Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@16:03:10 GMT

توافقات ارزی برای خرید تجهیزات قطارشهری صورت گرفت

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۹۶۸۸۳

توافقات ارزی برای خرید تجهیزات قطارشهری صورت گرفت

مشهد- ایرنا- رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: توافقهایی برای تامین و انتقال ارز جهت خرید تجهیزات مورد نیاز خط دوم قطارشهری این کلانشهر توسط با شرکتهای خارجی سازنده تجهیزات صورت گرفته است.

محمدرضا حیدری روز دوشنبه در حاشیه نشست علنی شورای اسلامی شهر مشهد در جمع خبرنگاران افزود: بر این اساس محاسبات ارزی که باید برای وارد کردن تجهیزات در اختیار پیمانکار قرار گیرد در دست پیگیری می باشد و برخی توافقها نیز برای انتقال ارز صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: اگر تجهیزات مورد نیاز خط دوم قطار شهری مشهد به موقع به کشور برسد و از گمرک ترخیص شود می توان ظرف سه ماه نخست سال آتی این خط را تا بلوار پیروزی ادامه داد. .
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد همچنین گفت: پروژه خط سوم قطارشهری نیز در حال حفاری است. برای تامین تجهیزات و ریل گذاری نیز باید اول منابع مورد نظر تامین شود که امیدواریم این منابع از طریق اوراق مشارکت در سال آینده تامین شود و بخشی از فعالیتها را شروع کنیم.
وی در خصوص ادامه پروژه خط سوم بی.آر.تی نیز از میدان توحید تا قاسم آباد نیز گفت: خطوط اتوبوسهای تندرو بر اساس مصوبات بالادستی اجرا می شوند. در اجرای ادامه این پروژه برخی نارضایتیها از سوی کاسبانی که در مسیر پروژه قرار دارند ابراز و پروژه با مشکلاتی مواجه شد. دغدغه شهروندان را درک می کنیم لذا قرار است شهردار مشهد بررسی دقیق روی این موضوع داشته باشد و اگر قرار به اصلاحاتی باشد برای تصویب پیشنهادات را به شورای شهر ارائه کند.
حیدری همچنین به تصویب لایحه ادغام معاونت سرمایه گذاری و معاونت مالی اداری شهرداری مشهد در نشست امروز شورای شهر اشاره و بیان کرد: معاونت اقتصادی تامین کننده منابع و معاونت مالی هزینه کننده است. از دیدگاه شهردار این ادغام و تعامل می تواند به نفع شهر باشد لذا در همین مسیر حرکت می کنیم ولی این مصوبه باید در وزارت کشور نیز تایید شود.
خط یکم قطارشهری مشهد به طول 19 کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد اسفند 1389 به بهره برداری رسید و هم اکنون روزانه بطور میانگین 130 هزار نفر در این مسیر جا به جا می شوند.
مسیر توسعه 4.5 کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال 94 به بهره برداری رسید.
عملیات حفاری 14.5 کیلومتر خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی، پانزدهم بهمن 94 به پایان رسید و اسفند سال 95 مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر بهره برداری شد.
اواخر اسفند پارسال نیز با بهره برداری 2 کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاههای سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی بهره برداری و در سفر اردیبهشت ماه رئیس جمهوری به مشهد اتصال این خط با خط یکم در ایستگاه شریعتی افتتاح شد.
7505/1858

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد قطارشهري توافقات ارزي مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۶۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی روزانه ۳ رام قطار فوق‌العاده در مسیر مشهد

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، جلال مختاری مدیرکل روابط عمومی راه‌آهن گفت: ‏با توجه به افزایش تقاضا در روزهای منتهی به شهادت امام جعفر صادق (ع)، روزانه سه رام ‎قطار فوق‌العاده در مسیر مشهد پیش‌بینی شد.

وی افزود: بلیت این قطارها از ساعت ۹ صبح روز سه شنبه (۱۱ اردیبهشت) همزمان از سکوهای اینترنتی و حضوری قابل خریداری خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • احداث «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد
  • پیش‌بینی روزانه ۳ رام قطار فوق‌العاده در مسیر مشهد
  • چرا بانک مسکن قرارداد با صندوق توسعه ملی را امضا نکرد؟
  • بانک مرکزی: گشایش‌های جدید ارزی در راه است
  • امام تعمیرات پروژه آبرسانی به کرمانشاه از سد گاوشان
  • گشایش‌های جدید ارزی در راه است
  • افغانستان حقابه را می دهد؟
  • تأکید شهردار مشهد بر تملک پلاک‌های در مسیر و بازگشایی بولوار کرامت
  • تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی
  • ورود صندوق ملی مسکن به بازار خرید سیمان از طریق بورس