Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-24@19:08:25 GMT

شورای راهبری توسعه آذربایجان‌شرقی تشکیل شود

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۹۷۴۵۰

شورای راهبری توسعه آذربایجان‌شرقی تشکیل شود

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان‌شرقی، امروز در نشست کاری مشترک با رئیس و معاونان سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی استان، اظهار کرد: ما باید به بحث سیاستگذاری توجه داشته باشیم و هشدارهایی مثل پیری جمعیت و نرخ پایین بیکاری را که حاکی از مهاجرت نیروی انسانی فعال است، جدی بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: باید آینده مطلوب استان را ترسیم کنیم و معمار آینده باشیم و به سناریوهای توسعه استان بیندیشیم.

پورمحمدی با بیان اینکه هر برنامه‏‎ای بهتر از بی‏‌برنامگی است، بر پیگیری و نظارت بر اجرای برنامه‏‌ها تأکید کرد.

استاندار آذربایجان‎شرقی تصریح کرد: لازم است رویه‎ها و فرآیندها را اصلاح کنیم تا شفافیت امور بالا رود و به قدرت جهت‎دهی و مدیریت افکار مسلط باشیم.

پورمحمدی ابراز کرد: کل سیستم و جامعه ما گرفتار روزمرگی بوده و عملکرد سیستم و دستگاه‎ها با برنامه‎های مصوب فاصله زیادی دارد؛ سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی باید به‌عنوان مغز متفکر توسعه استان عمل و مسیر توسعه استان را هموارتر کند.

استاندار آذربایجان‎شرقی بر لزوم تشکیل شورای راهبری توسعه استان تأکید کرد و گفت: مشکل اصلی ما نبود الگوی توسعه است و نخبگان و متفکران توسعه باید خط مشی توسعه استان را تعریف کنند.

داودبهبودی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی آذربایجان‎شرقی نیز در این نشست با اشاره اجمالی به عملکرد این سازمان در چند سال گذشته ابراز داشت: طی تلاش‎هایی که صورت دادیم با دستگاه‎های مختلف از لحاظ بودجه‎ای به اعتمادسازی رسیده‎ایم تا فضای چانه‎زنی از بین برود.

وی در عین حال بر لزوم ورود امید، اعتماد و نشاط در جامعه تاکید کرد و گفت: رویکرد ما برای مقابله با محدودیت‎ها این است که مسئله محور حرکت کنیم تا با ایجاد گشایش‎هایی با بن‎بست مواجه نشویم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی تشکیل شورای توسعه استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۷۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخش معدن آذربایجان شرقی بیشترین ارزش افزوده را دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، حیدر فتح‌زاده در جلسه رونمایی از «برنامه راهبردی و عملیاتی توسعه متوازن آذربایجان شرقی» افزود: بخش صنعت با ۵.۲۵ درصد، کشاورزی با ۳.۵۱ درصد و خدمات با ۳.۲۹ درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

وی با بیان اینکه سهم جمعیتی استان از کل کشور ۴.۷۹ درصد است، ارتقای سهم ارزش افزوده استان از اقتصاد کشور را هدف نهایی برنامه تحولی اعلام کرد و گفت: در حال حاضر این رقم نزدیک به چهار درصد است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی گفت: همه دستگاه‌های اجرایی که به نحوی در ارتباط با موضوعات کلان و متوسط رشد اقتصادی فعالیت می‌کنند باید برنامه‌های تحولی خود را به شکلی چارچوب مند ارائه داده و اساس برنامه‌ها خودمحوری دستگاه است.

فتح زاده اضافه کرد: سه مؤلفه جلب مشارکت مردم، بالا بردن میزان مشارکت بخش عمومی و استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در عملیاتی شدن این برنامه راهبری مهم است.

وی گفت: با اتمام برنامه و اجرای فعالیت‌هایی که تدوین شده باید بتوانیم تا پایان سال ۱۴۰۳، سهم هر بخش را در اقتصاد استان محاسبه کرده و به بهره وری، رشد اقتصادی و ارتقا سهم ارزش افزوده مورد انتظار استان دست یابیم.

کد خبر 6085147

دیگر خبرها

  • غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی طرحی مهم و موثر است
  • طبخ غذا‌های دریایی در مناطق کم‌برخوردار آذربایجان‌شرقی
  • تدوین برنامه راهبردی و عملیاتی جهش تولید در استان
  • دهمین نشست شورای راهبری برنامه ملی آبادیران برگزار شد
  • تقدیم لایحه تشکیل سازمان گردشگری در شهرداری تهران به شورای شهر
  • لایحه تشکیل سازمان گردشگری روی میز شورای شهر تهران
  • لایحه تشکیل سازمان گردشگری به شورای شهر تهران رسید
  • تحقق ۱۳۱ درصدی سهم اشتغالزایی در آذربایجان شرقی
  • بخش معدن آذربایجان شرقی بیشترین ارزش افزوده را دارد
  • سال جدید برنامه‌های خوبی را برای توسعه و عمران شهر ایلام داریم