران نباشند؛ مالک جدید پرسپولیس از استقلال پولدارتر است