Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-18@07:46:05 GMT

افزایش ۶۸ درصدی بارش باران در قم

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۹۷۴۰۱

افزایش ۶۸ درصدی بارش باران در قم

کارشناس سازمان هواشناسی استان قم با اشاره به افزایش میزان بارندگی در ماه‌های اخیر گفت: در 8 ماهه نخست امسال نسبت به 8 ماهه نخست سال گذشته شاهد رشد 68 درصدی بارش در استان قم بودیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید مصطفی قربانی نیا کارشناس هواشناسی در گفتگو با خبرنگار قم فردا،  بابیان این‌که پیش‌بینی افزایش بارندگی در استان را کرده بودیم، اظهار داشت: در 8 ماهه اول امسال میزان بازندگی در استان قم 105/3 دهم میلی‌متر است که نشان از افزایش میزان بارندگی در استان نسبت به سال گذشته دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 وی بابیان این‌که این آمار از مرکز ملی پایش و هشدار خشک‌سالی به‌دست‌آمده است، ابراز داشت: میزان بارندگی در 8 ماهه نخست سال گذشته 62/7 میلی‌متر بود که امسال آمار بهتری نسبت به سال گذشته داریم.
قربانی نیا خاطرنشان کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته در ماه‌های آینده هم شاهد بارش‌های خوبی در کشور خواهیم بود.
 کارشناس سازمان هواشناسی استان قم افزود: این افزایش بارندگی هم به حدی نیست که مشکلات خشک‌سالی‌های اخیر را جبران کند و همچنان شاهد کمبود بارش در کشور هستیم.
وی افزود: مردم درزمینهٔ آب و مصرف آن باید الگوهای استاندارد را رعایت کنند و اجازه ندهند که میزان مصرف آب از این بیشتر شود.
قربانی نیا افزود: در استان قم 124 ایستگاه هواشناسی شامل 11 ایستگاه سینوپتیک، 2 ایستگاه جاده‌ای، 45 ایستگاه باران‌سنج دستی، 50 ایستگاه دیتالایر باران‌سنج، 10 ایستگاه اقلیم‌شناسی و هشت ایستگاه سطح سنجی فعال است تا بتوانیم آمارهای دقیق و صحیحی ارائه دهیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۷۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی بارش خفیف باران در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ سلطانی گفت: امروز شرایط جوی استان پایدار و آسمان استان در اغلب مناطق صاف است و گاهی به خصوص از بعدازظهر در برخی مناطق با وزش باد ملایم همراه خواهد شد.

وی بابیان اینکه شرایط پایدار جوی فردا نیز ادامه خواهد داشت، افزود: دمای هوا روند افزایشی خواهد داشت به طوریکه طی روز‌های آخر هفته هوای گرمی در اغلب مناطق استان حاکم می‌شود.

کارشناس هواشناسی استان دمای فعلی شهر زنجان ۱۰ درجه سانتیگراد اعلام کرد و گفت: این میزان نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه کاهش یافته است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

دیگر خبرها

  • آخرین جزئیات راه های مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • رکوردزنی بارش در ۱۰ ایستگاه‌ هواشناسی سیستان و بلوچستان
  • ثبت رکورد بارش در ۱۰ ایستگاه‌های باران‌سنجی بلوچستان
  • میزان بارندگی های ۲۴ ساعت گذشته کرمان اعلام شد
  • پیش بینی بارش خفیف باران در زنجان
  • افزایش ۸۳ درصدی میزان بارش در نیشابور
  • بارش ۴۶ میلیمتری باران در لارستان
  • بیشترین میزان بارش‌ها در کدام نقاط استان کرمان بوده است؟
  • فیروزآباد رکورد دار بارندگی در فارس
  • بیشترین باران در جنوب بوشهر به میزان ۴۰ میلیمتر ثبت شد