Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@04:10:01 GMT

۱۹۰ حلقه چاه غیرمجاز در استان زنجان مسدود شد

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۹۷۱۷۹

۱۹۰ حلقه چاه غیرمجاز در استان زنجان مسدود شد

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از دادگستری استان زنجان، محمدتقی فتحی گفت: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری برای حفظ منابع آبی و طبیعی کشور، معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان با مشارکت در اجرای طرح صیانت از منابع آب کشور از ابتدای امسال تعداد ۱۹۰ حلقه از چاه‌های غیرمجاز در استان زنجان پُر و مسلوب المنفعه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان زنجان گفت: باید نسبت به مصرف بهینه آب همه پای‌کار بیایند و دادگستری با افرادی که منابع آبی را هدر بدهند برخورد می‌کند.

کد خبر 4487650

منبع: مهر

کلیدواژه: پیشگیری از وقوع جرم جرم دادگستری زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۷۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت غیرمجاز سالانه ۳۰ میلیون متر مکعب آب در خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی، سید عقیل مرتضوی افزود: بیشتر چاه‌های غیرمجاز استان در باغ ویلا‌ها و حاشیه رودخانه‌ها واقع است که با حفر چاه‌های کم عمق در برخی از فصول برداشت غیرمجاز آب دارند.
وی با اشاره به محدودیت منابع آبی خراسان شمالی با توجه به تداوم خشکسالی بر ضرورت استفاده بهینه از منابع آبی موجود تاکید کرد و گفت: مخازن آب زیرزمینی استان سالانه بین ۶۵ تا ۹۵ میلیون متر مکعب کسری دارند و به عبارتی این میزان بیش از مقدار تغذیه آبخوان‌ها در سال برداشت می‌شود.
مرتضوی در ادامه اضافه کرد: مجموع اضافه برداشت آب از چاه‌های مجاز استان سه برابر مجموع برداشت آب از چاه‌های غیرمجاز است و وزارت نیرو از طریق توانیر به صورت متمرکز کنترل اضافه برداشت‌ها را در دستور کار دارد و برق این چاه‌ها را قطع می‌کند.
سه هزار و ۳۸۷ حلقه چاه مجاز در خراسان شمالی وجود دارد که سالانه ۴۰۰ میلیون مترمکعب از منابع‌آبی زیرزمینی برداشت می‌کنند.

دیگر خبرها

  • مسدود شدن ۲۰۵ چاه غیرمجاز در مازندران
  • غافلگیری سارق حین سرقت در رشت
  • میانگین اجرای طرح کاداستر در اراضی کشاورزی کشور ۵۱ درصد است
  • انسداد یک هزار حلقه چاه و پیشگیری از هدررفت ۶ میلیون متر مکعب آب در البرز
  • عوامل ساخت و ساز غیرمجاز در شهرکرد دستگیر شدند
  • برداشت غیرمجاز سالانه ۳۰ میلیون متر مکعب آب در خراسان‌شمالی
  • برنامه‌ریزی برای پیشگیری از حریق‌های احتمالی در فصل تابستان
  • بیش از هزار و ۲۰۰ حلقه چاه‌غیرمجاز در آذربایجان‌غربی مسدود شد
  • کاهش جرائم مربوط به سرقت در ۱۵ حوزه قضایی 
  • توسعه دادرسی الکترونیک در حوزه‌های قضایی زنجان