Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روزنامه صهیونیستی هاآرتص چاپ فلسطین اشغالی ، گزارش محرمانه گروه بین المللی موسوم به «حضور بین المللی موقت در الخلیل» (TIPH) حاصل 20 سال نظارت از اقدامات رژیم صهیونیستی در شهر الخلیل فاش کرد که این رژیم مرتبا قوانین بین المللی را در الخلیل نقض می کند و هیچ نشانه ای از زندگی عادی در این شهر کرانه باختری دیده
نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پایگاه اینترنتی روزنامه هاآرتص چاپ فلسطین اشغالی در گزارشی به قلم اوری بلائو (Uri Blau) نوشت به گفته افراد آشنا که خواستند نامشان فاش نشود، یک کارگروه دیده بانی بین المللی که از دو دهه قبل برای نظارت و دیده بانی شهر تقسیم شده الخلیل در کرانه باختری تاسیس شده است گزارشی جامع و انتقادی حدود 100 صفحه ای از اقدامات (رژیم) اسرائیل در این شهر آماده کرده است. این نخستین بار است که گزارش موسسه «حضور بین المللی موقت در الخلیل» (TIPH) در رسانه ها منتشر شده است.
در گزارش محرمانه کارگروه حضور بین المللی موقت در الخلیل به موارد زیاد نقض حقوق بین الملل توسط (رژیم) اسرائیل استناد شده است و به نظر می رسد تایید می کند که الخلیل به عنوان یک شهری است که تحت تاثیر هم اشغال غیر نظامی و هم اشغال نظامی تکه پاره شده است. 20 سال پس از تاسیس این کارگروه نظارتی برای کمک به ایجاد حس امنیت و تضمین صلح برای فلسطینیان، این گزارش هشدار می دهد که این شهر به علت اقدامات اسرائیل و شهرک نشینان اسرائیلی بیشتر از هر زمان دیگری تقسیم و مجزا شده است.
براساس این گزارش، (رژیم) اسرائیل به وضوح «بطور منظم و شدیدا» حق عدم تبعیض و همچنین تعهد برای محافظت از جمعیت تحت اشغال از تبعید شدن را نقض می کند. شهرک سازی اسرائیل در الخلیل نقض قوانین بین المللی است و شهرک نشینان افراطی اسرائیلی زندگی را در منطقه تحت کنترل (رژیم) اسرائیل برای ساکنان فلسطینی سخت می کنند.
گروه «حضور بین المللی موقت در الخلیل» در سال 1997 در راستای بخشی از پروتکل الخلیل توافقنامه اسلو تاسیس شد که اجازه استقرار مجدد بخشی از نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی در قسمتی از شهر تحت کنترل خود را داد. این نیرو بعدا به عنوان بخشی از یادداشت تفاهم «وای ریور» که در سال 1998 توسط بنیامین نتانیاهو- که در آن زمان دوره اول نخست وزیری وی آغاز شده بود- و یاسر عرفات رهبر فلسطینی امضا شده بود گسترش یافت.
بعضی از افرادی که درباره این گزارش با روزنامه هاآرتص صحبت کرده اند ابراز نگرانی می کنند که انتشار یافته های این گزارش ممکن است سبب شود (رژیم) اسرائیل از تمدید مجوز این گروه برای فعالیت در شهر الخلیل که هر شش ماه تجدید می شود، امتناع کند.
نتانیاهو که با فشار فزاینده از سوی راستگرایان برای لغو مجوز نظارتی کارگروه حضور بین المللی موقت در الخلیل مواجه است، در سفر خود به پاریس در ماه نوامبر گفته بود که وی در ماه دسامبر درخصوص ادامه فعالیت این موسسه تصمیم گیری خواهد کرد.
وی گفت که در ماه های اخیر به دنبال دو حادثه شامل دست داشتن کارکنان این گروه، این کارگروه در کانون توجه منفی قرار گرفته است.
در یکی از این دو حادثه، به گفته پلیس، فیلمی از کارگر این گروه وجود دارد که نشان می دهد وی در حال پنچر کردن لاستیک خودرو متعلق به شهرک نشین اسرائیلی در شهر الخلیل است و حادثه دیگر نیز مربوط به اخراج یک ناظر سوئیسی از اسرائیل بعد از سیلی زدن به یک پسر شهرک نشین است. نتانیاهو به دنبال این حوادث، در ماه ژوئیه رئیس این هیئت را فرا خواند.
این گزارش طویل حدود 100 صفحه ای برای گرامیداشت بیستمین سالروز تاسیس گروه «حضور بین المللی موقت در الخلیل» سفارش داده شده است. گروه اولیه حضور بین المللی پس از آنکه «باروخ گلدشتاین» در فوریه سال 1994 میلادی، 29 مسلمان را در حرم ابراهیمی در الخلیل به قتل رساند، تشکیل شده بود.
این کارگروه در حال حاضر متشکل از 64 عضو مأموریت بین المللی از پنج کشور ایتالیا، نروژ، سوئد ، سوئیس و ترکیه که این گروه را تامین مالی می کند است. دانمارک از این گروه خارج شده است. این گروه تنها گزارشات خود را به کشورهای خود و مقامات فلسطینی و اسرائیلی ارائه می دهد و آنها را به صورت عمومی به اشتراک نمی گذارد.
این گزارش براساس بیش از 40 هزار «گزارش حادثه ای» که در طول این سالها توسط تیم گروه «حضور بین المللی موقت در الخلیل» جمع آوری شده تهیه شده است.
براساس این گزارش، (رژیم) اسرائیل همچنان حقوق عدم تبعیض را که در در میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی تصویب شده توسط اسرائیل سال 1991 ذکر شده است، نقض می کند.
در این گزارش همچنین آمده است فلسطینی هایی که در شهر الخلیل- محدوده ای که تحت کنترل اسرائیل است- زندگی می کنند از آزادی رفت و آمد و حق عبادت محرومند و این نقض آشکار حقوق آنهاست.
این کارگروه در ادامه گزارش خود اعلام کرد (رژیم) اسرائیل دائما ماده 49 کنوانسیون ژنو- را که در آن اخراج افراد محافظت شده از سرزمین تحت اشغال (افرادی که تحت اشغال زندگی می کنند و شهروندان کشور اشغالگر نیستند) را ممنوع کرده است- نقض می کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: گزارش گروه بين المللي اسرائيل رژيم صهيونيستي نقض قوانين الخليل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۷۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باقری: کلید برقراری ثبات و آرامش در منطقه توقف جنایات اسرائیل است

معاون سیاسی وزیر خارجه ایران گفت کلید برقراری ثبات و آرامش در منطقه توقف جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه است.

به گزارش ایسنا، «علی باقری» معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه و در نشست معاونان وزرای امور خارجه و نمایندگان ویژه کشورهای عضو گروه بریکس با موضوع بررسی تحولات منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا، ایفای نقش این گروه برای توقف فوری جنایات رژیم صهیونیستی را خواستار شد و گفت «چگونگی و کیفیت نقش‌آفرینی تک‌تک کشورها و سازمان‌های بین‌المللی در رابطه با بحران‌آفرینی های رژیم اسرائیل و موضعی که در این خصوص اتخاذ می‌کنند، مؤثر بوده و در تاریخ نیز ثبت و ضبط خواهد شد».

باقری در ادامه گفت: «از این رو،‌ اعضای سازمان بریکس نیز می‌بایست اراده سیاسی و عملی خود را برای توقف کامل حملات به مردم و زیرساخت‌های غیرنظامی در نوار غزه، توقف فوری، کامل و پایدار حملات علیه غزه، ارسال سریع کمک‌های بشردوستانه به ویژه مواد غذایی، تجهیزات پزشکی، دارو و درمان به سراسر نوار غزه و به میزان کافی، خروج کامل نظامیان اشغالگر از نوار غزه و کمک جامعه جهانی به بازسازی تخریب‌های گسترده صورت گرفته در این منطقه را در اولویت فعالیت‌های و اقدامات خود قرار دهند».

او با قدردانی از مواضع دولت آفریقای جنوبی در طرح دعوا علیه رژیم صهیونیستی نزد دیوان بین‌المللی دادگستری به جهت ارتکاب جنایت نسل‌کشی، از کشورهای عضو بریکس خواست ضمن حمایت قاطع از این اقدام، راهکارهای حقوقی لازم برای فعال‌سازی دیوان کیفری بین‌المللی برای رسیدگی به این جنایات را نیز در دستور کار خود قرار دهند.

معاون وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد که «تجربه ۲۰۰ روز گذشته جنایت و تجاوزگری رژیم صهیونیستی نشان داده است که ملت فلسطین از بین رفتنی نیست و مردم غزه ثابت کرده‌اند که در تقابل با بمب اسرائیلی، این کودک فلسطینی است که برنده است».

باقری کلید برقراری ثبات و آرامش در منطقه از لبنان گرفته تا عراق و دریای سرخ را توقف جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع و بی‌پناه غزه خواند.

حضور باقری در نشست معاونان وزرای خارجه بریکس

او در ادامه گفت: «در برهه کنونی، تمرکز ما باید بر روی دستیابی به توقف کامل و پایدار حملات رژیم صهیونیستی برای کاهش فاجعه انسانی در نوار غزه و گسترش ارسال کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی به داخل غزه و حمایت قاطع از فعالیت سازمان‌های بشردوستانه به ویژه آنروا باشد. در این راستا، تنها موضع‌گیری و بیانیه کفایت نمی‌کند و باید اقدامات عملیاتی مؤثر و قاطع برای تمکین رژیم صهیونیستی به خواست جامعه جهانی در دستور کار قرار گیرد».

باقری با اشاره به گذشت بیش از ۶ ماه از حملات رژیم صهیونیستی به غزه گفت: «در این مدت بیش از ۳۴ هزار نفر از مردم غزه جان خود را در نتیجه حملات وحشیانه این رژیم از دست داده‌اند که دو سوم آن‌ها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند. بیش از ۷۰ درصد زیرساخت‌های حیاتی در نوار غزه از جمله بیمارستان‌ها، مراکز آموزشی، مساجد و کلیساها، ساختمان‌های مسکونی و شبکه‌های خدمات رسانی‌، تخریب یا آسیب جدی دیده‌اند و حدود دو میلیون نفر از ساکنان غزه آواره شده‌اند. وضعیت انسانی در این منطقه به بحرانی‌ترین شرایط ممکن رسیده است».

وی ادامه داد: «در حال حاضر، ساکنان غزه به ۲ دسته تقسیم می‌شوند: آن‌هایی که جان خود را در نتیجه حملات و تجاوزات مستقیم ارتش صهیونیستی از دست داده و می‌دهند و آن‌هایی که در نتیجه گرسنگی، ممنوعیت ورود نیازهای حیاتی،‌ پزشکی و در واقع به جهت تنبیه دسته جمعی با هدف نسل کشی، توسط رژیم اسرائیل در حال مرگ تدریجی هستند».

باقری با تاکید بر این نکته که «صلح و امنیت منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا در سایه معضل اساسی و بنیادین اشغالگری، نقض گسترده حقوق بشر، جنایت جنگی و نسل‌کشی اعمالی از سوی رژیم صهیونیستی به مخاطره افتاده است»، گفت: «جمهوری اسلامی ایران معتقد است صلح،‌ ثبات و امنیت کامل و حقیقی در منطقه تا زمان رفع کامل اشغال و اعمال حق بنیادین تعیین سرنوشت مردم فلسطین محقق نخواهد شد».

معاون وزیر امور خارجه ایران افزود: «از همین رو، جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کنشگر مسئول و فعال و حامی صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی، از چند سال قبل ابتکار دموکراتیک خود را ارائه نموده است که بر اساس این طرح ثبت شده در دبیرخانه سازمان ملل،‌ برگزاری همه پرسی ملی در سرزمین فلسطین با مشارکت ساکنان حقیقی و اصلی فلسطین اعم از مسلمان،‌مسیحی و یهودی جهت تعیین سرنوشت خویش و تعیین نظام سیاسی آینده فلسطین است. متأسفانه آنچه که هم اکنون در نوار غزه از سوی رژیم اشغالگر اسرائیل در حال انجام است، ایجاد شرایط فروپاشی اجتماعی در غزه است».

حضور باقری در نشست معاونان وزرای خارجه بریکس

باقری در ادامه اشاره کرد که «اقدامات رژیم صهیونیستی برای غیرقابل سکونت کردن نوار غزه به اشکال مختلف اعم از کشتار غیرنظامیان، عدم تأمین نیازهای اولیه و حیاتی، تخریب خانه‌ها، بیمارستان‌ها و سایر زیرساخت‌ها با بمباران‌های گسترده و کور و تبدیل غزه به یک زمین سوخته با هدف اجبار جامعه فلسطینی به کوچ و خروج از سرزمین مادری‌شان صورت می‌گیرد».

او، این اقدامات رژیم صهیونیستی را نقض آشکار تمامی قواعد و اسناد بین‌المللی و معادل جنایت جنگی و مصداق عملی نسل‌کشی دانست و گفت: این اقدامات باید هر چه سریع‌تر از سوی محاکم قضایی بین‌المللی، منطقه‌ای و ملی مورد تعقیب کیفری قرار گیرند.

معاون وزیر امور خارجه ایران با اشاره به تلاش غرب برای توجیه جنایات ضدبشری رژیم صهیونیستی ذیل اصل حق دفاع مشروع، این توجیه حامیان رژیم صهیونیستی را از لحاظ حقوقی و بین‌المللی کاملا مردود توصیف کرد و گفت: «اصل دفاع مشروع به لحاظ حقوقی مشمول قدرت اشغالگر نمی‌شود و اسرائیل به عنوان یک عنصر اشغالگر، وفق همه موازین وقطعنامه‌های بین‌المللی وظایف مشخصی برای محافظت و حمایت از مردم تحت اشغال خویش دارد».

باقری با اشاره به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان سفارت ایران در دمشق گفت:‌ «پس از جنایت کم‌سابقه و متخلفانه رژیم اسرائیل علیه سفارت کشورمان در سوریه، حق دفاع مشروع برای جمهوری اسلامی ایران نیز محفوظ بوده و بر این اساس، رژیم اشغالگر پاسخ جنایت خود در دمشق را در اراضی اشغالی فلسطین دریافت کرد».

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بحرینی: چندجانبه‌گرایی ستون اساسی برای تقویت صلح است
  • باقری: کلید برقراری ثبات و آرامش در منطقه توقف جنایات اسرائیل است
  • قطعنامه جانبدارانه و ضد ایرانی پارلمان اروپا | واکنش به حمله اسرائیل؛ فقط تاسف!
  • شهادت زن فلسطینی در نزدیکی الخلیل به ضرب گلوله صهیونیست‌ها+ فیلم
  • حقایق نسل‌کشی غزه با صدور احکام بین‌المللی علیه نتانیاهو آشکارتر می‌شود
  • احتمال صدور حکم بازداشت مقامات تل آویو در دادگاه کیفری بین‌المللی
  • نگرانی تل آویو از احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو
  • موضع جدید عربستان در رابطه با توقف تجاوز اسرائیل
  • عربستان: جامعه جهانی به مسوولیت خود مبنی بر توقف تجاوز اسرائیل عمل کند
  • سازمان همکاری اسلامی تداوم حملات اسرائیل را جنایت علیه بشریت خواند