Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ دانش نادری گفت: در این رقابت ها که به میزبانی مالزی برگزار شد، فاطمه (هستی) میرزایی از بروجن مقام قهرمانی و هلیا صالح پور از شهرکرد مقام نخست مسابقات جهانی محاسبه ذهنی با چرتکه را کسب کردند.

وی افزود: 117 دانش آموزان ایرانی شرکت کننده در این مسابقات با پاسخ به 200 پرسش در مدت 8 دقیقه در سطوح 10 گانه جایگاه نخست دنیا در بین 43 کشور را به دست آوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نادری تصریح کرد: در سال جاری 7 دانش آموز از چهارمحال و بختیاری به مسابقات کشوری ucmas (محاسبه ذهنی با چرتکه) اعزام و از این تعداد 2 دانش آموز موفق به دریافت مجوز اعزام به رقابت های کشوری این رشته شدند.

تیم یو سی مس ایران در بیست و سومین مسابقه جهانی محسابه ذهنی و چرتکه ای سال 2018 مالزی با حضور نوجوان از کشورمان توانست در رقابتی سخت و نفس گیر با هزاران شرکت کننده از 43 کشور جهان با کسب بیشترین کاپ مسابقات بین المللی یو سی مس (محاسبات ذهنی و چرتکه ای) در جایگاه نخست دنیا بایستد.

هم اینک80 کشور دنیا با 2 میلیون و 500 هزار دانش آموز در یو سی مس عضویت دارند.

یو سی مس (محاسبه ذهنی با چرتکه) یا برنامه حساب ذهنی یک برنامه منحصر به فرد برای رشد است که در سال 1993 ابداع شد.

این برنامه با استفاده از یک سیستم محاسبه نوآورانه با به کارگیری چرتکه سبب پویایی مغز (نیمکره چپ و نیمکره راست) به طور هم زمان می شود.

امسال سومین سال متوالی بود که چهارمحال و بختیاری موفق به اعزام دانش آموزان به این مسابقات شد.

کلمه ucmas مخفف Universal Concept Of Mental System به مفهوم جهانی سیستم حساب ذهنی است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: چهارمحال و بختیاری دانش آموز دانش آموزان رقابت مغز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۷۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتکاف علمی دانش آموزان لرستانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در بازدید از پایگاه علمی دبیرستان دخترانه شاهد خرم آباد گفت: طرح اعتکاف علمی در ۱۵ مدرسه منتخب استان در حال اجرا است تا دانش آموزان پایه دوازدهم بتوانند در ایام تعطیلات نوروز بدون دغدغه و در محیطی آرام مطالعه کنند.

رضا عزتی افزود: در این طرح با حضور معلمان به مشکلات درسی دانش آموزان نیز پرداخته می‌شود.

وی اظهارداشت: برای ارتقا و برگزاری کلاس‌های فوق برنامه و تقویتی و همچنین اعتکاف علمی اعتباری در نظر گرفته شده تا دانش آموزان لرستانی همانند پارسال با کسب رتبه‌های خوب در آزمون سراسری بدرخشند.

گفتنی است سال گذشته بعد از تجزیه و تحلیل امتحانات دی ماه با حضور مدیران شهرستان‌ها و مناطق، کلاس‌های تقویتی و فوق برنامه برای دانش آموزان برگزار شد که نتیجه آن موفقیت دانش آموزان استان در آزمون سراسری بود.

دانش آموزان هم با ابراز رضایت از محیط مدرسه خواستار استمرار طرح اعتکاف علمی در ایام تعطیل به ویژه روز‌های پنج شنبه و جمعه بعد از تعطیلات نوروز شدند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اعتکاف علمی دانش آموزان لرستانی
  • راهیابی ۱۵۷ دانش‌آموز کردستانی به مرحله دوم المپیاد علمی و نانو
  • ساخت مستند زندگی دانش‌آموزان و فرهنگیان شهید حادثه تروریستی کرمان
  • نتایج پویش مهر از اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام می‌شود/ ثبت‌نام بیش از ۵۰۰ هزار دانش‌آموز
  • نتایج پویش مهر از اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام می‌شود / ثبت‌نام بیش از ۵۰۰ هزار دانش‌آموز
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • آغاز فرآیند ثبت سفارش کتاب‌های درسی از ۲۸ فروردین
  • مسابقه قرآنی ویژه سواد آموزان کردستانی برگزار می‌شود
  • افزایش ۲۲۰ درصدی رتبه‌های برتر کنکور توسط دانش‌آموزان مناطق محروم
  • هیچ دانش آموز کمیته امداد از خدمات پشتیبان تحصیلی بی نصیب نیست