Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات، بهزاد اکبری، عضو هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت در تشریح ساختار کلان شبکه ملی اطلاعات گفت: زیرساخت شبکه ملی اطلاعات شامل همه لایه‌های زیرساختی، همچون هسته، شبکه‌های درون شهری و درون استانی و شبکه‌های دسترسی ثابت و سیار می‌شود که شبکه ارتباطات بین‌استانی به عنوان هسته شبکه ملی اطلاعات در اختیار شرکت ارتباطات زیرساخت است که شامل فیبر‌های نوری، لایه انتقال و شبکه IP/MPLS می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
شبکه‌های درون استانی و شبکه‌های درون شهری نیز در اختیار اپراتور‌های ثابت و موبایل قراردارد که البته بیشتر آن در اختیار شرکت مخابرات ایران است؛ بنابراین متولی توسعه شبکه‌های درون استانی، درون شهری و شبکه‌های دسترسی پهن‌باند، شرکت مخابرات ایران و شرکت‌های ارتباطات ثابت (FCP) و سیار هستند.

رشد بیش از سه برابری ظرفیت هسته شبکه ملی اطلاعات   وی با بیان اینکه در چند سال اخیر شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان تنها بازیگر بخش هسته شبکه ملی اطلاعات، سه دسته پروژه برای توسعه آن انجام داده تا شاهد ایجاد ازدحام و تراکم در این بخش مهم شبکه نشویم، افزود: به دلیل توسعه شبکه فیبرنوری بین مراکز استان‌ها و سایر مراکزی که در اختیار شرکت ارتباطات زیرساخت است و توسعه شبکه انتقال نوری با فناوری‌های روز دنیا و شبکه IP با تجهیزات نوین، ظرفیت زیرساخت‌ها در بخش هسته شبکه ملی اطلاعات توسعه خیلی خوبی پیدا کرده‌اند.
عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس در تشریح ظرفیت‌سازی‌های صورت گرفته، اظهار کرد: تاکنون نزدیک ۷۰ هزار کیلومتر فیبرنوری توسط شرکت زیرساخت احداث شده است که توسعه آن همچنان ادامه دارد. ضمن اینکه در بخش انتقال نوری نیز ظرفیت شبکه زیرساخت به بیش از ۲۲ ترابیت بر ثانیه رسیده است که با افتتاح طرح جدید، ظرفیت شبکه IP از حدود شش به ۲۰ ترابیت بر ثانیه می‌رسد تا در وضعیت فعلی و در بخش هسته، هم به لحاظ ظرفیتی و هم به لحاظ دسترس پذیری، هیچ مشکلی برای توسعه شبکه ملی اطلاعات و در نتیجه توسعه انواع محتوا، خدمات و کسب و کار‌های فضای مجازی داخلی نداشته باشیم.
اکبری با بیان اینکه شبکه شرکت ارتباطات زیرساخت یک شبکه با پوشش بیش از ۱۱۰ نقطه در کشور است که تمامی مراکز استان‌ها و شهر‌های بزرگ را پوشش می‌دهد، تصریح کرد: هم اکنون امکان ارائه خدمات روی شبکه نوری نیز وجود دارد، اما بیشتر مشتری‌ها ترجیح می‌دهند از شبکه IP/MPLS شرکت زیرساخت سرویس بگیرند، چرا که این شبکه به لحاظ افزونگی ارتباطات و دسترس‌پذیری وضعیت بسیار مطلوبی دارد.
وی با اشاره به اینکه توسعه صورت گرفته در بخش هسته شبکه ملی اطلاعات، ظرفیت را برای جهش در شکل گیری انواع خدمات پهن‌باند داخلی ایجاد کرده است، افزود: اگر چنین توسعه‌ای در بخش شبکه‌های درون شهری توسط مخابرات ایران و سایر اپراتور‌های ثابت صورت بگیرد، با رشد قابل توجهی در انواع محتوا و خدمات پهن‌باند داخلی مواجه می‌شویم.

وی با اشاره به رشد فزاینده کسب وکارها، محتوا و خدمات داخلی در یک سال گذشته، افزود: ترافیک داخلی در حالی طی یک سال گذشته با رشد ۳۰۰ درصدی روبرو بوده است که ترافیک اینترنت کمتر از ۶۰ درصد رشد داشته که این امر نتیجه تلاش تمامی اکوسیستم فضای مجازی کشور بوده است.   رشد بیش از ۴ برابری مصرف محتوای تصویری   عضو هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت توسعه دسترسی پهن باند در کشور را اینک در اختیار کسب وکار‌های فعال در این حوزه دانست که می‌خواستند انواع خدمات پهن باند را توسعه دهند که قبلا این زیرساخت‌ها نبود و اظهار کرد: با سرمایه گذاری عظیمی که در بخش دسترسی اپراتور‌های سیار صورت گرفته، بسیاری از فراهم کنندگان محتوا و خدمات پهن‌باند که قبلا نمی‌توانسته‌اند شکل بگیرند، طی دو سال گذشته شکل گرفته‌اند، بطوری‌که در یک سال گذشته رشد ترافیک VOD بیش از ۴۰۰ درصد بوده است و در استفاده از محتوای آنلاین و زنده تصویری نیز رشد بیش از ۱۰۰ درصدی را داشتیم. ضمن اینکه همین محتوا نیز با افزایش کیفیت روبرو بوده و از حالت SD به سمت HD رفته است.
این مقام مسئول با بیان اینکه رشد محتوا و خدمات داخلی از اهداف مهم شبکه ملی اطلاعات است که با ایجاد زیرساخت‌ها رشد فزاینده‌ای پیدا کرده‌اند، گفت: رشد اپلیکیشن‌های موبایل تولیدی در کشور تقریبا از سه سال گذشته رشد نمایی به خود گرفته است.   انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات شبکه ملی اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۷۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۲۰۰ صندلی روزانه به ناوگان هوایی کشور

حسام قربانعلی سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه  یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ به منظور توسعه پرواز‌های داخلی این شرکت به ناوگان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران  افزوده شده است گفت:  در حال حاضر برای انجام تمامی پروازهای داخلی و همچنین خارجی از تمامی ظرفیت های هوایی خود استفاده می کنیم.

وی با بیان اینکه  با ورود این هواپیما به ناوگان ایران ایر ۱۲۰۰ صندلی روزانه به ظرفیت صندلی‌های شرکت به ویژه در پرواز‌های داخلی افزوده می‌شود گفت: در حال حاضر در تلاش هستیم که بتوانیم ناوگان هوایی خود را تا پایان سال افزایش دهیم.

او اظهار کرد:  هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ به منظور بهره گیری برای انجام پرواز‌های فوق العاده در مسیر‌های داخلی خواهد بود گفت: با توجه به افزایش تقاضا برای سفر‌های هوایی به ویژه در اردیبهشت ماه، اقدام به برقراری پرواز‌های فوق العاده در مسیر‌های تهران به مشهد و بالعکس، تهران به شیراز و بالعکس و تهران به بندرعباس و بالعکس کردیم.

او گفت: در جهت توسعه شبکه پروازی داخلی خود، توسعه ناوگان به صورت اجاره‌ای را به عنوان یکی از برنامه‌های کوتاه مدت خود در این زمینه در دستور کار خود قرار داده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ایران دیجیتال در کردستان
  • اقتصاد دیجیتال وضعیت بیکاری و اقتصادی را کردستان بهبود می بخشد
  • افزایش ۱۲۰۰ صندلی روزانه به ناوگان هوایی کشور
  • معاون وزیر ارتباطات : شبکه اپراتور مدعی نارضایتی مردم از کیفیت شبکه به دلیل استفاده از مودم بومی قابل بررسی است
  • پرداخت ۱۸ میلیارد به شرکت‌های دانش‌بنیان کردستان
  • توسعه ICT سبب نجات کردستان از عقب‌ماندگی می‌شود
  • توسعه حوزه ICT راه نجات عقب‌ماندگی‌های اقتصادی کردستان
  • وجود ۱۲۶۰ کسب‌وکار دارای نماد اعتماد الکترونیک در کردستان
  • ۱۶ شرکت دانش بنیان کردستان در حوزه فناوری اطلاعات فعال است
  • یک فروند بوئینگ ۷۳۷ برای پروازهای داخلی به ناوگان هما اضافه شد