Web Analytics Made Easy - Statcounter

الجزیره-ایرنا- رسانه های عربی و جهانی روز گذشته از دیدار «عمر البشیر » رئیس جمهوری سودان از دمشق خبر داده و آن را دارای معانی و مفاهیم زیادی در شرایط کنونی دانستند و البته این خبر بازتاب گسترده ای در رسانه های سودانی داشت.

به گزارش ایرنا، بیشتر روزنامه های سودانی امروز دوشنبه خبرها و گزارش هایی در خصوص این دیدار منتشر کرده و آن را دیداری ناگهانی و محرمانه و در عین حال بسیار مهم توصیف کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تارنمای «سودان تریبون» در این خصوص نوشت، عمر البشیر یکشنبه شب به دیدار ناگهانی و کوتاه مدت خود از دمشق پایان داد، «بشار الاسد» رئیس جمهوری سوریه برای استقبال از او به فرودگاه رفت و البشیر طی این دیدار، مذاکراتی با همتای سوری خود داشت .
سودان تریبون افزود، البشیر نخستین رئیس جمهوری یک کشور عربی است که از سال 2011 از دمشق دیدار می کند و او به وسیله یک هواپیمای روسی و به صورت کاملا محرمانه به سوریه رفت.
تارنمای «السودان الیوم » نیز نوشت، البشیر در اقدامی غیر منتظره و ناگهانی از دمشق دیدار کرد و در دمشق در دیدار با همتای خود بر اهمیت همبستگی ملی و اشتباه بودن شرط بندی بر روابط با آمریکا تاکید کرد.
السودان الیوم افزود، البشیر در حالی به دمشق رفت که به یقین رسیده بود که سوریه بر توطئه های هفت ساله پیروز شده است و اکنون با قدرت به مسیر خود ادامه می دهد و شاید البشیر به این نتیجه رسیده است، محور مقاومت همه توطئه ها را خنثی کرده است و همچنین این پاسخی به مسئولان دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی بود که چند پیش گفته بودند ممکن است نتانیاهو به زودی از سودان دیدار کند و شاید البشیر با این دیدار می خواست پاسخی به «ادریس دیبی » رئیس جمهوری چاد به دلیل دیدار از فلسطین اشغالی بدهد.
این تارنمای سودانی افزود، شاید البشیر حامل پیام هایی از همتایان عرب خود برای بشار الاسد بود زیرا طی سال های گذشته سودان روابط خود را با سوریه قطع نکرده بود و از سوی دیگر سوریه در حال حل و فصل امور در داخل و جمع کردن همه فرزندانش است و در نتیجه رهبران کشورهای عربی به این نتیجه رسیده اند که تاخیر در برقراری رابطه با سوریه به ضررشان تمام می شود و بسیاری از آن ها که میلیاردها دلار برای ویرانی سوریه هزینه کرده اند، اکنون به یقین رسیده اند که همه تلاش های آن ها نقش بر آب شده است.
السودان الیوم در تحلیلی دیگر در این خصوص به نقل از «محمد خیر العکام» استاد حقوق بین الملل و کارشناس سیاسی نوشت، دیدار رئیس جمهوری سودان از سوریه حاوی پیام های آشکاری بود ، یکی از پیام ها این بود که این کشورهای عربی هستند که در پی برقراری رابطه با سوریه هستند و در این خصوص ابراز تمایل می کنند .
وی افزود، شاید سودان با این اقدام می خواست به کشورهای عربی دیگر مانند مصر و عربستان پیام هایی بفرستد و بعید نیست او حامل پیام هایی از سوی رهبران برخی کشورهای عربی برای بشار اسد بوده باشد.
العکام همچنین گفت، سوریه در آغاز بحران گفته بود کشورهای عربی که سوریه را تحریم کرده اند، خود برای برقراری روابط با سوریه پا پیش می گذارند و این دیدار، آغاز ماجرا است.این نخستین دیدار رئیس جمهوری یک کشور عربی از سوریه از سال 2011 است ، کشورهای عربی کم کم به این نتیجه رسیده اند بدون سوریه نمی توانند کار عربی مشترکی انجام دهند.
روزنامه المصادر سودان نیز نوشت، البشیر با دیدار ناگهانی از سوریه، صحنه صف بندی های جهانی را به هم ریخت.
این روزنامه به نقل از البشیر نوشت، تضعیف سوریه باعث ضعیف شدن عرب ها می شود، سوریه باید به زودی شرایط کنونی را پشت سر بگذارد و در سریعترین زمان ممکن نقش خود را در منطقه بازیابد.
روزنامه الجریده سودان نیز در این خصوص نوشت، عمر البشیر رئیس جمهوری سودان به دیدار یک روزه خود از جمهوری عربی سوریه پایان داد .«اسامه فیصل» وزیر مشاور در امور خارجه در خصوص این دیدار گفت، البشیر با بشار اسد دیدار کرد و دو طرف در این خصوص توافق نظر داشتند که بحران در کشورهای عربی نیازمند نگرشی جدید است و باید به حاکمیت کشورها احترام گذاشت و از دخالت در آن خودداری کرد.
خبرگزاری رسمی سودان( سونا ) نیز در این خصوص نوشت، البشیر در دیدار از سوریه جلسه ای خصوصی با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه داشت وهمچنین دو طرف با حضور هیات های دو کشور مذاکرات گسترده ای نیز با هم داشتند.
سونا افزود، روسای جمهوری دو کشور تصریح کردند که با توجه به تحولات منطقه به ویژه در کشورهای عربی، باید از همه امکانات خود برای خدمت به مسائل عربی و مقابله با طرح هایی که بر خلاف منافع کشورها و مردم منطقه است، استفاده کرد.
سونا در ادامه افزود، البشیر گفت، تضعیف سوریه به معنای تضعیف عرب ها است و سودان بسیار علاقه مند به حفظ ثبات، امنیت و یکپارچگی ارضی سوریه است و کشورش تلاش می کند سوریه به آغوش کشورهای عربی باز گردد.
خاورم **2041**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي عمر البشير سوريه ديدار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۶۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه که در جریان حمله موشکی - تروریستی رژیم صهیونیستی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق به شدت مجروح شد و برای تکمیل روند درمان به تهران منتقل گردیده، عیادت کرد.

وی در این عیادت که با حضور کادر پزشکی مسؤول درمان ایشان انجام شد، ضمن احوال‌پرسی از دیپلمات سوری، در جریان آخرین پیشرفت‌ها در وضعیت پزشکی و درمانی او قرار گرفت و برای ایشان از درگاه خدای سبحان شفای عاجل مسألت نمود.

لازم به ذکر است امیرعبداللهیان پس از حمله موشکی رژیم صهیونیستی اسرائیل به سفارت ایران در دمشق ضمن سفر به سوریه، در حاشیه برنامه‌ها، با حضور در بیمارستان مرکزی دمشق، به همراه فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه از این دیپلمات عیادت کرد.

کد خبر 6095122

دیگر خبرها

  • رهبر شیعیان کشور مالی با رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کرد
  • 8 زخمی در حمله جدید اسرائیل به سوریه
  • حمله رژیم صهیونیستی به اطراف دمشق هشت زخمی برجای گذاشت
  • حمله هوایی دشمن صهیونیستی به حومه دمشق
  • حمله اسرائیل به جنوب سوریه
  • حمله رژیم صهیونیستی به حومه دمشق
  • حمله جدید رژیم صهیونیستی به سوریه/ مناطقی در دمشق و قنیطره هدف گرفته شدند + فیلم
  • حمله رژیم اسرائیل به مناطقی در جنوب سوریه
  • عیادت امیرعبداللهیان از یک دیپلمات سوری
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه